Félmilliárdért eladó a történelem

Piacon az utolsó Audi-mentes Lamborghini prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.14. 10.00

Most bárki hazaviheti az európai autótörténelem egyik fontos, bár csak ínyencek által ismert mérföldkövét. A Lamboghini Pregunta korának rettegett szupersportkocsija lehetett volna.

Makulátlanul felújítva kínálja megvételre a valaha gyártott egyetlen Lamborghini Preguntát a francia Autodrome. A tanulmányautó az utolsó modell volt, amelyet a márka önállóan fejlesztett ki, mielőtt csatlakozott volna az Audihoz. 

A Pregunta először 1998 őszén lépett a nagyközönség elé, majd 1999 márciusában, vélhetően a gyártási szándékot megerősítendő ismét kifutóra vitték. A Pregunta a kor autóipari konvencióit volt hivatott megkérdőjelezni (a név annyit tesz, ‘kérdés’). A Diablo összkerékhajtású padlólemezére épülő, ám a tömegcsökkentés érdekében hátsókerék-hajtású modell 530 lóerős V12-ese 333 km/óra végsebességet tett volna lehetővé. 
A francia karosszéria-specialista Heuliez által épített tanulmányt Marc Deschamp tervezte, az a dizájner, aki két évig vezette a Bertone stúdiót, és akinek a Renault R5 Turbo örök érvényű vonalait is köszönhetjük. 
A tükröket helyettesítő kamerák, a tisztán digitális műszerfal vagy a sminktükörként kivilágított, hosszanti merevítő keret akkortájt rendkívül modernnek számítottak, míg a négypontos Schrott versenyövek és a Dassault Rafale francia fél-lopakodó vadászrepülőgép festésére rímelő szürke fényezés a menetdinamikai potenciált hirdeti. 
Az Autodrome 2006-ban vette meg a Pregunta egyetlen példányát, és idén hirdette meg eladásra. Az angol és francia tájékoztató oldalakon ‘ár érdeklődésre’ jelöléssel szerepel a kupé. A kínai vásárlók alighanem fittyet hánynak azonban a diszkrécióra: a számukra összeállított menüben kerek perec feltüntették a vételárat, amely a kezdeti 1,6 millió euróról (480 millió forint) mostanra kétmillió euróra (600 millió forint) kúszott fel.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.