Félmilliárdért eladó a történelem

Piacon az utolsó Audi-mentes Lamborghini prototípus

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.14. 10.00

Most bárki hazaviheti az európai autótörténelem egyik fontos, bár csak ínyencek által ismert mérföldkövét. A Lamboghini Pregunta korának rettegett szupersportkocsija lehetett volna.

Makulátlanul felújítva kínálja megvételre a valaha gyártott egyetlen Lamborghini Preguntát a francia Autodrome. A tanulmányautó az utolsó modell volt, amelyet a márka önállóan fejlesztett ki, mielőtt csatlakozott volna az Audihoz. 

A Pregunta először 1998 őszén lépett a nagyközönség elé, majd 1999 márciusában, vélhetően a gyártási szándékot megerősítendő ismét kifutóra vitték. A Pregunta a kor autóipari konvencióit volt hivatott megkérdőjelezni (a név annyit tesz, ‘kérdés’). A Diablo összkerékhajtású padlólemezére épülő, ám a tömegcsökkentés érdekében hátsókerék-hajtású modell 530 lóerős V12-ese 333 km/óra végsebességet tett volna lehetővé. 
A francia karosszéria-specialista Heuliez által épített tanulmányt Marc Deschamp tervezte, az a dizájner, aki két évig vezette a Bertone stúdiót, és akinek a Renault R5 Turbo örök érvényű vonalait is köszönhetjük. 
A tükröket helyettesítő kamerák, a tisztán digitális műszerfal vagy a sminktükörként kivilágított, hosszanti merevítő keret akkortájt rendkívül modernnek számítottak, míg a négypontos Schrott versenyövek és a Dassault Rafale francia fél-lopakodó vadászrepülőgép festésére rímelő szürke fényezés a menetdinamikai potenciált hirdeti. 
Az Autodrome 2006-ban vette meg a Pregunta egyetlen példányát, és idén hirdette meg eladásra. Az angol és francia tájékoztató oldalakon ‘ár érdeklődésre’ jelöléssel szerepel a kupé. A kínai vásárlók alighanem fittyet hánynak azonban a diszkrécióra: a számukra összeállított menüben kerek perec feltüntették a vételárat, amely a kezdeti 1,6 millió euróról (480 millió forint) mostanra kétmillió euróra (600 millió forint) kúszott fel.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.