Tarol a Volkswagen a Portugál-ralin

Ogier vezet Latvala előtt

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 22.00

Egyelőre nincs ellenszer Sebastien Ogierre.A francia pilóta jó úton halad, hogy sorozatban harmadik győzelmét is megszerezze, második helyen álló csapattársa is már támadási pozíción kívülre került szombaton.

Ahogy a rali-világbajnokság korábbi két futamán, úgy Portugáilában sem igen ad esélyt ellenfeleinek Sebastien Ogier. A Volkswagen pilótája már pénteken átvette a vezetést, miután Mads Ostberg kiesett, de szombaton igazán a belehúzott. Hat szakaszt, 180 versenykilométert teljesített a mezőny, forró, sziklákkal nehezített terepen.

A nap első két szakaszán Ogier még csak a második időkkel szerepel csapattársa, Jari-Matti Latvala mögött, ám a további négy szakaszon már ő volt a leggyorsabb. A francia pilóta előnye több mint félpercnyi a második helyen álló Latvaléval szemben. Ogier véleménye szerint a sikere abban rejlett szombaton, hogy jobban vigyázott a gumikra, mint ellenfelei. Latvala is örült, azt mondta végre jól megy.


Tegnap még úgy tűnt, hogy a mindössze 4,4 másodperces hátrányban lévő Dani Sordo megszorongathatja Ogiert, de a citroënes már a szombati első szakaszok búcsúzott. A spanyol ugyanazért esett, ki mint korábban Mads Ostberg, félreértette a navigátor utasítását. Túl gyorsan érkezett egy kanyarban és a DS3 jobb hátsó kerekével eltalált egy fát.

Nem Sordo volt az egyetlen búcsúzú a toppilóták közül, Thierry Neuville szintén az első szakaszon esett ki, miután telibe talált egy méretes követ, ami tönkretette a Fiesta futóművét. Addig az ötödik helyen állt.  

A Volkswagen párosa a holnapi négy szakaszon vélhetően nem fog őrült módjára száguldani, a csapat inkább lassításra ösztönzi őket, hogy kettős győzelemmel vehessék át a konstruktőri pontversenyben is az elsőséget.

Jelenleg ott még a Citroën vezet, a még harcban lévő versenyzőjük Mikko Hirvonen harmadik, de több mint egyperces lemaradásban. Egyelőre persze semmi sem biztos, holnap kétszer kell teljesíteni a verseny leghosszabb 52 kilométeres gyorsaságiját.

A pénteki kiesést követően Robert Kubica szombaton ugyan visszaállt a versenybe, de nem igen tudott versenyezni. Egy egyelőre nem részletezett sebességváltó-probléma lépett fel a lengyel versenyző Citroënjében. Már reggel gond volt a szerkezettel, amit állítólag kijavítottak délutánra, de volt Forma-1-es pilóta az utolsó szakaszon kiállt a versenyből. Elmondása szerint korábban úgy kellett hajtania, hogy egyik egyik kezével végig a váltókart fogta. 

A 2013-as Portugál-rali állása szombat után (11/15 szakasz):

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Polo R WRC 2ó 36p 55.1mp
2. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Polo R WRC +34.8mp
3. Mikko Hirvonen       Citroën DS3 WRC +1p 08.5mp
4. Jevgenyij Novikov    Ford Fiesta RS WRC +4p 23.9mp
5. Nasszer Al-Attiyah   Ford Fiesta RS WRC +6p 19.2mp
6. Andreas Mikkelsen   Volkswagen Polo R WRC +7p 22.3mp
7. Dennis Kuipers        Ford Fiesta RS WRC +8p 29.0mp
8. Esapekka Lappi       Škoda Fabia S2000 +10p 49.3mp WRC2
9. Khalid Al-Qassimi     Citroën DS3 WRC +11p 9.9mp
10. Martin Prokop        Ford Fiesta RS WRC +11p 10.0 mp

Az 5-6. szakaszok összefoglalója:

A 7-11. szakaszok összefoglalója:

Vasárnap, a Portugál-rali zárónapján összesen négy gyorsasági, 147,64 versenykilométer vár a mezőnyre.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Wow, a VW ezévi szezonja igazi megleleptés lett. Talán visszatér a versney

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.