Európán kívül támad az Opel

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.13. 14.00

A jövőben Európán kívüli piacokon is terjeszkedni próbál az Opel, korábban ezt a tulajdonos General Motors nem engedte. Új modellek is érkeznek.

Stratégiai váltást hajt végre az Opel: a veszteséges autógyártó egy sor Európán kívüli piacon kezd terjeszkedni – számol be a Handelsblatt német üzleti lap. Úgy tudják a tulajdonos, az amerikai General Motors (GM) az eddiginél jóval nagyobb szabadságot biztosít a cégnek, aminek révén a márka “nemzetközibbé” válhat.


Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is.

A német üzleti lap szerint a GM lazít az európai orientáción, és engedélyezi, hogy az Opel újabb piacokon próbáljon szerencsét. Ausztráliában, Chilében és Szingapúrban már tavaly elkezdődött a forgalmazás, az Egyesült Arab Emírségekben pedig három hete értékesítenek Opeleket. Hamarosan Dél-Afrikában és Argentínában is megnyílhatnak az első Opel-szalonok, az európai térségben pedig két nagy feltörekvő piacon, Oroszországban és Törökországban erősít a márka.

A társaság nemcsak új piacokra lépve próbál túljutni a válságon, hanem új modellekkel is. 2016-ig összesen 23 új, vagy felújított modell kerül forgalomba. A GM 4 milliárd eurót fordít a fejlesztésre. A modelloffenzíva első tagjait, az Adam kisautót és a Mokka városi terepjárót jól fogadta a szakma és a vásárlóközönség.  

A GM európai érdekeltsége tavaly 1,3 milliárd euró veszteséget szenvedett el, az egy évvel korábbi 575 millió után. Az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall piaci részesedése a 2011-ben regisztrált 8,7 százalékról 8,5 százalékra csökkent. A két márkát együttvéve tavaly 927 ezer kocsit gyártottak, míg 2011-ben 1,1 millió autó készült az Opel- és Vauxhall-üzemekben.

Forrás: MTI

Kommentek

  • v_johny

    VÉGRE, épp ideje volt már. Egyelőre nem kell az említett piacokon a Chevroletnek tartania az Opel autóitól, ott még csak ismerkednek ezen márkával, ellenben a Chevrolet gépei már évtizedek óta kaphatóak.

  • Mahler

    Pénzt pumpálnak az Opelbe, tehát nem adja fel a tulaj és távolabbi utakra is “elengedi”-nagyon helyesen. Sosem volt szándékomban Opelt venni, de Chevrolett gépkocsit biztosan nem vásárolnák.

  • Liverpool87

    Az Opelok jók aki mást mond az hazudik!

  • menőmanó

    Miért vannak rossz autók?
    Manapság már mindegyik jó, csak vannak jobbak. :)

  • Specialized78

    Így van.Manapság már rossz autót szerintem nem nagyon lehet venni.Persze a kínaiakat ne számoljuk.

  • zoldfulu2000

    johny: Az opel modelljei számos piacon tarolnak, csak persze más máraknéven, pl az insigna Buick néven kb piacvezető. Nem tudom mennyira lehet bvezetni egy márkát oylan mdoellekel amelyseket már évek óta árulnak egy piacon.
    Menő, spec: nemrég egy lanciánál pedzegették ezt a cikk szerzői hogy évek óta az első igazán xar tesztautó, tény hogy erős a kínálat és nagy a verseny.

    De szerintem az opel jobb autókat csinál mint a híre, viszont a tulajdonosa miatt nem kaphat jobb sajtót hazai pályán amivel tkp el is dőlt a meccs neki…

  • Specialized78

    zöldfülű!
    Emlékszem én is arra a tesztautóra,a Lancia Y volt az.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.