A Volkswagen versenyzője, Sebastien Ogier vezet a Portugál-rali első – 80 km gyorsaságival szereplő – napját követően. A rali-világbajnokság negyedik futamán Dani Sordo áll a második, Jari-Matti Latvala a harmadik helyen.

Ogier nyerte az első szakaszt, de a másodikon megelőzte őt Mads Ostberg. A norvég azonban a harmadik szakaszon kiesett a versenyből, miután túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba. Egyelőre nem tudni, hogy félreértette, amit a navigátora mondott vagy rossz információt kapott a kanyarról. Fejtetőre álltak a Forddal, ha nem sérült meg a bukócső, holnap visszaállhatnak.

Eközben Dani Sordo is üldözte a bajnokságban toronymagasan vezető Ogier-t, a negyedik szakaszt követően már csak 2,4 másodpercre volt, de mindössze 3,27 km-s szuperspeciálon két másodperccel lassabb volt a VW-snél. Így 4,4 másodperces különbséggel zárták a napot. Ogier annál is inkább elégedett, mert lágy gumikat rakatott fel az autójára, miközben az öt szakaszt kellett szerviz nélkül teljesíteniük. “Nem volt ideális” – mondta.


Ám nemcsak ők esélyesek a győzelemre, a harmadik Jari-Matti Latvala és a negyedik Mikko Hirvonen is támadási közelségben van még.

A rali-világbajnokságon most debütáló Robert Kubica kiesett a versenyből. A volt Forma-1-es pilóta kifogyott a gumikból az utolsó előtti szakaszt követően. Korábban szerzett egy defektet, majd két gumit teljesen elhasznált, így az autóban lévő egyetlen pótkerékkel nem volt esélye, hogy megtegye a 200 kilométernyi közúti szakaszt a lisszaboni szuperspeciál helyszínéhez.

A lengyel versenyzőnek a második szakaszon is volt kalandja, hiszen egy túl széles fordulót követően kicsúszott és megsérült a Citroën hűtője. A szakaszt követően navigátorával megjavították a hibát, így folyathatták a versenyt. Már a második helyen álltak kategóriájukban, a WRC2-ben, amikor fel kellett adniuk a versenyt.

Yves Matton, a Citroën Sport vezetője nagyon elégedetten nyilatkozott a pilóta teljesítményéről. Elmondta, hogy Kubica minimális murvás tapasztalata ellenére igen jól helytállt. Hasonló stílusban vezet, mint a top pilóták. Mint Matton kifejtette: bár keresztben autózva könnyebb és biztonságosabb lenne vezetni, de – ahogy kérték tőle – azon az íven igyekszik tartani a kerekeket, ahol jobb a tapadás.

A 2013-as Portugál-rali állása (5/15 szakasz):

1. Sebastien Ogier     Volkswagen Polo R WRC 49p 33.0mp
2. Dani Sordo            Citroën DS3 WRC +04.4mp
3. Jari-Matti Latvala   Volkswagen Polo R WRC +11.4mp
4. Mikko Hirvonen       Citroën  DS3 WRC +16.2mp
5. Thierry Neuville       Ford Fiesta RS WRC +30.7mp
6. Jevgenyij Novikov    Ford Fiesta RS WRC +1p 17.0mp
7. Nasser Al-Attiyah     Ford Fiesta RS WRC +2p 16.4mp
8. Martin Prokop          Ford Fiesta RS WRC +2p 27.9mp
9. Michal Kosciuszko    MINI John Cooper Works WRC +2p 37.1mp
10. Dennis Kuipers       Ford Fiesta RS WRC +2p 48.7mp

Az 1-2. szkasz összefoglalója:

A 4. szakasz Dani Sordóval

A Portugál-rali szombaton hat szakasszal folytatódik.