A Bugatti Veyron a világ leggyorsabb kabriója

408 km/óra felett száguldott

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.12. 09.00

A Volkswagen németországi próbapályáján, de apró kínai sofőrrel futotta meg a világcsúcsot a Bugatti. A rekord tiszteletére 590 milliós különkiadás készül

Azt követően, hogy a kupék között a napokban elveszítette elsőségét, ráfért egy kis önbizalom-erősítés a Bugatti Veyronra. 

Egy világcsúcs persze nem megy egyik percről a másikra, de a Guinness Rekordok Könyvének hivatalos bejelentése nem is jöhetett volna jobbkor, miután az amerikai Hennessey manufaktúra sebességi kísérlete kapcsán a Guinness felülvizsgálta korábbi döntését, és megfosztotta a Bugattit korábbi címétől, mivel ahhoz kiiktatták a vásárlók számára hozzáférhetetlen sebességhatárolót. 
A Bugatti létezésének meghatározó szempontja a világelsőség, ezért a Veyron Grand Sport Vitesse kabrió sikere nyomán ismét fellélegezhetnek. 
A kínai Anthony Liu 408,44 km/óra sebességig hajszolta – természetesen nyitott tetővel – az autót a Volkswagen ehra-lessien-i tesztpályáján. “Tető nélkül sokkal jobban érvényesül a motorhang, ugyanakkor nem éreztem, hogy a menetszél bármilyen módon befolyásolta volna az autó menettulajdonságait” – nyilatkozta a sikeres rekordkísérlet után Liu, aki amúgy civilben Ferrarival versenyez. 
A sikeres világcsúcs örömére a Bugatti egy limitált szériát tervez piacra dobni. A spanyol nemesekhez méltó módon Veyron Grand Sport Vitesse World Record Car (WRC) Edition néven jegyzett autóból mindössze nyolc darab készül, egyenként 1,99 millió eurós (590 milllió forint) nettó áron. 
A különkiadást az alapmodellével azonos, 7,9 literes négyturbós W16 motor hajtja, 1200 lóerővel és 1500 Nm nyomatékkal. Az autó 2,6 mp alatt gyorsul százra.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.