Városi szabadidőjárművet tervezget a Land Rover

Az Evoque alá, fiataloknak szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 10.00

Megfizethető kisterepjáróban gondolkodik a brit off-road márka. Ez lehetne a Land Rover első Kínában gyártott modellje – ha megéri.

A brit Autocar folyóiratnak adott interjújában John Edwards, a Land Rover globális márkaigazgatója megerősítette: aktívan vizsgálják egy esetleges, az Evoque-nál kisebb modell lehetőségeit. Mindenáron azonban nem fog beleugrani a márka a projektbe. 

Négyméteres, alaphelyzetben elsőkerék-hajtású modellről lehetne szó, amelynek kis lökettérfogatú motorjait az anyavállalat Tata Motors friss fejlesztésű, 1,4 és 1,6 literes négyhengeresei közül válogatnák össze, a gyártást pedig minden bizonnyal Anglián kívülre, logikusan a Chery márkával közösen létesített, 1,1 milliárd fontos (380 milliárd forint) beruházási értéket képviselő kínai üzembe helyeznék. 
A városi szabadidőjárművek piaca jelenleg is virágzik, az elkövetkező években azonban minden eddiginél nagyobb növekedést ígér: a Credit Suisse elemzése szerint a jelenleg egymillió darab körüli globális piac 2020-ra 2,5 millióra duzzadhat. 
Edwards azonban azt mondja, kizárólag akkor lehet szó egy ilyen modellről, ha üzletileg is életképesnek bizonyul – egyelőre még nem győzték meg őt a kisautók hívei arról, hogy áldását adja a projektre. 
Ha megvalósul, a törpe Land Rover várhatóan a DC100 tanulmányautó (képünkön) vidám stíluselemeiből építkezhet majd.

Kommentek

  • Tede

    Szoktam látni mostanság új L.Rovereket, és nagyon jól néznek ki. A tartósság meg majd elválik..

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.