Prémium szabadidőautó a Citroëntől

Mélyvörös fényezéséről kapta nevét a DS Wild Rubis

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 08.00

Hálózatról tölthető hibrid hajtáslánccal érkezhet a Citroën DS elit márkájának első szabadidőjárműve.

Egy héttel világpremierje előtt megszellőztette új szabadidőjárművét a Citroën prémium márkája, a DS. Sok információt nem közöltek, két fontos tény azonban kiderült. 

Az egyik az autó pontos mérete: 4,7 méteres hosszával és 1,59-es magasságával a Wild Rubis kompakt és dinamikus hatást kelt, ugyanakkor az 1,95 méteres szélesség és a 2,9 méteres tengelytáv elegáns és komfortos utazóautó benyomását kelti. 

Króm keretezi a hátsó lámpát, a csomagtérajtó alját, de még a kipufogókat is

A másik, egyelőre nem részletezett információ a hajtásra vonatkozik: hálózatról tölthető (konnektoros) full hibrid hajtásláncot ígérnek az autó alá. 
Ez – akárcsak az autó számos formajegye – a tavaly ugyanekkor bemutatott Numero 9 formatanulmányról származik, így bár hivatalos adatok nincsenek, a 4,9 méteres luxusszedán paraméterei jó fogódzót nyújtanak. 
A Peugeot-Citroën szokása szerint a hátsó tengelyre épített, 70 lóerős villanymotor 50 kilométeren át működtethető a Li-Ion akkucsomagról. A Nr.9 fedélzetén a BMW-vel közösen kifejlesztett benzines turbómotor dolgozott, a Wild Rubis vélhetően a SUV-léthez jobban illő dízelt kap majd, amivel talán még lejjebb szorítható a Numero 9 1,7 literes átlagfogyasztása.

Három egységből áll, LED technológiát alkalmazó fényszórók. Az irányjelző funkciót futófény tölti be.

Króm keretezi a hátsó lámpát, a csomagtérajtó alját, de még a kipufogókat is

Króm küszöbdíszítés zárja le alulról az autó sziluettjét

Kommentek

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.