Minden negyedik férfi készen áll a halálra

Széles körű brit felmérés készült a beláthatatlan előzésekről

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 17.00

Az autósok többsége személyes tapasztalatból ismeri a veszélyeket, egynegyedük mégis bevállalja, hogy vakon előzzön. A nőknél egy a hathoz az arány.

Ijesztő statisztikákra derült fény egy brit közlekedés-biztonsági szervezet és egy biztosító-társaság közös felméréséből. Ezer autóst kérdeztek meg vezetési szokásaikról, és nem túl biztató a helyzet. 

Az autósok többsége személyes tapasztalatból ismeri a veszélyeket, egynegyedük mégis bevállalja, hogy vakon előzzön. A nőknél egy a hathoz az arány.

Az autósok többsége személyes tapasztalatból ismeri a veszélyeket, egynegyedük mégis bevállalja, hogy vakon előzzön. A nőknél egy a hathoz az arány.


A férfiak 24 százalékának nincs gondja azzal, hogy beláthatatlan kanyarban vagy bukkanóban kezdjen előzésbe (talán nem véletlen, hogy a brit utakon előforduló halálos közúti balesetek háromnegyedében férfiak az áldozatok). Ami meglepő, hogy a nők 17 százaléka szintén úgy gondolja, csak kimegy, visszajön, és közben nyilván nem jön semmi. 
A vicc az, hogy pontosan tudják, hogy jön: a megkérdezett férfiak 20, a nők 10 százalékának múlt már hajszálon az élete rosszul felmért előzésből kifolyóan az elmúlt egy év során. 
Az összes válaszadó 54 százaléka volt szemtanúja hasonló esetnek, míg 19 százalékuk személyesen is átélte azt a gyomorszorító érzést, amikor a saját sávunkban jön szembe velünk egy autó.
Az autógyártók évek óta dolgoznak olyan rendszereken, amelyek a műholdas navigációs berendezés, a táblafelismerő rendszer és a menetjellemzők alapján felismeri, ha a vezető kockázatos helyen (pl. kanyarban vagy tiltott szakaszon) készül előzni, és figyelmeztetik őt a veszélyre. Addig azonban, amíg fejjel megyünk neki a falnak, hiába várjuk, hogy drágán vett elektronikus rendszerek vigyázzanak (jobbára üres) kobakunkra helyettünk.
Az alábbi videóban nem autós, hanem motoros szerepel, így még durvább a végkifejlet. Ha nem biztos, hogy bírod gyomorral, inkább hagyd ki és hidd el: nem jó beláthatatlan útszakaszon előzni.

Kommentek

  • Mahler

    Szerintem a legrohadtabb dolog a közlekedésben, mert mindenki a lehetséges sebességhatár közelében megy, aki “szemben jön” tutira biztonságban érzi magát, aki “benéz és előz” az pedig nyomja, hogy minél előbb véget érjen a rémálom. Néha véget is ér! Rémisztő a felmérés eredménye de csak annak, aki a homokba dugja a fejét!! Nálunk is van pár pilóta és pilótanő, aki a homokos játékot játsza.És én sem hiszem, hogy a technika segítene ezeknek az üresfejű kalandoroknak.

  • zoldfulu2000

    Üdvözöljük a négyes úton :)

    Amőgy ilyen szintet a digóknál láttam, pl kétirányú alagútban előzni. Nyilván éjjel 3 kor úgysem jön senki… (ugye?)
    De ha mégis, fix x a mecs…

  • menőmanó

    A rosszul felmért előzés és a beláthatatlan helyen előzés nem egy és ugyan az!
    Előzni nem kötelező. Mostanában elég sok a tehetségtelen balfék, hiszen elszoktak az előzésektől a “sok” autópálya miatt, aztán gond van az országúton. Komoly autókkal bénáznak, töketlenkednek. Szánalom.

  • HakapesziM

    Előzni tudni kell. Ami sok tapasztalatlan kívülállónak hajmeresztő manőver, másnak teljesen normális, hétköznapi dolog. Soha nem előzök látatlanban, mindig rászámolok, mi van ha rosszul mértem fel. Mindig legyen menekülőút.
    Sokat járok Svédországban, s szörnyülködöm. Ritka, kivételes esemény, hosszasan megtervezik az előzést – az amúgy kihalt, nyílegyenes utakon – én 85 – öt megyek, képes 90 – nel megelőzni, túl ne lépje a sebességhatárt, hová is vezetne az. Meghalnának, életképtelenek lennének, mondjuk pl. Ukrajnában. Ide tartunk. Folyik a vezetői képességek lebutítása, a túlszabályzás, büntetés – centrikusság robotokat, megfenyített polgárokat hoz létre, nem pedig profi vezetőket. Nap – mint – nap látom, nagyon kevesen képesek dinamikusan, biztonságosan végrehajtani egy előzést.

  • Mahler

    A cikk viszont arról számol be, hogy megkérdezett férfiak 24%-a úgy kezdi meg az előzést,hogy nem lát semmit abból, amit KELLENE! Nagy különbség!Nem arról szól,hogy roszul méri fel a szemben közlekedő távolságát, sebességét és nem is arról,hogy valakinek “idegtépő” dolog előzni, mert kiveri a veríték! Nem. Arról, hogy- gyakorlatilag- belemegy a semmibe!!Lehet valaki remek vezető /?/ és belemegy ilyen előzésekbe,mert rettentően bízik magában és a kocsiban és lhet valaki félős, aki megizzad egy laza előzéstől is. Egyikkel sem szeretnék találkozni, de tudom, hogy naponta több százzal is szembe kerülök! Apám is nagyon élvezte az autópályát, de Budapest előtt cseréltünk,mert a fóvárosban rettegett vezetni! Szóval az őrültektől félni kell!!

  • Mahler

    Úgy látom, a férfi-népség nagyon becsukja a szemét, amikor ezt a cikket kellene elolvasni, mégpedig azért, mert lelkiismeret furdalása van. Átlapozza, nem nézegeti, már el is felejtette, mert tudja, hogy szinte naponta megcsinálja!! Ezért nincs egy őszinte szó róla, ezért nem beszélünk róla, mert nálunk is évente igen sokan meghalnak a bamba előzések miatt!! Nem kellene ilyen gyorsan taccsra tenni ezt a cikket, picit olvasgassák a “nagymenők”- legalább itt!! Máshol úgy is nagyfiuk és már magyarázzák is a megmagyarázhatatlant. Szóval bátorság, kedves szerkesztők- tessék csak vissza tenni a főoldalra, nem követnek el semmilyen bűnt! SŐTT!!

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.