Milliónyi japán autóban hibás a légzsák

A beszállító szerint sérülés még nem történt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 12.00

Az egyik beszállító kiszúrta, hogy hibás légzsákokat szállított a legnagyobb japán gyártóknak. 3,4 millió autót hívnak vissza.

A négy legnagyobb japán autógyártó világszerte 3,4 millió autót hív vissza, miután az utasoldali légzsák lehetséges meghibásodását fedezte fel a szerkezet beszállítója. A Takata Corp szerint a meghibásodás nyomán előfordulhat, hogy az utasoldali légzsák nem fújódik fel baleset esetén. A cég szóvivője leszögezte ugyanakkor, hogy a társaságnak nincsen tudomása olyan esetről, amikor a meghibásodás sérülést okozott volna.

A Toyota világszerte 1,73 millió, Európában 490 ezer autót hív vissza szervizeibe. A társaság közlése szerint az autóikon mintegy 1-2,5 órás munkával cserélik ki a hibás alkatrészt. A Honda világszerte 1,14 millió autót hív vissza, a Nissan 480 ezret, a Mazda pedig 45,5 ezret.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Szaszi

    Nálunk meg sorban törnek el a Ford fusionokban az első rugók, és még sem történik semmi ez ügyben.

  • korika

    ezt már megint nem értem.- majd 3,5 milliót eladnak, és akkor is csak a beszállító jön rá a hibára, nem az autógyárak?
    minden sz… eladhatnak nekünk? -ja, japán gyártók :)

  • Dino871

    Korika!

    A légzsákok alkatrészekkel(kormány,ülés,műszerfal) egyben előszerelve érkeznek az autógyárba….
    Beszállítót több szempont és szabvány alapján a sorozatgyártás előtt választanak.

  • Mahler

    A hiba nem öröm, de ha észreveszik időben!-és lépnek, akkor nem akkora a baj. A hírnév engem nem annyira érdekel, a hibát kell kigyomlálni.

  • menőmanó

    korika
    Talán azért, mert nem komoly a hiba és nem volt belőle probléma. Tartod az alacsony szintedet. :)

  • Keeep

    Volt nálunk is érdekes eset…hogy ennek a Peugeot -nak mért nem nyilt ki a légzsákja nem értem.

    http://szepsegkiralyno.blogspot.hu/2012/04/szepsegkiralyno-2012-baleset-korhazba.html

  • Keeep

    “nem komoly a hiba és nem volt belőle probléma”
    Légzsák nem kinyilása elég nagy probléma, ha csak egy ember szenved komoly sérülét miatta, az pont eggyel több a keleténél.
    Ráadásul friss a hir, és eddig csak a cég nyilatkozott…akik nem is mondhatnának mást, mint hogy nincs probléma.

  • L.A. Rómeó

    korikának igaza van
    jappánok szart addnak it.
    ez igazi hír!
    a vw-t meg a váltóhibáival (dsg kínában) probbálták le járatni.
    pedig azbiztos nem igazi hír!
    azt kínaiak találtákki mer utáják a jappánokat.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.