1200 milliárdot költenek az Opelre

Valószínű, hogy a GM megtartja a márkát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 09.00

A General Motors nem hagyja eltűnni a süllyesztőben az Opelt. 2016 végéig négymilliárd eurót költenek új modellek fejlesztésére.

Úgy tűnik, megmenekült az Opel, a General Motors legalábbis nem hagyja csendben kimúlni a márkát. 2016 végéig brutális összeget, négymilliárd eurót (1200 milliárd forint) költenek új modellek kifejlesztésére.

Az Opel 1999 óta 18 milliárd euró veszteséget könyvelt el, ebből 1,8 milliárdot tavaly. Az Opel és testvérmárkája, a Vauxhall eladásai az európai autóipari szervezet, az ACEA kimutatásai szerint tavaly 15,6 százalékkal 834 790-re csökkentek az EU-ban és a négy EFTA országban. A mostani beruházással az Opel 2016-ig 23 teljesen új, vagy frissített modellt és 13 új erőátviteli rendszert tervez bemutatni.

Az Opel tízéves terve az évtized közepére irányozza elő a nullszaldós eredmény elérését. Az Opel kiadásainak 300 millió euróval való csökkentése mellett három év alatt évi 500 millió eurós rezsicsökkentésről is határoztak. A vállalat bezárja üzemét a németországi Bochumban, ahol a Zafira modell készül.
    
A GM elnök-vezérigazgatója nem válaszolt arra az újságírói kérdésre, hogy a négymilliárdos beruházási elkötelezettség azt jelenti-e, hogy az Opel 2016-ig a GM tulajdonában marad. Steve Girsky, a GM alelnöke, a GM Europe elnöke és az Opel felügyelőbizottságának elnöke azonban a Reuters hírügynökségnek “megalapozatlannak” nevezte azokat az értesüléseket, amelyek szerint részleges összeolvadás történhet a PSA konszernnel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Tede

    Komolyan ! már én sajnálom az Opelt, hogy nem jön össze neki semmi. Nem vagyok Opel párti de mindig csak annyit lehet olvasni, hogy mentik a menthetőt :( !

  • Barca

    :D kicsit álságos ez a GM házasság. Nem hagyják elveszni? Ők juttatták oda, és a mai napig ellehetetlenítik a gyárat! 4 milliárd eurójuk meg meg simán visszajön azzal, hogy a kínai és amerikai piacon más márkájukat legeltetik, míg az Opelt az EU-ba szorítják kizárólag :) a VW bevételeinek csupán 60% jön az említett két piacról, csak hogy lássuk mit is jelent ez kis GM korlátozás. Aztán ott van az Opel által eddig birtokolt és fejlesztett technikák, amik bőven kerültek volna 4 milliárdba, ha a GM többi márkájának kellett volna megalkotniuk és nem csak mondjuk átnevezni az Astrát, Mokkát és az Insigniát Buick Veranora, Encourra, vagy éppen Regalra. Innetől a Buick 0 fejlesztési költséggel már csak a hasznot látta a modellek értékesítésesből :)
    Szóval kap… be a 4 milliárdjukat, és a hihetetlen jó szándékukat, hogy “nem hagyják elveszni az Opelt” :D

  • Mahler

    Néha megdöbbentő dolgokat lehet hallani a német autókról, mert személy szerint nem tudtam,hogy az Opel ennyira bajban van. Sőt! De egy biztos, én sem hagynám ezt a nagymúltú autót elsüllyedni-habár én sem vagyok Opel párti / de még lehetek/.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.