1200 milliárdot költenek az Opelre

Valószínű, hogy a GM megtartja a márkát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 09.00

A General Motors nem hagyja eltűnni a süllyesztőben az Opelt. 2016 végéig négymilliárd eurót költenek új modellek fejlesztésére.

Úgy tűnik, megmenekült az Opel, a General Motors legalábbis nem hagyja csendben kimúlni a márkát. 2016 végéig brutális összeget, négymilliárd eurót (1200 milliárd forint) költenek új modellek kifejlesztésére.

Az Opel 1999 óta 18 milliárd euró veszteséget könyvelt el, ebből 1,8 milliárdot tavaly. Az Opel és testvérmárkája, a Vauxhall eladásai az európai autóipari szervezet, az ACEA kimutatásai szerint tavaly 15,6 százalékkal 834 790-re csökkentek az EU-ban és a négy EFTA országban. A mostani beruházással az Opel 2016-ig 23 teljesen új, vagy frissített modellt és 13 új erőátviteli rendszert tervez bemutatni.

Az Opel tízéves terve az évtized közepére irányozza elő a nullszaldós eredmény elérését. Az Opel kiadásainak 300 millió euróval való csökkentése mellett három év alatt évi 500 millió eurós rezsicsökkentésről is határoztak. A vállalat bezárja üzemét a németországi Bochumban, ahol a Zafira modell készül.
    
A GM elnök-vezérigazgatója nem válaszolt arra az újságírói kérdésre, hogy a négymilliárdos beruházási elkötelezettség azt jelenti-e, hogy az Opel 2016-ig a GM tulajdonában marad. Steve Girsky, a GM alelnöke, a GM Europe elnöke és az Opel felügyelőbizottságának elnöke azonban a Reuters hírügynökségnek “megalapozatlannak” nevezte azokat az értesüléseket, amelyek szerint részleges összeolvadás történhet a PSA konszernnel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Tede

    Komolyan ! már én sajnálom az Opelt, hogy nem jön össze neki semmi. Nem vagyok Opel párti de mindig csak annyit lehet olvasni, hogy mentik a menthetőt :( !

  • Barca

    :D kicsit álságos ez a GM házasság. Nem hagyják elveszni? Ők juttatták oda, és a mai napig ellehetetlenítik a gyárat! 4 milliárd eurójuk meg meg simán visszajön azzal, hogy a kínai és amerikai piacon más márkájukat legeltetik, míg az Opelt az EU-ba szorítják kizárólag :) a VW bevételeinek csupán 60% jön az említett két piacról, csak hogy lássuk mit is jelent ez kis GM korlátozás. Aztán ott van az Opel által eddig birtokolt és fejlesztett technikák, amik bőven kerültek volna 4 milliárdba, ha a GM többi márkájának kellett volna megalkotniuk és nem csak mondjuk átnevezni az Astrát, Mokkát és az Insigniát Buick Veranora, Encourra, vagy éppen Regalra. Innetől a Buick 0 fejlesztési költséggel már csak a hasznot látta a modellek értékesítésesből :)
    Szóval kap… be a 4 milliárdjukat, és a hihetetlen jó szándékukat, hogy “nem hagyják elveszni az Opelt” :D

  • Mahler

    Néha megdöbbentő dolgokat lehet hallani a német autókról, mert személy szerint nem tudtam,hogy az Opel ennyira bajban van. Sőt! De egy biztos, én sem hagynám ezt a nagymúltú autót elsüllyedni-habár én sem vagyok Opel párti / de még lehetek/.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.