1200 milliárdot költenek az Opelre

Valószínű, hogy a GM megtartja a márkát

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.11. 09.00

A General Motors nem hagyja eltűnni a süllyesztőben az Opelt. 2016 végéig négymilliárd eurót költenek új modellek fejlesztésére.

Úgy tűnik, megmenekült az Opel, a General Motors legalábbis nem hagyja csendben kimúlni a márkát. 2016 végéig brutális összeget, négymilliárd eurót (1200 milliárd forint) költenek új modellek kifejlesztésére.

Az Opel 1999 óta 18 milliárd euró veszteséget könyvelt el, ebből 1,8 milliárdot tavaly. Az Opel és testvérmárkája, a Vauxhall eladásai az európai autóipari szervezet, az ACEA kimutatásai szerint tavaly 15,6 százalékkal 834 790-re csökkentek az EU-ban és a négy EFTA országban. A mostani beruházással az Opel 2016-ig 23 teljesen új, vagy frissített modellt és 13 új erőátviteli rendszert tervez bemutatni.

Az Opel tízéves terve az évtized közepére irányozza elő a nullszaldós eredmény elérését. Az Opel kiadásainak 300 millió euróval való csökkentése mellett három év alatt évi 500 millió eurós rezsicsökkentésről is határoztak. A vállalat bezárja üzemét a németországi Bochumban, ahol a Zafira modell készül.
    
A GM elnök-vezérigazgatója nem válaszolt arra az újságírói kérdésre, hogy a négymilliárdos beruházási elkötelezettség azt jelenti-e, hogy az Opel 2016-ig a GM tulajdonában marad. Steve Girsky, a GM alelnöke, a GM Europe elnöke és az Opel felügyelőbizottságának elnöke azonban a Reuters hírügynökségnek “megalapozatlannak” nevezte azokat az értesüléseket, amelyek szerint részleges összeolvadás történhet a PSA konszernnel.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Tede

    Komolyan ! már én sajnálom az Opelt, hogy nem jön össze neki semmi. Nem vagyok Opel párti de mindig csak annyit lehet olvasni, hogy mentik a menthetőt :( !

  • Barca

    :D kicsit álságos ez a GM házasság. Nem hagyják elveszni? Ők juttatták oda, és a mai napig ellehetetlenítik a gyárat! 4 milliárd eurójuk meg meg simán visszajön azzal, hogy a kínai és amerikai piacon más márkájukat legeltetik, míg az Opelt az EU-ba szorítják kizárólag :) a VW bevételeinek csupán 60% jön az említett két piacról, csak hogy lássuk mit is jelent ez kis GM korlátozás. Aztán ott van az Opel által eddig birtokolt és fejlesztett technikák, amik bőven kerültek volna 4 milliárdba, ha a GM többi márkájának kellett volna megalkotniuk és nem csak mondjuk átnevezni az Astrát, Mokkát és az Insigniát Buick Veranora, Encourra, vagy éppen Regalra. Innetől a Buick 0 fejlesztési költséggel már csak a hasznot látta a modellek értékesítésesből :)
    Szóval kap… be a 4 milliárdjukat, és a hihetetlen jó szándékukat, hogy “nem hagyják elveszni az Opelt” :D

  • Mahler

    Néha megdöbbentő dolgokat lehet hallani a német autókról, mert személy szerint nem tudtam,hogy az Opel ennyira bajban van. Sőt! De egy biztos, én sem hagynám ezt a nagymúltú autót elsüllyedni-habár én sem vagyok Opel párti / de még lehetek/.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.