Kubica debütál a rali-világbajnokságon

Hétvégén Portugál-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 16.55

Most kiderül. A portugál futam a rali-világbajnokság első “normális versenye”, a hétvégén kiderül, hogy állnak a csapatok. Robert Kubica is bemutatkozik a sorozatban.

Öthetes pihenő után folytatódik a rali-világbajnokság. A Portugál-rali a sorozat negyedik versenye, egyben az első “normális” futam. Az aszfaltosnak számító, de havas Monte-Carlo-rali, a fagyos, jeges Svéd-rali és a nagy magasságban zajló Mexikó-rali után hagyományos körülmények között versenyeznek a csapatok. Péntektől murván zajlik a csata.

A 2012-es Portugál-ralin a nagyágyúk estek-keltek, így kevésbé ismert arcok állhattak dobogóra. A verseny legnagyobb esélyesének számító Sebastian Loeb már az első napon, csütörtök este kiesett, miután nem a navigátora utasításának megfelelően fordult.  Jari-Matti Latvala és Petter Solberg a hatalmas pénteki esőzésben csúszott ki – Mikko Hirvonen ekkor vette át a stafétabotot. A finn citroënes végig az élen is tudott maradni, s ő léphetett fel a dobogó tetejére. Ott viszont nem állhatott sokáig, mivel a verseny után kizárták, miután szabálytalannak nyilvánították az autóját. Így a versenyt végül Mads Ostberg nyerte.


Idén egyértelműen Sebastien Ogier a favorit. 2010-ben és 2011-ben is ő nyerte a versenyt, tavaly pedig úgy végzett a hetedik helyen, hogy “csak” S2000-es Škodával versenyzett. A francia toronymagasan vezeti a bajnokságot, hiszen az eddigi három versenyből az utóbbi kettőt megnyerte, míg a Montén második volt. 

Szakértők szerint ez lesz az a rali, ahol a legjobban kiütközik majd a Volkswagen potenciálja. Ha a jóslatok bejönnek, a VW könnyen megelőzheti a pontversenyben vezető Citroënt. A német csapat ezen a versenyen már három autóval indul, Ogier és Latvala mellett a kétszeres IRC-bajnok Andreas Mikklesennek is jut egy Polo R WRC.

A Citroënnél Mikko Hirvonen formajavulásában bíznak, illetve abban, hogy a múlt heti – hasonló pályákon zajló – portugál sprintfutamot megnyerő Dani Sordo továbbviszi a formáját. Sebastien Loeb nem indul a versenyen, idén csak négy futamot tervez, a Portugál-rali nincs közöttük. A Fordnál Mads Östberg, Jevgenyij Novikov és Thierry Neuville igyekszik a legtöbb pontot megszerezni.

Kubica-rajongók, figyelem! Az ex-Forma-1-es pilóta Portugáliában debütál a rali-világbajnokságon, de nem a nagyok között indul, hanem WRC2 kategóriában. A lengyel pilóta WRC-khez hasonló, de azoknál gyengébb autóját speciális igényeihez igazították, kormányon lévő füllel kapcsolhat. Kisebb aszfaltos versenyeken már megmutatta, hogy nagyon gyors, murván még alig ment.

Kubica egyébként összesen hét futamon áll rajthoz az idei szezonban. Argentínát, Ausztráliát és a szezonzáró Brit-ralit hagyja csak ki a Citroën pilótája.

A raliról

A Portugál-rali a világbajnokság egyik legkalandosabb történelmű ralija. Korábban stabil részese volt a vb-naptárnak, de a túl korai időponthoz kötődő csapadékos idő 2001-ben megpecsételte a sorsát. Az esőáztatta utak járhatatlanokká váltak s a csapatok panaszkodtak, hogy lehetetlen versenyezni a rossz körülmények között. 5 éves kihagyás után 2007-ben kapott ismét helyet. 2008-ban egy IRC (Intercontinental Rally Challenge) versenynek adott helyet. 2009-ben aztán visszatért a világbajnokságra.

A hatalmas esőzések tavaly is gondot okoztak, és bár most a verseny idejére nem jósolnak nagyobb esőt, a megelőző időszak elég csapadékos volt Portugáliában.

A 2013-as Portugál-ralin megtartják a tavalyi formátumot, így Algarve és Baixo Alentejo régiókban zajlik majd a háromnapos fieszta. A rali 15 gyorsasági szakaszból áll majd, s ezek összesen 386,7 kilométert tesznek ki.


A világbajnokság állása a Mexikó-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier      Volkswagen Motorsport      74 pont
2. Sebastien Loeb       Citroën WRT                    43 pont
3. Mikko Hirvonen       Citroën WRT                     30 pont
4. Dani Sordo             Abu Dhabi Citroën WRT      27 pont
5. Mads Östberg         Qatar M-Sport WRT          26 pont
6. Thierry Neuville       Qatar WRT                      25 pont
7. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Motorsport      15 pont
8. Martin Prokop         Czech National Team         14 pont
9. Bryan Bouffier         Bryan Bouffier Team          10 pont
10. Nasser Al Attiyah   Qatar WRT                      10 pont

Gyártók

1. Citroën WRT                       87 pont
2. Volkswagen Motorsport         81 pont
3. Qatar M-Sport WRT              37 pont
4. Qatar WRT                          35 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          23 pont
6. Jipocar Czech National Team  14 pont
7. Lotos WRC Team                  12 pont

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.