Ki fizet a vadbalesetekért?

Érdemes mindig rendőrt hívni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.10. 09.00

Az elhúzódó tél miatt az állatok is furcsábban viselkedhetnek. Mit tegyünk vadbaleset esetén? Ki a felelős ezekért a károkért?

Bár a vadállomány az állam tulajdona, a vadásztársaságok felelőssége távol tartani az állatokat a magánföldektől és közutaktól – mutat rá a K&H Biztosító közleménye. Az autópályák mentén kerítéssel kell védekezni, emellett táblák is jelzik azokat a helyeket, ahol az állatok felbukkanására lehet számítani.

Ha valaki vaddal ütközik annak ellenére, hogy betartotta a közlekedési szabályokat, és az úton nem volt kihelyezve vadveszélyre figyelmeztető tábla, akkor nem tekinthető hibásnak a balesetért. Az autóban keletkező kárt a casco biztosítása terhére tudja rendezni – ha van ilyen.

Érdemes ilyenkor annak utánajárni, hogy az adott területet melyik vadásztársaság birtokolja, és a vétlen sofőr kártérítést kérhet tőlük. Ha autópályán történt a baleset, és az út mellett sérült kerítéselemet látunk, felmerülhet az autópálya-kezelő felelőssége is az ügyben, az autópálya melletti vadkerítés rendben tartása ugyanis az ő feladata.

Baleset esetén célszerű rendőrt hívni, aki a nyomokat rögzíti. Ezt még akkor is hasznos megtenni, ha személyi sérülés nem történt, hiszen a későbbi, esetleges vitás ügyekben fontos szerepet játszhat a rendőri szakvélemény. Ha azonban a sofőr nem bizonyult eléggé körültekintőnek, saját zsebből kell megtérítenie a vadkárt, ami akár több millió forint is lehet.

A vadgázolás ebben az esetben hosszú jogi huzavonát von maga után, hiszen mindkét fél igyekszik bizonyítani ártatlanságát, valamint próbálja behajtani a másikon keletkezett kárát. Ha  az autóban utazó utasok megsérülnek, a kötelező gépjármű-felelősség biztosítás alapján a biztosítók megtérítik az őket érő kárt, mint a munkából való kiesés, ápolás vagy gondozás költségei.

Kommentek

  • megint

    Olyat is hall az ember, hogy adott esetben(ütközés vaddal) leszerelték a vadra figyelmeztető táblát, leleményes a magyar.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.