Visszatér az ék alakú Lamborghini?

Független formatanulmány a Ganador

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 09.00

Az olasz sportkocsigyártó és a milánói Scuola Politecnica di Design hallgatójának közös projektje a Lamborghini Ganador. Aligha kerül gyártásba.

A huszadik század utolsó harmadának meghatározó autóipari stíluseleme volt az ék alakú karosszéria. A Lamborghini Countach, a W8 Vector, a Cizeta és jó néhány, csak tanulmány szintjéig jutott modell (mindenekelőtt a Bertone Nuccio) emlékeztet erre az irányzatra, amelyet többszörösen meghaladott az idő. A jelek szerint mégis volt létjogosultsága az ék alaknak, hiszen most egy olyan fiatal dizájner nyúlt vissza a háromszög profilú karosszériához, aki csak történelemkönyvekből emlékezhetett rá. 

A Ganador (“nyertes”) alkotója, egy bizonyos Mohammed Husszein Amini Jekta rendkívül egyszerű formákból építkezik. Az autó sziluettjének hosszanti felezővonalában markáns törés húzódik végig, alatta és felette eltérő árnyalatú felületek mutatnak tükörképet egymásnak, enyhítve a forma eredendő farnehéz voltát. Ugyanezt a célt szolgálja az is, hogy az autó tömege az utasfülke mögött felül beszűkül, lent ellenben kiteljesedik. 
Az emberöltővel ezelőtti sziluettet hatásosan elegyítette a Lamborghini kortárs stíluselemeivel a tervező, a kristálylapokra emlékeztető, tört felületek és az ötszögletű légbeömlők az Aventador formai megoldásait idézik. Ezek körvonala a faron is megjelenik, mégpedig a lámpatestek helyén tátongó üregekben; ezeket mélyre nyúló pálcák végére szerelt LED-fények töltik ki, “mintha egy vadállat barlangja mélyéről vizslatna pennünket parázsló tekintettel.” – teszi hozzá Jekta.

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.