Drágább lesz taxizni

Sárga az új budapesti taxi

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 16.50

Egységes, a korábbinál magasabb áron közlekednek majd 2015-től a sárga színre kötelezett budapesti taxik. Nyáron a klíma, télen a megfelelő gumi is kötelező.


A Fővárosi Közgyűlés kedden elfogadta az új fővárosi taxirendeletet. Bevezetik a rögzített hatósági árat, azaz ezentúl egységesen – maximum – 450 forintos alapdíjjal, 280 forintos kilométerdíjjal és 70 forintos várakozási percdíjjal szállítanak a taxik. Az említett díjak összege korábban (sorrendben) 300, 240, illetve 60 forint volt. A jövőben az sem számít, hogy telefonon rendelték a kocsit, vagy az utcán intették le.

E jogszabály szerint a gépjárművek legfeljebb 10 évesek lehetnek, tengelytávjuknak legalább 2550 milliméternek, csomagterüknek 430 literesnek, motorjuknak pedig 55 kilowatt (75 LE) teljesítményűnek kell lenniük, és teljesíteniük kell az Euro 4-es, 2018-tól pedig az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát.
    
A rendelet 2013. szeptember elsején lép hatályba. Akinek a rendelet kihirdetésekor működő taxija nem felel meg a rendeletben előírt egyes műszaki paramétereknek, az 2015. július 1-jéig használhatja a taxiját éves vizsgáztatás mellett, de 2014. szeptember elsejétől csak 10 évnél fiatalabb járművek közlekedhetnek, és sárga alapszínűnek kell lenniük.

Március 15. és október 15. között csak működőképes légkondicionáló berendezéssel közlekedhet a taxi, október 15. és március 15. között pedig kötelező lesz a téli gumi használata. Minden taxiban dohányzási tilalom lesz, valamint kötelezővé válik a bankkártyás fizetés lehetővé tétele, emellett egységesítik az utastájékoztató matricákat, illetve szabadjelzőt.

 A fuvarszervezőkkel szemben pénzügyi alkalmassági feltételeket támasztanak, logójukat a járművekre meghatározott helyen ragaszthatják fel.

Forrás: MTI
   
 

Kommentek

  • Tede

    Gratulálok! ekkora szarságot, sok taxist most kellemetlen pénzkiadásba nyomnak bele, mert egy baromagyú egységest taxikat akar látni. De Bp. nem NY! Majd ha ott tartun k életszínvonalban nem csak adóban akkor ok legyen de ez így egy szemtelen undorító baromság!

  • Anonim

    Az egységes taxi elég fontos, tekintve, hogy mennyi hiéna van az utakon. A gond inkább magával a színnel van, sikerült egy olyan színt választani, aminek az előállítása sokkal drágább, mint bármi másnak. Egyszerűbb lenne egy rendes vaj színnek, ami Európa normális országaiban is van és persze nem az autót átfesteni, hanem csak matricázni.

    Tede!

    Életszínvonalban sose fogunk ott tartani mint Amerika, vagy éppen Németország. Ahhoz kéne egy olyan vezetés és egy olyan nép, aki ezt meg tudná teremteni. Na ilyenek nincsenek nálunk, csak a megmondóemberek.

  • zoldfulu2000

    tede: örülök neki hogy szeretsz zavarosban halászni. Vagyunk egy páran akik szerentének rendes taxiszolgáltatást látni, nem vagyng gazdagabbak mint a sógorék, mégis fietünk annyit és mindezt a szinvinal teljes hiánya mellett…

    Anomin: a bézs csak 1-2 országban van, és szretintem szivatás a taxisoknak, mert nem piaci szín, ellenben vád minket mert kicsit tájékozott ember azonnal tudja hogy az a megkímélt nyugdíjasmabil E klasse bézs szinben milyen múlttal bír…

  • S.Roland

    Szerintem ez egy jó kezdeményezés, lehet így akár még igénybe is veszem a szolgáltatásukat , én még azt is bele vettem volna , ha dolgozik a taxis akkor ne lyukacsos vagy újjatlan pólóban legyen.

  • Tede

    Anonim . egyetértek.
    zoldfulu2000. azért elég magas a lehetséges áremelés mértéke is. Még ha lecserélik a kocsikat, felöltöztetik az embereket, attól még a sofőr ugyanazt marad.Vagy igényes kedves beszélgetős, vagy egy bunkó. mondjuk én nem szoktam taxizni, Debrecenbe a Nagyerdőből a belvárosig (kb 5 km) 2500 ft ért visznek el. Ez azért már szemtelenség maximuma. Persze Pest valszín másabb.

  • zoldfulu2000

    vagy kikerül a gázos hiánák fele…

    Nem eszélgetni kell a taxis. De hogy 4 nagy cég sem képes gyerekülést biztosítani, és ha egy kicsit rendesebb (értsd nem szakadt Lacetti kellene) akkor feláélrt sem képesek küldeni.

    Alapvető dolgok hiányoznak a taxi piacról…

  • Tede

    Zoldfulu2000

    És szerinted most lesz gyerekülés a kocsikban? én nem látom a változtatások között. Ok legyen egy kis egységesítés, de azért durvának tartom, hogy ennyire beleszóljanak ki milyen kocsival járjon. Szín hagyján, de hogy valaki azért vegyen egy másikat, mert pl nem 75 LE-s ? Nem érzem ezt jó döntésnek.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.