3,6 milliárdot fizet a Toyota

Peren kívüli egyezség Kaliforniában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 16.00

A most lezárt ügy csak egy volt az önmagától gyorsító autók miatt indított kártérítési perek sorozatából.

A most lezárt ügy csak egy volt az önmagától gyorsító autók miatt indított kártérítési perek sorozatából.

A most lezárt ügy csak egy volt az önmagától gyorsító autók miatt indított kártérítési perek sorozatából.


A kaliforniai fogyasztóvédelmi törvények megsértésével vádolták, és alkalmanként 2500 dollár (570 000 Ft) megfizetésére kötelezték volna a Toyota Motor Corporation-t abban a csoportos perben, amelyet Orange megye kerületi ügyésze indított a véleménye szerint megtévesztő üzleti magatartást folytató autógyártó ellen.

Az emlékezetes ügyben 2009 és 2010 során mintegy 14 millió gépkocsit hívott vissza a Toyota, mert az ügyfelek több alkalommal arról számoltak be, hogy autójuk önmagától, megállíthatatlanul gyorsítani kezdett. A jelenség számos halálos balesetet és általános közfelháborodást okozott az Egyesült Államokban, ahol a Toyota mellesleg az egyik legnagyobb munkáltató. 

A szikla peremén parkoló Camry magától előrelendült, és 25 métert zuhant Kaliforniában. Az utas szörnyethalt.

A szikla peremén parkoló Camry magától előrelendült, és 25 métert zuhant Kaliforniában. Az utas szörnyethalt.


A mostani per vádirata szerint a Toyotának tudomása volt a műszaki hibáról. Az autógyártó hajlandó volt peren kívül megegyezni az ügyésszel, ám a mai napig tagadja, hogy tudatosan elhallgatott volna bármilyen tudomására jutott hibajelenséget. 
A Toyota korábban már összesen egymilliárd dollár (228 milliárd forint) értékben fizetett kártérítést azon ügyfeleinek, akik szerint az ügy következtében csökkent autójuk használtpiaci értéke. 
Egy tavaly hasonló módon lezárt perben tízmillió dollárt (2,3 mrd Ft) fizetett ki egy négy halálos áldozatot követelő baleset után a Toyota. 
A most befizetett 16 millió dollár (3,6 milliárd forint) perköltség után fennmaradó részét a fiatalkorú bűnözés visszaszorítását célzó projektekre fordítja az Orange megyei ügyészi hivatal.

Kommentek

  • Liverpool87

    Na ez a Toyota szégyelhetik a pófályukat!

  • korika

    na akkor hogy is van ez?
    állandóan írták itt is, hogy a legkorrektebb cég.
    erről is már 2006-tól tudtak, csak hát pár embernek utána meg kellett halnia.
    majd megint jönnek a hozzászólók, hogy “egy Toyota sosem romlik el- hülyeség a cikk, meg csak lejáratás, stb….”
    szánalom!

  • menőmanó

    Szerintem inkább az a szánalmas, akinek nem volt Toyotája, de mindig azt szapulja.

  • megint

    menőmanó, a fenti képen lévő autónak a tulaja biztos szívesen elmondaná a véleményét neked, csak sajnos már halott, pedig neki volt személyesen.

  • korika

    menőmanó: azért vagyok szánalmas, mert nem tudom eldönteni, hogy melyik a nagyobb hazugság, az hogy a legmegbízhatóbb autó, amit már többször említettél, hogy csak azért magas a visszahívások száma, mert a legkorrektebbek, VAGY most ez hogy a Toyota állítja, hogy nem tudott róla, de erről 2006-os céges papír van!!!
    Szóval csak annyit kérdezek, hogy mi a bajod?- Mi sántít az általam leírt történetben?
    Jaj, ne fáradj, tudom, “hisz egy Toyota sosem romlik el. :)”
    A tesómnak volt céges Corollája, melyet hajtottam nem egyszer-már megint benézted kis butus.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.