15 milliárdot szórtak el télen az utakon

A szokásos összeg duplája ment el a téli feladatokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 15.45

Durva és hosszú volt a tél, a közútkezelő a szokásos összeg dupláját költötte sózásra és hóeltakarításra. Indul a kátyúzás – ez is többe fog kerülni.

Sokba került a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek a rendkívül csapadékos és változékony időjárás: az elhúzódó téli időszak miatt közel kétszer annyit költött a társaság, mint az elmúlt években. 14,8 milliárd forint ment el a síkosság-mentesítési, hóeltakarítási és egyéb üzemeltetési feladatokra, most pedig indul a kátyúzási szezon. Minden bevethető ember ezen dolgozik majd.

A télen volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem 700 munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon, összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna, sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel. Ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.

A 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több kátyú keletkezett, az elhúzódó tél miatt ráadásul három héttel később tudta elkezdeni a kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte. 2013-ra összesen csaknem 95 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzási munkák elvégzéséhez: a 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal nagyobb anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent.

A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez. Az alsóbbrendű utakra később jutnak el a munkások.

Kommentek

  • gytilmann

    Na ez az amit nem hiszek el.

  • evilthedevil

    Ez mind szép és jó, de …!
    – Nem kátyúzni, toldozni-foltozni kellene az utakat, hanem normálisan megcsinálni. Amit idén befoltoznak, ott nagy valószínűség szerint jövőre lehet megint.
    – Évek óta nem volt szinte semmi dolguk, mert alig volt igazi tél és hó. Nem tudom miért kell ezt most ennyire hangsúlyozni, hogy mennyit költöttek és mennyit dolgoztak. Vagy ha igen akkor azt is tegyék mellé hogy az elmúlt X évben mennyit nem dolgoztak és mennyi pénzt “spóroltak” meg. Bár gondolom az pénz már nem a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kasszáját dagasztja.

  • ricsifcb

    Érdekes,Európa nyugatabbik felén fele annyit nem költenek kátyúzásra,mert már rájöttek hogy az olcsó mindig a legdrágább megoldás.Ott ahol nem sajnálják a pénzt amikor csinálják az utat,ott később is kevesebb gond lesz vele.És uram láss csodát kevesebb is,vagy egyáltalán nincsen kátyú olyan helyeken,ahol a magyar teleknél keményebb és hosszabb telek vannak!A baj csak az,hogy az illetékes emberkék erről nem akarnak tudomást venni…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.