15 milliárdot szórtak el télen az utakon

A szokásos összeg duplája ment el a téli feladatokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 15.45

Durva és hosszú volt a tél, a közútkezelő a szokásos összeg dupláját költötte sózásra és hóeltakarításra. Indul a kátyúzás – ez is többe fog kerülni.

Sokba került a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek a rendkívül csapadékos és változékony időjárás: az elhúzódó téli időszak miatt közel kétszer annyit költött a társaság, mint az elmúlt években. 14,8 milliárd forint ment el a síkosság-mentesítési, hóeltakarítási és egyéb üzemeltetési feladatokra, most pedig indul a kátyúzási szezon. Minden bevethető ember ezen dolgozik majd.

A télen volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem 700 munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon, összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna, sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel. Ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.

A 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több kátyú keletkezett, az elhúzódó tél miatt ráadásul három héttel később tudta elkezdeni a kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte. 2013-ra összesen csaknem 95 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzási munkák elvégzéséhez: a 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal nagyobb anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent.

A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez. Az alsóbbrendű utakra később jutnak el a munkások.

Kommentek

  • gytilmann

    Na ez az amit nem hiszek el.

  • evilthedevil

    Ez mind szép és jó, de …!
    – Nem kátyúzni, toldozni-foltozni kellene az utakat, hanem normálisan megcsinálni. Amit idén befoltoznak, ott nagy valószínűség szerint jövőre lehet megint.
    – Évek óta nem volt szinte semmi dolguk, mert alig volt igazi tél és hó. Nem tudom miért kell ezt most ennyire hangsúlyozni, hogy mennyit költöttek és mennyit dolgoztak. Vagy ha igen akkor azt is tegyék mellé hogy az elmúlt X évben mennyit nem dolgoztak és mennyi pénzt “spóroltak” meg. Bár gondolom az pénz már nem a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kasszáját dagasztja.

  • ricsifcb

    Érdekes,Európa nyugatabbik felén fele annyit nem költenek kátyúzásra,mert már rájöttek hogy az olcsó mindig a legdrágább megoldás.Ott ahol nem sajnálják a pénzt amikor csinálják az utat,ott később is kevesebb gond lesz vele.És uram láss csodát kevesebb is,vagy egyáltalán nincsen kátyú olyan helyeken,ahol a magyar teleknél keményebb és hosszabb telek vannak!A baj csak az,hogy az illetékes emberkék erről nem akarnak tudomást venni…

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.