15 milliárdot szórtak el télen az utakon

A szokásos összeg duplája ment el a téli feladatokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.09. 15.45

Durva és hosszú volt a tél, a közútkezelő a szokásos összeg dupláját költötte sózásra és hóeltakarításra. Indul a kátyúzás – ez is többe fog kerülni.

Sokba került a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek a rendkívül csapadékos és változékony időjárás: az elhúzódó téli időszak miatt közel kétszer annyit költött a társaság, mint az elmúlt években. 14,8 milliárd forint ment el a síkosság-mentesítési, hóeltakarítási és egyéb üzemeltetési feladatokra, most pedig indul a kátyúzási szezon. Minden bevethető ember ezen dolgozik majd.

A télen volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem 700 munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon, összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna, sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel. Ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.

A 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több kátyú keletkezett, az elhúzódó tél miatt ráadásul három héttel később tudta elkezdeni a kátyúzási munkákat a társaság, mint ahogy azt korábban tervezte. 2013-ra összesen csaknem 95 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezi a Magyar Közút a kátyúzási munkák elvégzéséhez: a 2012-es évhez képest ez több mint 700 millió forinttal nagyobb anyagi ráfordítást, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent.

A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúk javítása elsőbbséget élvez. Az alsóbbrendű utakra később jutnak el a munkások.

Kommentek

  • gytilmann

    Na ez az amit nem hiszek el.

  • evilthedevil

    Ez mind szép és jó, de …!
    – Nem kátyúzni, toldozni-foltozni kellene az utakat, hanem normálisan megcsinálni. Amit idén befoltoznak, ott nagy valószínűség szerint jövőre lehet megint.
    – Évek óta nem volt szinte semmi dolguk, mert alig volt igazi tél és hó. Nem tudom miért kell ezt most ennyire hangsúlyozni, hogy mennyit költöttek és mennyit dolgoztak. Vagy ha igen akkor azt is tegyék mellé hogy az elmúlt X évben mennyit nem dolgoztak és mennyi pénzt “spóroltak” meg. Bár gondolom az pénz már nem a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kasszáját dagasztja.

  • ricsifcb

    Érdekes,Európa nyugatabbik felén fele annyit nem költenek kátyúzásra,mert már rájöttek hogy az olcsó mindig a legdrágább megoldás.Ott ahol nem sajnálják a pénzt amikor csinálják az utat,ott később is kevesebb gond lesz vele.És uram láss csodát kevesebb is,vagy egyáltalán nincsen kátyú olyan helyeken,ahol a magyar teleknél keményebb és hosszabb telek vannak!A baj csak az,hogy az illetékes emberkék erről nem akarnak tudomást venni…

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.