Terepfóbiás G-osztály

702 lóerő feketében és aranyban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 10.00

Világító festékkel felvitt logóival és brutális teljesítményével tűnik ki a tömegből a Hamann Spyridon.

Két irányból támadja az autós világot a Hamann, és egyik sem fair: egyfelől az ízlésesség határán egyensúlyozó, azon rendszerint átbucskázó formai módosításaival követel magának figyelmet, másfelől rendesen belepiszkál a motorteljesítménybe is, nehogy szó érje a ház elejét. 

A Spyridon például egy G 65 AMG-ként kezdte földi pályafutását. A laupheimi stáb szerint a gyári 612 lóerő teljességgel elfogadhatatlan, ezért újraprogramozták a motorvezérlést és kicserélték a kipufogót. Az eredmény 702 lóerő és 1000 helyett 1110 Nm nyomaték – de ha a kedves kliensnek nem telik V12-es motorra, a nyolchengeres G 63 is izmosítható, 544-ról 610 lóerőre, 700-ról 875 Nm-re 
Ekkora teljesítménynek illik megmutatnia magát, gondolták, és módszeresen kezelésbe vették az autót. 
A lökhárító alsó szélében LED-sort helyeztek el; ez nappali fényként és irányjelzőként egyaránt szolgál, így leszerelték a G-osztály ikonikus indexét a kerékdob csúcsáról. A fényezés matt fekete, bőségesen alkalmazott arany díszítésekkel. Utóbbi kedvéért még a másutt kötelezően nyersen hagyott szénszálas elemeket (pl. tükörház) is lefestették. 
A szabványosan oldalt kivezetett kipufogókat megvilágított, aranyozott alumínium végcsövekre cserélték, a nemesfém tónusa uralja a 24 colos, 305/35-ös abroncsokkal szerelt, kovácsolt alufelniket is. 
A külcsín csúcsa mindazonáltal a (szintén szénszálas anyagból készült) motorházfedélre és a pótkeréktartóra különleges festékkel felvitt pegazus: a pigment feszültség hatására világítani kezd, így a vezető gombnyomásra tudja kivilágítani vagy elsötétíteni autóját, bár rejtőzködőnek az utóbbi esetben sem neveznénk. 
Az ámokfutás az utastérben ér véget, ahol az alumínium pedálokat, a megvilágított acél küszöbbetéteket és a szénszálas dekorpaneleket kevésnek ítélték meg, és több négyzetméternyi arany színű bőrt használtak fel az ajtók és ülések kárpitozásához.

Kommentek

  • Dino871

    Kelet -európai maffiózók feltűnési viszketegségét kielégítő semmire való..:)

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.