A Volvo ősszel mutatja be az új VEA (Volvo Engine Architecture, Volvo motorarchitektúra) motorcsaládot, amelyben új technológia segíti a dízelmotorok üzemanyag-fogyasztásának csökkentését.
 


Az i-ART néven futó megoldás a hagyományos, közös nyomócsőben található egyetlen nyomásérzékelő használata helyett minden üzemanyag-befecskendezőből visszajelzést kap a nyomásról, így folyamatosan figyeli és égési ciklusonként módosítja az üzemanyag-befecskendezést mind a négy hengerben. Érdekesség, hogy a nyomócső nyomását rendkívül magas, 2500 baros értékre növelték.

“Minden befecskendező tetején van egy apró számítógép, amely a befecskendezési nyomást figyeli. Az önszabályozó i-ART rendszer ezen információ alapján biztosítja, hogy minden egyes égési ciklusban optimális üzemanyag-mennyiséget fecskendezzen be a rendszer” – mondta el Derek Crabb, a Volvo Car Group hajtásrendszerek fejlesztéséért felelős részlegének alelnöke.

A svéd márka közlése szerint az új technológiával gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztású, lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátású motorok készülhetnek. Egyes modellek elektromos hajtás vagy egyéb modern technológia használatával jutnak még nagyobb teljesítményhez.

“Kisebb, intelligensebb és nagyobb teljesítményű motorjaink mellett a V8-as motorok őskövületnek fognak tűnni. Négyhengeres motorjaink a jelenlegi hathengeres motoroknál nagyobb teljesítményt és a négyhengeres motorok jelenlegi generációjánál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást fognak biztosítani. Az elektromos motoros rásegítés révén ráadásul elérhetjük a mai V8-as motorok teljesítményszintjét” – mondta Derek Crabb.

A VEA mellett a Volvo egy új, 8 sebességes automata sebességváltót is bevezet, amely jobb vezetési élményt és további üzemanyag-takarékosságot ígér.