Pszichedelikus öko-sportkocsi a Renault-tól

Nem autónak, hanem interaktív műalkotásnak tervezték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 15.00

A vezetési élmény, a környezeti kompatibilitás és az esztétikai kaland szokatlan hármasát valósítja meg a Renault Twin’z. Más szóval rettentően izgalmas.

Autószalon helyett a milánói bútorkiállításon mutatta be új fantáziamodelljét a Renault. A szerelmet megtestesítő DeZir, a páros életet jelképező Captur, a családalapításhoz kötődő R-Space és a munka világába csatlakozó Frendzy után a Twin’z a játék megnyilvánulási formája – a Renault által hat szakaszra osztott emberi életciklusból már csak a bölcsesség van hátra, ám addig is, amíg azt bemutatják, foglalkozzunk az aktuális tanulmánnyal!

A Twin’z teljes egészében a brit dizájner, Ross Lovegrove alkotása, a Renault formatervezői gyakorlatilag csupán az autóvá formálásában (lámpák, lökhárítók és egyéb unalmas kötelező elemek elhelyezésében) vállaltak szerepet. Ihletadóként mégsem lehet elvitatni a Renault jelentőségét, olyan, ma már legendás kisautói köszönnek vissza a hátsókerék-hajtású városi négyajtósban, mint a Renault 5 vagy az első generációs Twingo. 
A Twin’z mindössze 3,62 méteres hossza ellenére tágas (2495 mm tengelytáv) és jól belakható, hiszen padlóját semmi nem tagolja: a motor hátul, az akkumulátorok a padló alatt kaptak helyet, az ajtók pedig kétfelé nyílnak, mégpedig motorosan. 
Környezetbarát és sportos: a 980 kilós autót egy 68 lóerős elektromos farmotor hajtja, végsebessége 130 km/óra, hatótávolsága 160 km. 
A dinamika záloga a 226 Nm nyomaték, a hátsókerék-hajtás, a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, az állítható Öhlins lengéscsillapítók, és a csővázra épülő szénszálas karosszéria.
Lovegrove egészen különös módon használta fel a kerekek, a lámpák körformáját: a 3D-s nyomtatóval létrehozott küllők koralltelepként nőnek ki a kerékagyból, a fényszóró bordázata az emberi szem íriszét idézi 
Az üvegtetőt és a hátfalat dinamikusan aktiválható LED-ek borítják. Ez nem csak izgalmas, de praktikus is: a fékpedál érintése például piros fénylavinát indít be a hátfalon. 
Minimalista a beltér: hosszanti, mart vályúkba ültetett fényforrások, a lehető legkevesebb anyagból építkező ülések, műszerfal helyett egyetlen táblagép.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.