Pszichedelikus öko-sportkocsi a Renault-tól

Nem autónak, hanem interaktív műalkotásnak tervezték

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.08. 15.00

A vezetési élmény, a környezeti kompatibilitás és az esztétikai kaland szokatlan hármasát valósítja meg a Renault Twin’z. Más szóval rettentően izgalmas.

Autószalon helyett a milánói bútorkiállításon mutatta be új fantáziamodelljét a Renault. A szerelmet megtestesítő DeZir, a páros életet jelképező Captur, a családalapításhoz kötődő R-Space és a munka világába csatlakozó Frendzy után a Twin’z a játék megnyilvánulási formája – a Renault által hat szakaszra osztott emberi életciklusból már csak a bölcsesség van hátra, ám addig is, amíg azt bemutatják, foglalkozzunk az aktuális tanulmánnyal!

A Twin’z teljes egészében a brit dizájner, Ross Lovegrove alkotása, a Renault formatervezői gyakorlatilag csupán az autóvá formálásában (lámpák, lökhárítók és egyéb unalmas kötelező elemek elhelyezésében) vállaltak szerepet. Ihletadóként mégsem lehet elvitatni a Renault jelentőségét, olyan, ma már legendás kisautói köszönnek vissza a hátsókerék-hajtású városi négyajtósban, mint a Renault 5 vagy az első generációs Twingo. 
A Twin’z mindössze 3,62 méteres hossza ellenére tágas (2495 mm tengelytáv) és jól belakható, hiszen padlóját semmi nem tagolja: a motor hátul, az akkumulátorok a padló alatt kaptak helyet, az ajtók pedig kétfelé nyílnak, mégpedig motorosan. 
Környezetbarát és sportos: a 980 kilós autót egy 68 lóerős elektromos farmotor hajtja, végsebessége 130 km/óra, hatótávolsága 160 km. 
A dinamika záloga a 226 Nm nyomaték, a hátsókerék-hajtás, a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés, az állítható Öhlins lengéscsillapítók, és a csővázra épülő szénszálas karosszéria.
Lovegrove egészen különös módon használta fel a kerekek, a lámpák körformáját: a 3D-s nyomtatóval létrehozott küllők koralltelepként nőnek ki a kerékagyból, a fényszóró bordázata az emberi szem íriszét idézi 
Az üvegtetőt és a hátfalat dinamikusan aktiválható LED-ek borítják. Ez nem csak izgalmas, de praktikus is: a fékpedál érintése például piros fénylavinát indít be a hátfalon. 
Minimalista a beltér: hosszanti, mart vályúkba ültetett fényforrások, a lehető legkevesebb anyagból építkező ülések, műszerfal helyett egyetlen táblagép.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.