Csökkent az autólopások száma

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.06. 08.00

A tavaly tapasztalt növekedést követően az idei első negyedévben több mint 17 százalékkal csökkent az autólopások száma.


Az év első három hónapjában 17,4 százalékkal csökkent az autólopások száma az előző év azonos időszakához képest – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság.

A rendőrség tájékoztatása szerint ezzel visszaállt a rendőri eljárásban regisztrált személygépjármű-lopások száma a 2010-es és 2011-es szintre, miután tavaly jelentősen emelkedett a lopott autók száma.

Míg 2013 év első három hónapjában 1186 személygépjármű-lopást regisztráltak, a rendőrség adatai szerint 2009 első negyedévében 1309 autót loptak el, 2010 azonos időszakában 1124-et, míg 2011 első három hónapjában 1188-at.

Ehhez képest 2012 első negyedévében az autólopások számában jelentős emelkedés volt megfigyelhető, akkor 1436 autót tulajdonítottak el. Ehhez képest az idei számok 17,4 százalékos csökkenést jelentenek.

A rendőrség korábbi közlése szerint 2009-ben összesen 4053 autó loptak el Magyarországon, 2010-ben 3724 db-ot, 2011-ben 4227 db-ot, míg tavaly 4733 darabot tulajdonítottak el a tolvajok. 2011-ben Suzukiból loptak a legtöbbet, megelőzve az Opel és VW modelleket, 2012-ben Volkswagen, Opel, Suzuki volt a sorrend.

Kommentek

  • Mahler

    Ha ez a 17.4 % egy komoly operatív rendőri munka eredménye, akkor nagyon örülök és talán még jobb eredmény is születhet. Ezut reméli minden autós! De ha csak a véletlen vagy pl. Tél Tábornok segített be, akkor még ne villogjunk vele. Figyelve a számokat újra és újra rádöbbenek, hogy rengeteg gépkocsit ellopnak, szinte hihetetlen pimaszsággal viszik őket! Nem is értem miért nincs lelkiismeret furdalása Pintér úrnak?? Persze tudom, hogy pl. hihetetlen sok embert megölnek, kirabolnak, megerőszakolják a lányokat, agyonverik az öregeket!! Szóval van fontossági sorrend, kell, hogy legyen, csak az a bizonyos ” két hét” ne lenne olyan hosszú…………………

  • egy bliccelő

    Nem értem az egészet mindig arról írnak mennyi autót lopnak el magyarországon, pedig annyira egyszerű a megoldás a lopások , szerintem jó kétharmadát azonnal meglehetne szüntetni csak annyit kellene csinálni hogy a sérült autokat amikor a bíztosító felveszi a kárt közölné a gazdákkal csak számla ellenébe fízetjük ki a kárt és az alkatrészekről is kell a számla azonnal fehéredne a gazdaság a hívatalos műhelyeknek egy kicsit több munkája lenne és az alkarészeket sem tudnák a lopok eladni senkinek, tehát csökkene a lopások száma. Én is javító vagyok ezt ugy kb 10 éve egy forumon elmondtam már ahol sok javító és bíztosítós emberek és az adóhaóság emberei is üldögéltek, a válasz meglepett engem is.Ezeknek is meg kell élni valahogy,ezt pont az adóhatóság embere közölte, a bíztosító embere pedig azt mondta nem jó mert nagyon megnőnének a bíztosító költségei. akkor most akarunk fehér gazdaságot, vagy nem??

  • v_johny

    egy bliccelő:

    Az a gond a felvetéseddel, hogy az összes 8-10-12 éves autó (márkától/típustól függően) egy apró koccanás után gtk-s lenne…

  • egy bliccelő

    Értem én hogy totál lenne de megszünne egy hatalmas gond,d e látom te is az ő szekerüket tolod és nem a tíszta utat szeretnétek járni, de ez nálunk már csak igy van mindennel a közlekedési szabályokkal is a törvényekkel is és még egész sok mindennel.Saját műhelyem van egy kisvárosban amit azért kellett bezárnom, mert a településen még 9 fekete műhely müködött akiknek az áraikkal én nem tudtam versenyezni, én mindig drágán dolgoztam, igaz ők se adót se közterheket nem fizettek, semilyen komly fejlesztést tanfolyamot nem végeztek, évente 3-4 alaklommal egy napos sőt több napos tanfolyamokra íratkoztam be hogy az j korszerű autók javítáást is korrektül tudjam elvégezni.Na és a hatóságok felé is megkelett felelnem. ami ugye mind költség, Ugy hogy nekem senki ne rizsázzon a bíztosítoók ma otthon az egyik legnagyobb adócsalók és a lopsok fő gerjesztői!!!

  • v_johny

    egy bliccelő:

    A dolgok működése nem pusztán csak fekete vagy fehér. Ahhoz, hogy bárki-bármilyen iparágban vagy üzletágban talpon maradhasson, meg kell tanulnia túlélni. Gyakran kell olyan döntéseket hozni és meglépni, amelyek nem feltétlenül legálisak.
    Tudni kell megtalálni a helyes utat és úgy el lehet lavírozni. Előfordulhat, hogy az nem éppenséggel a legszabálykövetőbb magatartást vonja magával, azonban a dolgok csak így mennek ebben az országban. Becsülendő, hogy Te mindig és minden esetben mindent 100%-ig törvényesen/szabályosan akartál megvalósítani, azonban ez nem az az ország ahol így életben tudsz maradni. Az meg egy egészen más kérdés, hogy ki/kik nevezhetőek meg mint felelősök. Az embereknek nincs pénze, ez a legalapvetőbb probléma és ennek láthatod következményét, ez így csapódik le mindenhol a világban…

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.