Csökkent az autólopások száma

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.04.06. 08.00

A tavaly tapasztalt növekedést követően az idei első negyedévben több mint 17 százalékkal csökkent az autólopások száma.


Az év első három hónapjában 17,4 százalékkal csökkent az autólopások száma az előző év azonos időszakához képest – közölte az Országos Rendőr-főkapitányság.

A rendőrség tájékoztatása szerint ezzel visszaállt a rendőri eljárásban regisztrált személygépjármű-lopások száma a 2010-es és 2011-es szintre, miután tavaly jelentősen emelkedett a lopott autók száma.

Míg 2013 év első három hónapjában 1186 személygépjármű-lopást regisztráltak, a rendőrség adatai szerint 2009 első negyedévében 1309 autót loptak el, 2010 azonos időszakában 1124-et, míg 2011 első három hónapjában 1188-at.

Ehhez képest 2012 első negyedévében az autólopások számában jelentős emelkedés volt megfigyelhető, akkor 1436 autót tulajdonítottak el. Ehhez képest az idei számok 17,4 százalékos csökkenést jelentenek.

A rendőrség korábbi közlése szerint 2009-ben összesen 4053 autó loptak el Magyarországon, 2010-ben 3724 db-ot, 2011-ben 4227 db-ot, míg tavaly 4733 darabot tulajdonítottak el a tolvajok. 2011-ben Suzukiból loptak a legtöbbet, megelőzve az Opel és VW modelleket, 2012-ben Volkswagen, Opel, Suzuki volt a sorrend.

Kommentek

  • Mahler

    Ha ez a 17.4 % egy komoly operatív rendőri munka eredménye, akkor nagyon örülök és talán még jobb eredmény is születhet. Ezut reméli minden autós! De ha csak a véletlen vagy pl. Tél Tábornok segített be, akkor még ne villogjunk vele. Figyelve a számokat újra és újra rádöbbenek, hogy rengeteg gépkocsit ellopnak, szinte hihetetlen pimaszsággal viszik őket! Nem is értem miért nincs lelkiismeret furdalása Pintér úrnak?? Persze tudom, hogy pl. hihetetlen sok embert megölnek, kirabolnak, megerőszakolják a lányokat, agyonverik az öregeket!! Szóval van fontossági sorrend, kell, hogy legyen, csak az a bizonyos ” két hét” ne lenne olyan hosszú…………………

  • egy bliccelő

    Nem értem az egészet mindig arról írnak mennyi autót lopnak el magyarországon, pedig annyira egyszerű a megoldás a lopások , szerintem jó kétharmadát azonnal meglehetne szüntetni csak annyit kellene csinálni hogy a sérült autokat amikor a bíztosító felveszi a kárt közölné a gazdákkal csak számla ellenébe fízetjük ki a kárt és az alkatrészekről is kell a számla azonnal fehéredne a gazdaság a hívatalos műhelyeknek egy kicsit több munkája lenne és az alkarészeket sem tudnák a lopok eladni senkinek, tehát csökkene a lopások száma. Én is javító vagyok ezt ugy kb 10 éve egy forumon elmondtam már ahol sok javító és bíztosítós emberek és az adóhaóság emberei is üldögéltek, a válasz meglepett engem is.Ezeknek is meg kell élni valahogy,ezt pont az adóhatóság embere közölte, a bíztosító embere pedig azt mondta nem jó mert nagyon megnőnének a bíztosító költségei. akkor most akarunk fehér gazdaságot, vagy nem??

  • v_johny

    egy bliccelő:

    Az a gond a felvetéseddel, hogy az összes 8-10-12 éves autó (márkától/típustól függően) egy apró koccanás után gtk-s lenne…

  • egy bliccelő

    Értem én hogy totál lenne de megszünne egy hatalmas gond,d e látom te is az ő szekerüket tolod és nem a tíszta utat szeretnétek járni, de ez nálunk már csak igy van mindennel a közlekedési szabályokkal is a törvényekkel is és még egész sok mindennel.Saját műhelyem van egy kisvárosban amit azért kellett bezárnom, mert a településen még 9 fekete műhely müködött akiknek az áraikkal én nem tudtam versenyezni, én mindig drágán dolgoztam, igaz ők se adót se közterheket nem fizettek, semilyen komly fejlesztést tanfolyamot nem végeztek, évente 3-4 alaklommal egy napos sőt több napos tanfolyamokra íratkoztam be hogy az j korszerű autók javítáást is korrektül tudjam elvégezni.Na és a hatóságok felé is megkelett felelnem. ami ugye mind költség, Ugy hogy nekem senki ne rizsázzon a bíztosítoók ma otthon az egyik legnagyobb adócsalók és a lopsok fő gerjesztői!!!

  • v_johny

    egy bliccelő:

    A dolgok működése nem pusztán csak fekete vagy fehér. Ahhoz, hogy bárki-bármilyen iparágban vagy üzletágban talpon maradhasson, meg kell tanulnia túlélni. Gyakran kell olyan döntéseket hozni és meglépni, amelyek nem feltétlenül legálisak.
    Tudni kell megtalálni a helyes utat és úgy el lehet lavírozni. Előfordulhat, hogy az nem éppenséggel a legszabálykövetőbb magatartást vonja magával, azonban a dolgok csak így mennek ebben az országban. Becsülendő, hogy Te mindig és minden esetben mindent 100%-ig törvényesen/szabályosan akartál megvalósítani, azonban ez nem az az ország ahol így életben tudsz maradni. Az meg egy egészen más kérdés, hogy ki/kik nevezhetőek meg mint felelősök. Az embereknek nincs pénze, ez a legalapvetőbb probléma és ennek láthatod következményét, ez így csapódik le mindenhol a világban…

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.