Megroggyant a hazai használtautó-piac

Másfél millió forint alá ment az átlagár

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 11.00

Nincs újautó-utánpótlás, ezért nem tud kilábalni a válságból a magyar használtautó-piac. Egyre öregebbek és egyre olcsóbbak az autók.

Az elmúlt év során tapasztalható lassú, fokozatos emelkedést követően az első negyedévben jelentősen, több mint 8 százalékponttal, 95,9 százalékra zuhant a legnagyobb magyar használtautós portál által megállapított Használtautó-index. A Használtautó.hu ügyvezetője szerint az adatok azt támasztják alá, hogy a piacon egyre nyomasztóbb az újautó-utánpótlás hiánya: a magánszemélyek újautó-vásárlásának elmaradása után immár a használtautó-piacot eddig életben tartó flottacserék időpontja is egyre inkább kitolódik. A belső kínálat hiányát ellensúlyozó használtautó-import további felfutását pedig az euró árfolyamának tartósan 300 forint feletti szintje akadályozza.

A negyedévente megállapított index azt mutatja meg, hogy az éppen lezárt negyedévben hogyan teljesített a piac. Az index egy arányszám, amely az adott időszakban elkelt használt autók aktuális összértékét viszonyítja a válság kezdetekor, 2009 első negyedévében mért szinthez.

Miközben csaknem három éven keresztül 1,6 millió forint közelében stabilizálódott a kínálati átlagár, ez az érték az elmúlt negyedévben jóval másfél millió forint alá (1,466 millió) esett. Ennek oka egyértelműen a kínált autók átlagéletkorának folyamatos emelkedése: míg két éve csupán 55,6 százalékot tett ki a kilencéves vagy annál idősebb autók aránya, ma már a kínálatnak csaknem a kétharmada (65,3 százalék) ebbe a korosztályba tartozik.

A tartósan gyengélkedő forint az elmúlt három hónapban megakasztotta a használtautó-import hosszú idő óta töretlen növekedését is: a behozott autók száma 4,6 százalékkal maradt el az előző negyedév értékétől.

A Használtautó.hu ügyvezetője szerint rövid távon továbbra sem bízhatunk a használtautó-piac komolyabb fellendülésében. Alapvető változást a gazdasági környezet általános élénkülése hozhatna, ami az újautó-vásárlások számának növekedése révén a használtautó-kereskedelmet is aktivizálhatná. Egyelőre azonban az újautó-eladások száma az első három hónapban tíz százalékkal még a tavalyi, szintén gyenge szinttől is elmaradt. Mindez egy tartósan 300 forint felett maradó euró-árfolyammal kombinálva igen borús képet vetít előre az év egészére.

Kommentek

  • Rezso

    Ez nem csak az autópiacon van így.
    Minden kereskedelmi cég szenved, a túlélésért küzd.

    Egyértelműen ki lehet jelenteni,hogy a bankok által emelt CHF-es hitelek törlesztői a felelősek a pénztelenségre!
    Egyszerűen nincs az embereknek egy forintjuk se! Örülnek ha a rezsire, ételre tudnak költeni a megemelkedett törlesztők miatt.
    Az pedig hogy majd új autót vesznek esetleg hitelre kétséges, ki bízik ezek után a bankokban egy esetleges hiteltörlesztés emelésre hivatkozva?! Egy generációba mély nyomot hagytak, itt 10-15 éven belül nem lesz változás…

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.