Kövéren biztonságosabb gyalogolni

A zebra is veszélyes

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 06.00

Egy New York-i felmérés szerint gázoláskor kevésbé súlyos sérüléseket szenvednek a túlsúlyos emberek, mint karcsú társaik. Az is kiderült, hogy hol vannak a legnagyobb veszélyben a gyalogosok.

Miközben újra és újra bebizonyosodik, hogy autósként komoly plusz kockázatot jelent a túlsúly, a jelek szerint gyalogosként mégis csak lehet előnye a feleslegnek. 

Egy New York-i felmérés szerint gázoláskor kevésbé súlyos sérüléseket szenvednek a túlsúlyos emberek, mint karcsú társaik. Az is kiderült, hogy hol vannak a legnagyobb veszélyben a gyalogosok.

Egy New York-i felmérés szerint gázoláskor kevésbé súlyos sérüléseket szenvednek a túlsúlyos emberek, mint karcsú társaik. Az is kiderült, hogy hol vannak a legnagyobb veszélyben a gyalogosok.


A New York-i Egyetem Langone egészségügyi központja által, baleseti sebészek és traumatológusok bevonásával végzett felmérésben több mint 1400, 2008 decembere és 2011 júniusa között bekövetkezett gyalogos-, illetve kerékpáros-gázolást vizsgáltak. 
A személyi sérüléseket az áldozatok és a szemtanúk beszámolóiból, illetve a kórházi zárójelentésekből értékelő vizsgálat szerint a túlsúlyos és kövér személyek kisebb mértékben szenvedtek el súlyos sérüléseket, mint soványabb társaik. 
A magyarázat vélhetően igen egyszerű: a zsírpárnák felfogják az ütéseket, óvják az ízületeket, csontokat. Az is igaz ugyanakkor, hogy ha bajuk esett, a kövér páciensek nehezebben gyógyultak egészséges testsúlyú társaiknál. 
A felmérés további érdekes, potenciálisan globális érvényű statisztikára is rávilágított. 
Azt gondolnánk például, hogy a szabálytalankodó gyalogosokat gázolják el leggyakrabban, de éppen ellenkezőleg: a sérültek 44 százalékát a zebrán csapták el tilosba hajtó autók. 23 százalékuk az úttesten esetlegesen átfutva találkozott autóval, míg a legbiztonságosabb átkelési módnak az bizonyult, ha zebránál, de tilosban mentek át (9 %)
Ez persze vélhetően félrevezető statisztika, hiszen az átkelés három módját aligha egyenlő arányban választják a gyalogosok, akár kövérek, akár soványak.

Kommentek

  • montsenior 10

    Nem tudom hogy más országokban hogy van de nálunk nagyon meggondolandó a zebrán való áthaladás /pláne ha nem is ott megy át és főleg nem merőlegessen az uttestre.Nem tudom miért van hogy a gk vez -ben nem akar tudatosulni mennyire kivan téve a baleseti veszélynek a gyalogos mikor elsőbbséget nem akarja megadni holott köteles lenne.Igaz gk vez ként magam is tapasztalom hogy szinte kikényszeritik veszélyeztetve magukat.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.