Angela Merkel kancellár és Ven Csia-pao kínai miniszterelnök látogatása a wolfsburgi VW-gyárban, pont egy éve

Angela Merkel kancellár és Ven Csia-pao kínai miniszterelnök látogatása a wolfsburgi VW-gyárban, pont egy éve


Tavaly nagyjából 9,07 millió autót értékesített, és ezzel dobogós a világranglistán a Volkswagen csoport, ez azonban kevés: a németek globális elsőségre törekszenek. Ehhez persze előbb le kell győzni a General Motorst (9,29 millió) és a Toyotát (9,75 millió). 

A küldetés megoldható, de ehhez emberre van szükség – sok emberre. Nem mindegy persze, hogy hol, hiszen Európa momentán nem ideális hely a növekedésre. Februárban átlagosan 10,2 százalékkal csökkentek az eladások az egy évvel korábbihoz képest, és sovány vigasz, hogy a Volkswagen csoport nem teljesített rosszabbul az átlagnál (-7,2%, szemben a GM és a Ford 20 százalékot meghaladó visszaesésével, a PSA 13,2, vagy a Fiat csoport 15,7 százalékos zsugorodásával): úgy nem lehet növekedni, ha egy cég havi szinten 15 ezer autóval kevesebbet ad el, mint tavaly. 
Európa helyett tehát irány a külpiacok, azon belül is Kína: Bernd Osterloh, a vállalati tanács elnöke szerint 2018-ig csaknem megduplázzák gyártókapacitásukat az ázsiai országban. 
A Volkswagen jelenleg 550 ezer embert alkalmaz világszerte, ennek kevesebb mint felét Németországban.