Hódító sereget épít a VW

Öt éve alatt tizedével növeli alkalmazottainak létszámát a konszern

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 10.00

2018-ra 50 ezer új munkahelyet teremt a Volkswagen csoport. A végső cél ambiciózus, de megvalósítható: a világ legnagyobb autógyártója szeretne lenni a vállalatóriás.

Angela Merkel kancellár és Ven Csia-pao kínai miniszterelnök látogatása a wolfsburgi VW-gyárban, pont egy éve

Angela Merkel kancellár és Ven Csia-pao kínai miniszterelnök látogatása a wolfsburgi VW-gyárban, pont egy éve


Tavaly nagyjából 9,07 millió autót értékesített, és ezzel dobogós a világranglistán a Volkswagen csoport, ez azonban kevés: a németek globális elsőségre törekszenek. Ehhez persze előbb le kell győzni a General Motorst (9,29 millió) és a Toyotát (9,75 millió). 

A küldetés megoldható, de ehhez emberre van szükség – sok emberre. Nem mindegy persze, hogy hol, hiszen Európa momentán nem ideális hely a növekedésre. Februárban átlagosan 10,2 százalékkal csökkentek az eladások az egy évvel korábbihoz képest, és sovány vigasz, hogy a Volkswagen csoport nem teljesített rosszabbul az átlagnál (-7,2%, szemben a GM és a Ford 20 százalékot meghaladó visszaesésével, a PSA 13,2, vagy a Fiat csoport 15,7 százalékos zsugorodásával): úgy nem lehet növekedni, ha egy cég havi szinten 15 ezer autóval kevesebbet ad el, mint tavaly. 
Európa helyett tehát irány a külpiacok, azon belül is Kína: Bernd Osterloh, a vállalati tanács elnöke szerint 2018-ig csaknem megduplázzák gyártókapacitásukat az ázsiai országban. 
A Volkswagen jelenleg 550 ezer embert alkalmaz világszerte, ennek kevesebb mint felét Németországban.

Kommentek

  • Dino871

    Hurráááá!
    Dől a lé…!

  • husky

    Ez csak elsőre komoly szám, majdnem duplája Licheinstein lakosságának. De ahol már vagy 22 város van egyenként 10 millió fő fölött és a 22 milliós Pekingben 700 autót lehet eladni naponta… akkor más a mérce.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.