Betilthatják a Mercedest az EU-ban

Nem akarnak új gázra átállni a németek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.04. 16.15

Akár egyes Mercedes-modellek betiltását is maga után vonhatja, ha a Daimlernek nem sikerült rendeznie vitáját az Európai Bizottsággal. Légkondicionáló-gázon megy a huzakodás.

Az autók légkondicionáló berendezéseiben használt gáz az európai jog szerint túl környezetszennyező, a német autógyártó pedig ez év január 1-jétől nem hozhatna forgalomba olyan új gépkocsit, amelynek légkondicionálójában ez az úgynevezett R134a jelű gáz található – ismerteti a European Voice című lap.

Antonio Tajani, a bizottság ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős tagja kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba Németországgal szemben, ha lehetővé teszi, hogy az immáron betiltott gázzal működő légkondicionálókkal felszerelt autók kerüljenek forgalomba. “Nincs felmentés, nincs haladék, aki ilyen gázt használ, az megsérti a törvényt” – jelentette ki Tajani, aki elutasította, hogy a bizottság felülbírálja az irányelvet. A lap szerint a gáz betiltása három olyan modellt érint, amelyet az elmúlt három évben engedélyeztek, köztük a jelenlegi Mercedes A- és B-osztályt. Utóbbi többek között Kecskeméten is készül.

Már kaptak haladékot

Az idevágó irányelvet a lap szerint 2006-ban fogadták el, és eredetileg 2011. január 1-jén kellett volna hatályba lépnie, az autógyártók viszont további két év haladékot kaptak, hogy fel tudjanak készülni az átállásra. Az amerikai vállalatok pedig idő közben ki is dolgoztak egy olyan gázt, amely környezetkímélőbb, mint a betiltott.

A Daimler azt állítja, hogy az új gáz 14 tesztből 10 esetben kigyulladt és tüzet okozott, vagyis tűzveszélyes. Más gyártó nem jelzett ilyen problémát. A Daimler viszont azt állítja, hogy a jogilag kötelezően előírt teszteknél szigorúbb, a valós használati körülményeket tükröző kísérleteket végeztek. A gáz nagy nyomáson kapcsolatba kerül a tesztjármű kipufogórendszerének forró alkatrészeivel. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között nehezen gyullad, de egy forró motortérben igenis gyúlékonnyá válhat – állapította meg a német autógyártó, amely a betiltott gáz esetében semmi hasonlót nem tapasztalt.

Az új légkondicionáló-gáz gyártói váltig állítják, hogy terméküket szigorú és alapos vizsgálatoknak vetették alá, az hatékony és biztonságos, nem gyúlékony. A bizottság értékelése szerint, ha az új gáz csak a Mercedesekben nem biztonságos, akkor nem biztos, hogy a gáz a hibás, lehet, hogy a Mercedesek tervezése nem megfelelő az új gáz alkalmazásához. A lap idézi Chris Davies brit európai parlamenti (EP) képviselőt, aki szerint a Daimlernek autónként 20 dollár többletköltséget jelentene a gáz cseréje, és a német cég csak ezt akarja megspórolni.

A Daimler nem vált, de ráfizethet

“Ha így van, súlyos hibát követtek el, amiért drágán meg fognak fizetni” – hangoztatta a brit politikus, aki az EP környezetvédelmi bizottságának tagja. A European Voice szerint a német autógyártók a kezdetektől ellenezték a gáz lecserélését, azt mondták, nem lesz elég gáz, hogy minden autóban határidőre lecseréljék. A gáz előállítói szerint viszont ez sem volt igaz; azért állítottak elő kevés gázt, mert nem kaptak rá megrendelést a német autógyártóktól.

A Daimler szóvivője a lapnak kijelentette, hogy egyelőre továbbra is a betiltott gázt fogják használni, és párbeszédet folytatnak a német és európai hatóságokkal, hogy megoldást találjanak a problémára. A német kormány mindeközben azt kérte a bizottságtól, hogy újabb egy évvel, 2013 végéig tolja ki a tilalom életbe léptetését, hogy az esetleges biztonsági aggályokat tanulmányozni lehessen. Erre a kérésre az Európai Bizottság egyelőre nem válaszolt.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • kocogok

    Mi mégis ezzel a céggel kötöttünk qrv@jó megállapodást!
    Viva Hungaria…

  • Leslie54

    Más típusú autókban megtudják oldani? Akkor a merci miért nem?

  • Lorinser

    @kocogok
    Még is kivel kellett volna nagyokos? A Fiattal vagy a Tata-val pl.? Örüljünk annak, hogy egy ilyen világcég még lát bennünk annyit, hogy ilyen szintű gyártástechnológiát hoz hozzánk.

    Ha igaz lesz a Daimler állítása akkor mit csinálsz? Elkocogsz?

  • mackopofa1962

    Príma EU törvény,ez is olyan mint a vízbázisú autófesték!

  • Lorinser

    A Mercedes jelezte, hogy problémás az új hűtőközeg: http://hvg.hu/cegauto/20120925_Mercedes_tul_veszelyes_az_EU_altal_eloirt

    Ezt az amerikaiak is igazolták: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/10/06/tuzveszelyes_mercedesek/

    Akkor meg mire fel fenyegetőzik ez a macskazabáló Antonio Tajani?

  • zoldfulu2000

    Átolvasva a cikkeket nekem sokkal inkább úgy tűnik, hogy a Merci lusta volt fejleszteni és abban bízott hogy Merkelék lerendezik majd valahogy a dolgokat. Mondjuk a VW törvénynél sem voltak szívbajosak…

    Nyilván inkább a rajtunk spóroló Mercedes mellé álunk…

    Viszont ha nem iskerül megállapodni az kishanzánknak is szívás, mert pont a nálunk gáyrtott modelleket érinti.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.