Az előrejelzések alapján az utazási irodák a tavalyihoz hasonló forgalmat bonyolítanak majd idén is, sőt az előfoglalások száma némi növekedést mutat. Az Avis autókölcsönző szerint a magyarok általában az utolsó pillanatban gondolnak arra, hogy bérautóra is szükségük lesz a nyaralás során. Sokan csak kivárnak, hátha olcsóbb autót találnak, de ez nem jó stratégia: az utolsó pillanatban jellemzően csak drágább ajánlatokat lehet találni, a kölcsönzők ugyanis a szezonalitás figyelembe vételével alakítják flottájukat. Így akár hiány is kialakulhat, ami az árakat felfelé mozdíthatja.

Az utazási irodák visszajelzései szerint az idén nagyon népszerű Ázsia, és jellemző az is, hogy nem a megszokott úti célok a keresettek, hanem például Laosz vagy Vietnam). A közönség ismét kezd rátalálni Bulgáriára, illetve ártól függetlenül újabban sokan érdeklődnek Szentpétervár felől is.

Jó tudni, hogy Kínában európai jogosítvánnyal nem vezethető bérautó, kölcsönzés esetén egy sofőrt is meg kell fizetni, amely körülbelül 10 eurós napi plusz költséget jelent. Japánban a nemzetközi kölcsönzők nincsenek jelen, Kubában szintén nem történt meg a piaci nyitás. A közlekedést nehezíti, hogy korlátozzák a szabad mozgást, nem mehet mindenki arra, amerre csak akar, engedélyeket kell beszerezni az utazáshoz országon belül.

Az arab országokban és Izraelben fejlett autókölcsönzési kultúráról beszélhetünk, itt minden gond nélkül bérelhető autó. Ausztráliába, Új-Zélandra, Dél-Afrikába, Észak-Amerikába és természetesen Európa országaiba is sokan indítanak foglalásokat, ezeken a helyeken gond nélkül foglalható bérautó.

A magyar bérlőkre egyébként jellemző, hogy külföldi utazásik során nem az autó kategóriája, márkája a döntő számukra. Az olcsó, heti akár 50 ezer forintért elérhető modelleket keresik: ha lehet választani, akkor természetesen a jobb felszereltségű modellt viszik, de felárat külön nem akarnak fizetni az extrákért.