Konnektorról tölthető az új Porsche

Sanghajban debütál a megújult Porsche limuzin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 11.10

Izgalmas új modellvariánsokat hoz a Porsche túraautójának frissítése. Megjött a hálózatról tölthető hibrid verzió, a nyújtott tengelytávú változat, és egy új, kis turbómotor is került a kosárba

Nehéz észrevenni a különbségeket, még ha a gyár állítja is, hogy szembeötlőek: nagyobbak az elülső légbeömlők, megváltozott a fényszórók rajzolata, a hátsó oldalablakot jobban elnyújtották, hátul pedig a csomagtérfedél nyújt fogódzót a megújult modell azonosításához. 

Ami ellenben a technológiai tartalmat illeti, ott egyértelműek és igen nagy számúak az újdonságok. 
Elsőként is a hálózatról tölthető hibrid: ennek villanymotorja az eddigi (hagyományos hibrid) 47 lóereje helyett 95-öt ad le, a lítium-ion akkumulátor 9, 4 kWh kapacitású (korábban: 1,7 kWh NiMH), ami négy órányi töltéssel 18-36 kilométeres hatótávolságot ad. 
Szerény adatok, de több akku nehéz volna, ami egy Porschénál nem jó opció: a Panamera S E-hybrid így 5,5 mp alatt ugrik százra, végsebessége 270 km/óra, szabványos átlagfogyasztása pedig 3,1 l/100km. A rendszer teljesítmény 416 LE, az összesített nyomaték 590 Nm. 
Szintén takarékos, ha nem is ennyire az új méretcsökkentett motor: a háromliteres, hathengeres biturbó az eddigi 4.8 V8 szívómotort váltja fel, ahhoz képest 20 lóerővel több teljesítményt (420 LE) és 20 Nm-rel nagyobb nyomatékot (520 Nm) ad, 18 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás (8,9 l/100km) mellett. 
A végére hagytuk azt az ínyencfalatot, ami várhatóan csak Kínában lesz népszerű, de ott nagyon: a nyújtott kivitel 15 centiméterrel hosszabb tengelytávja főúri komfortot kínál, alapvetően megváltozott vezethetőségi jellemzők mellett. Az Európában is megvásárolható (Executive típusjelzésű) variáns az imént részletezett 3.0 V6 összkerékhajtású konfigurációja (Panamera 4S) mellett a turbó csúcskivitelben (4.8 V8, 520 LE, 700 Nm, 4WD) is választható. 
A júliustól kapható, átdolgozott Panamera bixenon fényszórói LED-es egységekre cserélhetők, emellett adaptív tempomat, motoros csomagtérfedél, táblafelismerés és számos egyéb vezetőtámogató funkció köszönti az új modellévet. 
Jövőre új dízelmotor és vadonatúj V8-as turbómotor érkezik.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.