Konnektorról tölthető az új Porsche

Sanghajban debütál a megújult Porsche limuzin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 11.10

Izgalmas új modellvariánsokat hoz a Porsche túraautójának frissítése. Megjött a hálózatról tölthető hibrid verzió, a nyújtott tengelytávú változat, és egy új, kis turbómotor is került a kosárba

Nehéz észrevenni a különbségeket, még ha a gyár állítja is, hogy szembeötlőek: nagyobbak az elülső légbeömlők, megváltozott a fényszórók rajzolata, a hátsó oldalablakot jobban elnyújtották, hátul pedig a csomagtérfedél nyújt fogódzót a megújult modell azonosításához. 

Ami ellenben a technológiai tartalmat illeti, ott egyértelműek és igen nagy számúak az újdonságok. 
Elsőként is a hálózatról tölthető hibrid: ennek villanymotorja az eddigi (hagyományos hibrid) 47 lóereje helyett 95-öt ad le, a lítium-ion akkumulátor 9, 4 kWh kapacitású (korábban: 1,7 kWh NiMH), ami négy órányi töltéssel 18-36 kilométeres hatótávolságot ad. 
Szerény adatok, de több akku nehéz volna, ami egy Porschénál nem jó opció: a Panamera S E-hybrid így 5,5 mp alatt ugrik százra, végsebessége 270 km/óra, szabványos átlagfogyasztása pedig 3,1 l/100km. A rendszer teljesítmény 416 LE, az összesített nyomaték 590 Nm. 
Szintén takarékos, ha nem is ennyire az új méretcsökkentett motor: a háromliteres, hathengeres biturbó az eddigi 4.8 V8 szívómotort váltja fel, ahhoz képest 20 lóerővel több teljesítményt (420 LE) és 20 Nm-rel nagyobb nyomatékot (520 Nm) ad, 18 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás (8,9 l/100km) mellett. 
A végére hagytuk azt az ínyencfalatot, ami várhatóan csak Kínában lesz népszerű, de ott nagyon: a nyújtott kivitel 15 centiméterrel hosszabb tengelytávja főúri komfortot kínál, alapvetően megváltozott vezethetőségi jellemzők mellett. Az Európában is megvásárolható (Executive típusjelzésű) variáns az imént részletezett 3.0 V6 összkerékhajtású konfigurációja (Panamera 4S) mellett a turbó csúcskivitelben (4.8 V8, 520 LE, 700 Nm, 4WD) is választható. 
A júliustól kapható, átdolgozott Panamera bixenon fényszórói LED-es egységekre cserélhetők, emellett adaptív tempomat, motoros csomagtérfedél, táblafelismerés és számos egyéb vezetőtámogató funkció köszönti az új modellévet. 
Jövőre új dízelmotor és vadonatúj V8-as turbómotor érkezik.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.