Konnektorról tölthető az új Porsche

Sanghajban debütál a megújult Porsche limuzin

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 11.10

Izgalmas új modellvariánsokat hoz a Porsche túraautójának frissítése. Megjött a hálózatról tölthető hibrid verzió, a nyújtott tengelytávú változat, és egy új, kis turbómotor is került a kosárba

Nehéz észrevenni a különbségeket, még ha a gyár állítja is, hogy szembeötlőek: nagyobbak az elülső légbeömlők, megváltozott a fényszórók rajzolata, a hátsó oldalablakot jobban elnyújtották, hátul pedig a csomagtérfedél nyújt fogódzót a megújult modell azonosításához. 

Ami ellenben a technológiai tartalmat illeti, ott egyértelműek és igen nagy számúak az újdonságok. 
Elsőként is a hálózatról tölthető hibrid: ennek villanymotorja az eddigi (hagyományos hibrid) 47 lóereje helyett 95-öt ad le, a lítium-ion akkumulátor 9, 4 kWh kapacitású (korábban: 1,7 kWh NiMH), ami négy órányi töltéssel 18-36 kilométeres hatótávolságot ad. 
Szerény adatok, de több akku nehéz volna, ami egy Porschénál nem jó opció: a Panamera S E-hybrid így 5,5 mp alatt ugrik százra, végsebessége 270 km/óra, szabványos átlagfogyasztása pedig 3,1 l/100km. A rendszer teljesítmény 416 LE, az összesített nyomaték 590 Nm. 
Szintén takarékos, ha nem is ennyire az új méretcsökkentett motor: a háromliteres, hathengeres biturbó az eddigi 4.8 V8 szívómotort váltja fel, ahhoz képest 20 lóerővel több teljesítményt (420 LE) és 20 Nm-rel nagyobb nyomatékot (520 Nm) ad, 18 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás (8,9 l/100km) mellett. 
A végére hagytuk azt az ínyencfalatot, ami várhatóan csak Kínában lesz népszerű, de ott nagyon: a nyújtott kivitel 15 centiméterrel hosszabb tengelytávja főúri komfortot kínál, alapvetően megváltozott vezethetőségi jellemzők mellett. Az Európában is megvásárolható (Executive típusjelzésű) variáns az imént részletezett 3.0 V6 összkerékhajtású konfigurációja (Panamera 4S) mellett a turbó csúcskivitelben (4.8 V8, 520 LE, 700 Nm, 4WD) is választható. 
A júliustól kapható, átdolgozott Panamera bixenon fényszórói LED-es egységekre cserélhetők, emellett adaptív tempomat, motoros csomagtérfedél, táblafelismerés és számos egyéb vezetőtámogató funkció köszönti az új modellévet. 
Jövőre új dízelmotor és vadonatúj V8-as turbómotor érkezik.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.