Egyszemélyes tojás a Hyundaitól

Amerre taposod, arra megy

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.03. 14.00

Az évtized legcukibb zsákutcája, vagy legköltségesebb áprilisi tréfája a Hyundai városi járműve


Nem lehetünk akkora, tiszta tekintetű álmodók, hogy higgyünk a Hyundai E4U (a név talán az ‘egg for you’, azaz ‘tojás neked’ kifejezés rövidítése) piaci sikerében, a mérnöki teljesítmény iránt érzett nagyrabecsülésünk viszont nem engedi, hogy szó nélkül elsétáljunk a szöuli autókiállításon a napokban bemutatott jármű mellett. 

Az E4U-nak nincsenek kerekei, helyette az egész szerkezet egy vízszintesen pörgő félgömbön nyugszik. A vezető két, egymáshoz képest elmozduló pedálon áll; ahogy  áthelyezi a testsúlyát, úgy más és más ponton érintkezik a talajjal a félgömb, ami a hajtóerő mellett az irányt is megadja. 
Némi fantáziával fejtetőre állított helikopterként lehetne elképzelni az egyszemélyes billegőt. 
A jármű kompakt, még a képen látható ázsiai férfinál is alacsonyabb; teteje tehát nincs. Az eső ellen parkolás közben leemelhető fedél védi, ezt egyfajta mobil védőszemüvegként a fejére rögzítheti a vezető.
Ebben a formájában, sétatempójú menetsebességét figyelembe véve a Hyundai E4U alighanem hamvába holt kísérlet a személyes közlekedés forradalmasítására. Feltételezve persze, hogy létezik: ilyenkor április első napjaiban soha nem lehetünk biztosak abban, amit az autógyártók mondanak – sem annak az ellenkezőjében.

Kommentek

  • Tede

    jó a tervezőnek én ajánlom az első golyót!

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.