Több a gond a defektmentes abroncsokkal

Sűrűbben cserélik, kevésbé szeretik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 15.00

A defektmentes abroncsok teljesítményét vizsgálta az amerikai J.D. Power közvélemény-kutató vállalat. Harmincezer autós tapasztalata alapján a végeredmény nem igazán kedvező.

Hogy lelőjük a poént: a vevői elégedettséget ezres skálán jelölve a luxusautók vásárlói defektmentes abroncs esetén 728, hagyományos abronccsal szerelt autók esetén 739 pontot értek el. Még markánsabb a különlegesség a sportautók vásárlóinak körében: itt 665:732 arányban maradnak alul a defekttűrő konstrukciók. 

A J.D. Power felmérése szerint a problémák első számú oka, hogy az új szerkezetű abroncsok sokkal sűrűben szorulnak cserére, mint a klasszikusok. 

A megkérdezett vásárlók 31 százalékának kellett már sérülés miatt cserélni defektmentes abroncsot, az átlagos futásteljesítmény 26 ezer km, míg a hagyományos abroncsoknál ezek az arányok 19%, illetve 36 ezer kilométer. 

A kedvezőtlen statisztika a technológiának tudható be: a defekttűrő abroncsok nem javíthatók, és gyártóik általában párban javasolják a cseréjüket. 

Mindez az ajánlásokon is megmutatkozik: pontosan fele annyian (14, illetve 28%) ajánlották az autójukra gyárilag szerelt abroncstípust barátainknak, ha defektmentes termékről volt szó. 

Jó hír is akadt viszont a felmérésen: a vásárlók egyre kevesebb problémáról számolnak be a gyári szerelésű abroncsokkal kapcsolatban.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.