Több a gond a defektmentes abroncsokkal

Sűrűbben cserélik, kevésbé szeretik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 15.00

A defektmentes abroncsok teljesítményét vizsgálta az amerikai J.D. Power közvélemény-kutató vállalat. Harmincezer autós tapasztalata alapján a végeredmény nem igazán kedvező.

Hogy lelőjük a poént: a vevői elégedettséget ezres skálán jelölve a luxusautók vásárlói defektmentes abroncs esetén 728, hagyományos abronccsal szerelt autók esetén 739 pontot értek el. Még markánsabb a különlegesség a sportautók vásárlóinak körében: itt 665:732 arányban maradnak alul a defekttűrő konstrukciók. 

A J.D. Power felmérése szerint a problémák első számú oka, hogy az új szerkezetű abroncsok sokkal sűrűben szorulnak cserére, mint a klasszikusok. 

A megkérdezett vásárlók 31 százalékának kellett már sérülés miatt cserélni defektmentes abroncsot, az átlagos futásteljesítmény 26 ezer km, míg a hagyományos abroncsoknál ezek az arányok 19%, illetve 36 ezer kilométer. 

A kedvezőtlen statisztika a technológiának tudható be: a defekttűrő abroncsok nem javíthatók, és gyártóik általában párban javasolják a cseréjüket. 

Mindez az ajánlásokon is megmutatkozik: pontosan fele annyian (14, illetve 28%) ajánlották az autójukra gyárilag szerelt abroncstípust barátainknak, ha defektmentes termékről volt szó. 

Jó hír is akadt viszont a felmérésen: a vásárlók egyre kevesebb problémáról számolnak be a gyári szerelésű abroncsokkal kapcsolatban.

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.