Itt a Citroën új kisbusza

537 literes csomagtartó, ultra csekély CO2-kibocsátás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 09.00

Ma hajnalban tette közzé nyáron piacra lépő új modelljének első hivatalos képeit és adatait a Citroën. A Technospace tanulmányt visszakeresztelték C4 Picassóvá.

Mégis maradt a név: 2013 júniusától C4 Picassóként folytatja pályafutását a sajátos orrkialakítású kompakt egyterű. 

Ha a név változatlan is, a műszaki tartalom megújult: a friss padlólemezre épülő kisbusz modern kényelmi és biztonsági funkciókkal, egy Euro6-os motorral, csökkentett tömeggel és kedvezőbb aerodinamikával lép színre. 
Az új modell látszólag másolja elődjének formatervét, valójában minden mérete új: elöl 70 mm-rel csökkentett túlnyúlás, alacsonyabb padló (20 mm), megnövelt tengelytáv (55 mm) és nyomtáv (elöl 82, hátul 31 mm) változtatja meg nem csak arányait, de a helykínálatot is. A csomagtartó 40 litert gyarapodott, térfogata alaphelyzetben 537, az üléseket előrecsúsztatva 630 liter. 
Az első lámpatestekkel (a felső LED-es nappali fényekkel és az alsó fényszórókkal) már foglalkoztunk, a Tuvik tanulmány által ihletett hátsó zárófényeket eddig hanyagoltuk: diódás szerkezetük erőteljes háromdimenziós hatást ébreszt. 
Az ülések túllépnek az egyterűnél elvárható külön-külön állítható, dönthető és fektethető funkciókon. Opcióként előre masszázsszékek, elnyújtózást lehetővé tevő, plusz lábtámaszos ülőhely jobb elöl, és persze optimális nyaktámasztást biztosító fejtámlák mindenhol. 
A jó minőségű anyagok mellett az utastér újdonságként teljesen digitális, érintésvezérelt kezelőfelületet kínál. A műszerfalon az alsó kijelző ezt a funkciót szolgálja ki, míg a 12 colos panoráma HD kijelző a menetadatok megjelenítésére szolgál, miközben pendrive-ról bármilyen fotót feltölthetünk rá háttérképnek. 
A további, fejlett technológiai megoldások között feltűnik a CITROËN Multicity Connect online információs alkalmazás-csomag, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros mozgatású csomagtérajtó, az autó környezetéről körkörös képet adó 360 Vision funkció vagy a parkolórobot. Ide tartozik még az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus távolsági-tompított átváltás, a holttérfelügyelet.
A C4 Picasso átlagos CO2-kibocsátása 30 grammal csökkent elődjéhez képest; az új modell a világ első buszlimuzinja, amely ezen a téren kétszámjegyű értékkel büszkélkedhet (e-HDI 90 Airdream modell robotváltóval; 3,8 l/100km, 98 g/km, 175 km/óra). 
A motorválaszték további tagjai a 1.6 VTI 120 (6,3 l/100km, 187 km/óra) és az 1.6 THP 155 (6,0 l/100km, 209 km/óra) benzinmotorok; valamint az 1,6-os dízelmotor 90 lóerős kivitelben, a már említett robotváltós mellett manuális (4,2 / 173) váltóval, illetve ugyanez a motor 115 lóerővel (4,0/189). 
Ez év második felében egy 150 lóerős, Euro6-os HDI csatlakozik a kínálathoz, további fél évvel később pedig jön a hagyományos automata váltó.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.