Itt a Citroën új kisbusza

537 literes csomagtartó, ultra csekély CO2-kibocsátás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 09.00

Ma hajnalban tette közzé nyáron piacra lépő új modelljének első hivatalos képeit és adatait a Citroën. A Technospace tanulmányt visszakeresztelték C4 Picassóvá.

Mégis maradt a név: 2013 júniusától C4 Picassóként folytatja pályafutását a sajátos orrkialakítású kompakt egyterű. 

Ha a név változatlan is, a műszaki tartalom megújult: a friss padlólemezre épülő kisbusz modern kényelmi és biztonsági funkciókkal, egy Euro6-os motorral, csökkentett tömeggel és kedvezőbb aerodinamikával lép színre. 
Az új modell látszólag másolja elődjének formatervét, valójában minden mérete új: elöl 70 mm-rel csökkentett túlnyúlás, alacsonyabb padló (20 mm), megnövelt tengelytáv (55 mm) és nyomtáv (elöl 82, hátul 31 mm) változtatja meg nem csak arányait, de a helykínálatot is. A csomagtartó 40 litert gyarapodott, térfogata alaphelyzetben 537, az üléseket előrecsúsztatva 630 liter. 
Az első lámpatestekkel (a felső LED-es nappali fényekkel és az alsó fényszórókkal) már foglalkoztunk, a Tuvik tanulmány által ihletett hátsó zárófényeket eddig hanyagoltuk: diódás szerkezetük erőteljes háromdimenziós hatást ébreszt. 
Az ülések túllépnek az egyterűnél elvárható külön-külön állítható, dönthető és fektethető funkciókon. Opcióként előre masszázsszékek, elnyújtózást lehetővé tevő, plusz lábtámaszos ülőhely jobb elöl, és persze optimális nyaktámasztást biztosító fejtámlák mindenhol. 
A jó minőségű anyagok mellett az utastér újdonságként teljesen digitális, érintésvezérelt kezelőfelületet kínál. A műszerfalon az alsó kijelző ezt a funkciót szolgálja ki, míg a 12 colos panoráma HD kijelző a menetadatok megjelenítésére szolgál, miközben pendrive-ról bármilyen fotót feltölthetünk rá háttérképnek. 
A további, fejlett technológiai megoldások között feltűnik a CITROËN Multicity Connect online információs alkalmazás-csomag, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros mozgatású csomagtérajtó, az autó környezetéről körkörös képet adó 360 Vision funkció vagy a parkolórobot. Ide tartozik még az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus távolsági-tompított átváltás, a holttérfelügyelet.
A C4 Picasso átlagos CO2-kibocsátása 30 grammal csökkent elődjéhez képest; az új modell a világ első buszlimuzinja, amely ezen a téren kétszámjegyű értékkel büszkélkedhet (e-HDI 90 Airdream modell robotváltóval; 3,8 l/100km, 98 g/km, 175 km/óra). 
A motorválaszték további tagjai a 1.6 VTI 120 (6,3 l/100km, 187 km/óra) és az 1.6 THP 155 (6,0 l/100km, 209 km/óra) benzinmotorok; valamint az 1,6-os dízelmotor 90 lóerős kivitelben, a már említett robotváltós mellett manuális (4,2 / 173) váltóval, illetve ugyanez a motor 115 lóerővel (4,0/189). 
Ez év második felében egy 150 lóerős, Euro6-os HDI csatlakozik a kínálathoz, további fél évvel később pedig jön a hagyományos automata váltó.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.