Itt a Citroën új kisbusza

537 literes csomagtartó, ultra csekély CO2-kibocsátás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 09.00

Ma hajnalban tette közzé nyáron piacra lépő új modelljének első hivatalos képeit és adatait a Citroën. A Technospace tanulmányt visszakeresztelték C4 Picassóvá.

Mégis maradt a név: 2013 júniusától C4 Picassóként folytatja pályafutását a sajátos orrkialakítású kompakt egyterű. 

Ha a név változatlan is, a műszaki tartalom megújult: a friss padlólemezre épülő kisbusz modern kényelmi és biztonsági funkciókkal, egy Euro6-os motorral, csökkentett tömeggel és kedvezőbb aerodinamikával lép színre. 
Az új modell látszólag másolja elődjének formatervét, valójában minden mérete új: elöl 70 mm-rel csökkentett túlnyúlás, alacsonyabb padló (20 mm), megnövelt tengelytáv (55 mm) és nyomtáv (elöl 82, hátul 31 mm) változtatja meg nem csak arányait, de a helykínálatot is. A csomagtartó 40 litert gyarapodott, térfogata alaphelyzetben 537, az üléseket előrecsúsztatva 630 liter. 
Az első lámpatestekkel (a felső LED-es nappali fényekkel és az alsó fényszórókkal) már foglalkoztunk, a Tuvik tanulmány által ihletett hátsó zárófényeket eddig hanyagoltuk: diódás szerkezetük erőteljes háromdimenziós hatást ébreszt. 
Az ülések túllépnek az egyterűnél elvárható külön-külön állítható, dönthető és fektethető funkciókon. Opcióként előre masszázsszékek, elnyújtózást lehetővé tevő, plusz lábtámaszos ülőhely jobb elöl, és persze optimális nyaktámasztást biztosító fejtámlák mindenhol. 
A jó minőségű anyagok mellett az utastér újdonságként teljesen digitális, érintésvezérelt kezelőfelületet kínál. A műszerfalon az alsó kijelző ezt a funkciót szolgálja ki, míg a 12 colos panoráma HD kijelző a menetadatok megjelenítésére szolgál, miközben pendrive-ról bármilyen fotót feltölthetünk rá háttérképnek. 
A további, fejlett technológiai megoldások között feltűnik a CITROËN Multicity Connect online információs alkalmazás-csomag, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros mozgatású csomagtérajtó, az autó környezetéről körkörös képet adó 360 Vision funkció vagy a parkolórobot. Ide tartozik még az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus távolsági-tompított átváltás, a holttérfelügyelet.
A C4 Picasso átlagos CO2-kibocsátása 30 grammal csökkent elődjéhez képest; az új modell a világ első buszlimuzinja, amely ezen a téren kétszámjegyű értékkel büszkélkedhet (e-HDI 90 Airdream modell robotváltóval; 3,8 l/100km, 98 g/km, 175 km/óra). 
A motorválaszték további tagjai a 1.6 VTI 120 (6,3 l/100km, 187 km/óra) és az 1.6 THP 155 (6,0 l/100km, 209 km/óra) benzinmotorok; valamint az 1,6-os dízelmotor 90 lóerős kivitelben, a már említett robotváltós mellett manuális (4,2 / 173) váltóval, illetve ugyanez a motor 115 lóerővel (4,0/189). 
Ez év második felében egy 150 lóerős, Euro6-os HDI csatlakozik a kínálathoz, további fél évvel később pedig jön a hagyományos automata váltó.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.