Mégis maradt a név: 2013 júniusától C4 Picassóként folytatja pályafutását a sajátos orrkialakítású kompakt egyterű. 

Ha a név változatlan is, a műszaki tartalom megújult: a friss padlólemezre épülő kisbusz modern kényelmi és biztonsági funkciókkal, egy Euro6-os motorral, csökkentett tömeggel és kedvezőbb aerodinamikával lép színre. 
Az új modell látszólag másolja elődjének formatervét, valójában minden mérete új: elöl 70 mm-rel csökkentett túlnyúlás, alacsonyabb padló (20 mm), megnövelt tengelytáv (55 mm) és nyomtáv (elöl 82, hátul 31 mm) változtatja meg nem csak arányait, de a helykínálatot is. A csomagtartó 40 litert gyarapodott, térfogata alaphelyzetben 537, az üléseket előrecsúsztatva 630 liter. 
Az első lámpatestekkel (a felső LED-es nappali fényekkel és az alsó fényszórókkal) már foglalkoztunk, a Tuvik tanulmány által ihletett hátsó zárófényeket eddig hanyagoltuk: diódás szerkezetük erőteljes háromdimenziós hatást ébreszt. 
Az ülések túllépnek az egyterűnél elvárható külön-külön állítható, dönthető és fektethető funkciókon. Opcióként előre masszázsszékek, elnyújtózást lehetővé tevő, plusz lábtámaszos ülőhely jobb elöl, és persze optimális nyaktámasztást biztosító fejtámlák mindenhol. 
A jó minőségű anyagok mellett az utastér újdonságként teljesen digitális, érintésvezérelt kezelőfelületet kínál. A műszerfalon az alsó kijelző ezt a funkciót szolgálja ki, míg a 12 colos panoráma HD kijelző a menetadatok megjelenítésére szolgál, miközben pendrive-ról bármilyen fotót feltölthetünk rá háttérképnek. 
A további, fejlett technológiai megoldások között feltűnik a CITROËN Multicity Connect online információs alkalmazás-csomag, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a motoros mozgatású csomagtérajtó, az autó környezetéről körkörös képet adó 360 Vision funkció vagy a parkolórobot. Ide tartozik még az adaptív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az automatikus távolsági-tompított átváltás, a holttérfelügyelet.
A C4 Picasso átlagos CO2-kibocsátása 30 grammal csökkent elődjéhez képest; az új modell a világ első buszlimuzinja, amely ezen a téren kétszámjegyű értékkel büszkélkedhet (e-HDI 90 Airdream modell robotváltóval; 3,8 l/100km, 98 g/km, 175 km/óra). 
A motorválaszték további tagjai a 1.6 VTI 120 (6,3 l/100km, 187 km/óra) és az 1.6 THP 155 (6,0 l/100km, 209 km/óra) benzinmotorok; valamint az 1,6-os dízelmotor 90 lóerős kivitelben, a már említett robotváltós mellett manuális (4,2 / 173) váltóval, illetve ugyanez a motor 115 lóerővel (4,0/189). 
Ez év második felében egy 150 lóerős, Euro6-os HDI csatlakozik a kínálathoz, további fél évvel később pedig jön a hagyományos automata váltó.