Ford és Octavia kell a magyarnak

Márciusban bővült az autópiac

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 02.04

Hat százalékkal több új autót helyeztek forgalomba idén márciusban, mint tavaly. Továbbra is a flottás értékesítések dominálnak, a hónap kedvenc autója a Škoda Octavia volt.

Nem mondhatni, hogy márciusban dübörgött volna az autópiac, de a flottás értékesítések bővülése miatt összejött egy hatszázalékos plusz tavaly márciushoz képest. A JATO Dynamics autóipari piackutató szerint összesen 5085 új autót adtak át (Datahouse: 5066 darab), ezzel az első negyedévet 12 635 autóval zárta a piac. Márciusban 824 kis-haszonjármű talált gazdára (Datahouse: 820 darab), az első három hónap mérlege 2267 darab ebben a kategóriában.

Ugyan a március bővülést hozott, de az első negyedév alapján továbbra is tízszázalékos mínuszban van a piac. Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 684-es darabszámmal, az első negyedévet szintén nyerte 1653 darabos forgalommal. Ezzel a hazai piac 11 százaléka volt a Fordé.

A legsikeresebb modell a Škoda Octavia volt márciusban (266 darab), éves szinten is vezet 669 darabos eladással. A magyar gépjárműpiac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a forgalomba helyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. A Fiat márciusi értékesítéseiben például a céges vevők aránya 95 százalékos volt.

A 2013-as év hátralévő kilenc hónapja nem kecsegtet nagy reményekkel, a 2008-ig tartó hiteldömping során eladósodott vevők ugyanis még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, és a céges beszerzésekben sem várható nagy ugrás.

Kommentek

  • Mahler

    A flotta értékesítésre lehet jobban támaszkodni szerintem is, de igen-igen visszafogottan. Közeli ismerősöm azt mondta: négy évig biztosan nem jut eszébe gk. vásárlás.
    Van, akinek állandóan van pénze, cserélgeti a kocsijait, ahogy kell, de ezek száma nagyon elenyésző. És valóban igaz, hogy óriási adósságok vannak ismerősöknél, családtagoknál, ezeket ki kell fizetni, mert megy a ház………….
    Erősödni kell a gazdaságnak, hogy többen-jobban keressenek, így is csak évek múlva bizakodhatnak a járműkereskedők jelentős fellendülésben.

  • Guevara

    Ford és Octavia…

    Gratulálok a címhez és a cikkhez, vezess.hu!

  • montsenior 10

    Amikor a gazdasági fellendülés messze elmarad az irányzattól ,legtöbbnyire csak a negativumokat hallani gyárbezárások elbocsátások kapcsán még jó hogy igy is valamelyest talpon tud maradni az autópiac.A “”láncreakció””mondhatnám ugy is Cirkulus Viciosus /önnmagába visszatérő körforgás/egyetlen egy piaci szereplő sem vonhatja ki magát ,mert lépten nyomon érezteti mindenkivel a pangó gazdaság hatása.

F1: Vége a rádiótilalomnak, lelőtték a glóriát?

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport állítólag leszavazta a fejvédő glória 2017-es bevezetését, ugyanakkor a rádiókorlátozások és a pályaelhagyási tilalmak törléséről is döntöttek.

Tudod mennyi haszongépjárművet vesznek itthon?

Az Európai Gépkocsigyártók Szövetségének csütörtökön közzétett jelentése szerint júniusban éves szinten 13,3 százalékkal 224 ezerre emelkedett a forgalomba állított új haszongépjárművek száma az Európai Unióban.

A villanyautósok között is vannak ám tahók

Heteken át vesztegelt a gyorstöltőre kötve egy Tesla Model S. Ez nem tesz jót a technikának, amúgy meg udvariatlanság.

Az év pancser parkolását fotózták a Balatonnál

Most komolyan?! Ahhoz, hogy ez így sikerüljön, ahhoz bizony komoly tehetség kell. Gratulálunk, szép volt.

Vettel: A halál mellett nem szólhat érv

Sebastian Vettel egyszerűen nem érti, hogyan utasíthatja el bármelyik pilóta a felvédő glória bevezetését.

F1: Ökölharc a hockenheimi pályán – videó

Ha kiütöd a címvédőt, a címvédő is megpróbál kiütni…

Razziáznak a rendőrök

A hét eleje óta az európai rendőri szervek és a magyar hatóságok is fokozott közúti ellenőrzést tartanak.

F1: “Hamilton rossz példát mutat!”

A haasos Esteban Gutierrez szerint a Magyar Nagydíjon a középső ujjával üzenő Lewis Hamilton duplán is rosszul járt el, amikor így mutatta ki elégedetlenségét. Pedig nem ő az első, nagyon nem.

Csúnyán átverte a rendőröket egy motoros

Kilométereken keresztül üldözték, aztán úgy lépett meg, hogy a rendőröknek esélyük nem volt. De hol maradt az erősítés?

Összkerékkel felnőttebb a Mini Clubman

A látványosan meghízott a Mini trendi prémium kompaktja, ráadásul a Clubman már összkerékhajtással is elérhető.

F1: Ezért távozott a Ferrari-főnök?

Német sajtóértesülés szerint a távozó technikai igazgató, James Allison a Ferrari elnökével, Sergio Marchionnével különbözött össze.

Hoppá, mi történt a Fiatnál?

Jelentősen megugrott a Fiat-Chrysler nyeresége, miután a forgalma 80 százalékot emelkedett. Mindebben pedig nincs benne a Ferrari.