Ford és Octavia kell a magyarnak

Márciusban bővült az autópiac

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.04.02. 14.00

Hat százalékkal több új autót helyeztek forgalomba idén márciusban, mint tavaly. Továbbra is a flottás értékesítések dominálnak, a hónap kedvenc autója a Škoda Octavia volt.

Nem mondhatni, hogy márciusban dübörgött volna az autópiac, de a flottás értékesítések bővülése miatt összejött egy hatszázalékos plusz tavaly márciushoz képest. A JATO Dynamics autóipari piackutató szerint összesen 5085 új autót adtak át (Datahouse: 5066 darab), ezzel az első negyedévet 12 635 autóval zárta a piac. Márciusban 824 kis-haszonjármű talált gazdára (Datahouse: 820 darab), az első három hónap mérlege 2267 darab ebben a kategóriában.

Ugyan a március bővülést hozott, de az első negyedév alapján továbbra is tízszázalékos mínuszban van a piac. Márciusban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt 684-es darabszámmal, az első negyedévet szintén nyerte 1653 darabos forgalommal. Ezzel a hazai piac 11 százaléka volt a Fordé.

A legsikeresebb modell a Škoda Octavia volt márciusban (266 darab), éves szinten is vezet 669 darabos eladással. A magyar gépjárműpiac céges és magáneladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást: a forgalomba helyezések többsége, 73 százaléka céges, míg a magáneladások a piac 27 százalékát teszik csak ki. A Fiat márciusi értékesítéseiben például a céges vevők aránya 95 százalékos volt.

A 2013-as év hátralévő kilenc hónapja nem kecsegtet nagy reményekkel, a 2008-ig tartó hiteldömping során eladósodott vevők ugyanis még sokáig nem várhatók vissza a szalonokba, és a céges beszerzésekben sem várható nagy ugrás.

Kommentek

  • Mahler

    A flotta értékesítésre lehet jobban támaszkodni szerintem is, de igen-igen visszafogottan. Közeli ismerősöm azt mondta: négy évig biztosan nem jut eszébe gk. vásárlás.
    Van, akinek állandóan van pénze, cserélgeti a kocsijait, ahogy kell, de ezek száma nagyon elenyésző. És valóban igaz, hogy óriási adósságok vannak ismerősöknél, családtagoknál, ezeket ki kell fizetni, mert megy a ház………….
    Erősödni kell a gazdaságnak, hogy többen-jobban keressenek, így is csak évek múlva bizakodhatnak a járműkereskedők jelentős fellendülésben.

  • Guevara

    Ford és Octavia…

    Gratulálok a címhez és a cikkhez, vezess.hu!

  • montsenior 10

    Amikor a gazdasági fellendülés messze elmarad az irányzattól ,legtöbbnyire csak a negativumokat hallani gyárbezárások elbocsátások kapcsán még jó hogy igy is valamelyest talpon tud maradni az autópiac.A “”láncreakció””mondhatnám ugy is Cirkulus Viciosus /önnmagába visszatérő körforgás/egyetlen egy piaci szereplő sem vonhatja ki magát ,mert lépten nyomon érezteti mindenkivel a pangó gazdaság hatása.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.