Kevesen járnak olcsó üzemanyaggal

Hiányoznak a CNG kutak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.31. 10.00

Bár a benzinesekhez képest harmadannyi üzemanyagköltséggel lehet közlekedni a CNG-s járművekkel, mégis kevesen használják őket, hiányzik az infrastruktúra.

Lassan terjed Magyarországon a sűrített földgáz üzemanyag, noha a sűrített földgázzal (CNG) üzemeltetett autók a benzinesekhez mérten harmadannyiért, 10 forintért tesznek meg egy kilométert – mondta a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke egy csütörtöki sajtótájékoztatón Budapesten.


Többek között a Fiat, az Opel, a Volkswagen és a Mercedes is kínál gyárilag CNG felhasználásra felkészített modelleket. A VW közlése szerint jelenleg a teljes értékű autókat tekintve a földgázhajtású up!-pal a legolcsóbb autózni.

Nem véletlen persze, hogy nem terjednek az ilyen autók. Jelenleg Magyarországon csak három nyilvános CNG-kút működik, és jó, ha az évtized végére lesz belőlük száz – tette hozzá Domanovszky Henrik.

Egy ilyen kút megépítése – a kapacitásától függően – 50-100 millió forintba kerül, jelenleg Ausztriában 200, Bulgáriában 100, Ukrajnában 300 működik belőlük. Erről Szabó Csaba, az Európa-szerte több ilyen kutat üzemeltető GDF Suez üzletfejlesztési vezetője beszélt a tájékoztatón.

A CNG 200 bárra sűrített metán üzemanyag. A gyakorlatban bárhol építhető ilyen töltőállomás, ahol van földgázvezeték a közelben. Csak egy kútfej és egy kompresszor kell hozzá. A kútfej azonban speciális a nagy nyomás miatt, a kompresszor ára pedig 150 ezer dollárról indul. Üzemanyagként használható biogáz is, például egy vízmű járműveibe tankolnak már szennyvíziszapból előállított biogázt is.

A CNG előnye, hogy a kibocsátott káros anyag jóval kisebb, mint a hagyományos üzemanyagok használatakor. Ezért elterjedését támogatja az EU is.   A tájékoztatón elhangzott, hogy a kormány 1,6 milliárd forint értékben tendert írt ki gázüzemű buszok beszerzésére.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Liverpool87

    Hát persze mert teljesen kiszámíthatatlan a jövő és mivel többet is eszik az ilyen gázos autók ezért már krvára nem éri meg ilyenel szórakozni!Meg ha sok autósnak ilyen lenne akkor az Állam is jobban megadóztatná ez 100%!

  • Guevara

    Pedig a gáz (még) nincs is jöv.adó alá vonva és mégsem terjednek a CNG kutak. Viszont érthető hogy senkinek nem akaródzik beruházni, hisz elég egy jogszabályváltozás és kvázi soha nem térül meg a befektetés. Az E85 nek is jócskán alávágtak, de az alkohol előállítás nem állt le teljesen ettől, hiszen a sima benzinnek is tartalmazni kell közel 5%-nyi alkoholt. Magyarország abszurdisztán, néhány érdekkörtől eltekintve senkinek nem szabad jól járnia, gratulálok nagy vezéreinknek hogy lassan de biztosan becsúszunk az ukrán színvonal alá is.

  • peta33

    Miről is beszélünk??? Nincs is földgázkút az országban,max 4-5,ami nehezen megközelíthető telephelyeken van,rövid nyitva tartással!!! Ja ,meg az ajánlott új kocsik,igen drágák,használtban se olcsó,és macerásabb! Amúgy jó dolog lenne,ha lenne hozzá elég töltőállomás! DE mire kiépül,drága kormányunk elintézi hogy az is drága legyen,mint a bioetanolt,is jól elszúrták!!! Még csak annyi,hogy pedig környezet barátabbak,a gázok,és az etanol,ezért kisebb adó kellene rájuk,ha a kormány valóban környezetbarát lenne!!!??? :-(

  • kori

    Egyszerű a képlet: ha sokan használnák nem volna olcsó.Dicső nagy vezéreink azonnal rányomnák a hatalmas jövedéki adót,ha széles körben elterjedne.

  • Cult

    Nálunk a cég nemrég szerzett be Fiat multiplákat (használt), a szintén cng-s passatok mellé. A Fiatok 550-600 km-t tudnak egy feltöltéssel megtenni, nagyjából 30kg gáz fér a két tartályba.
    Egyébként 2018-ig jövedéki adó mentes (ezt vállalta az állam az Eu felé), aki még most áll át annak megéri de aki habozik az így járt…
    Hátrána csak hogy mindössze 3 hivatalos kút van, és 3-4 mondjuk h “magán…” Fogyasztásban a benzineshez képest elenyésző, nincs 15%-k, mint egyes oldalakon olvasható!
    Ráadásul a cég most azon gondolkozik megérné-e ha nem hivatalosan tankolná az autókat (nagytejestményű gázkomresszor)

  • Cult

    Most egyessével nem kívántam hozzászólni, vajon miért… :D
    Az íráshibákért bocs!

  • husky

    Na azért a legolcsóbb üzemanyag mégis csak a víz lenne!! És még működne is! Csak hát a jármű ára….

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.