Kevesen járnak olcsó üzemanyaggal

Hiányoznak a CNG kutak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.31. 10.00

Bár a benzinesekhez képest harmadannyi üzemanyagköltséggel lehet közlekedni a CNG-s járművekkel, mégis kevesen használják őket, hiányzik az infrastruktúra.

Lassan terjed Magyarországon a sűrített földgáz üzemanyag, noha a sűrített földgázzal (CNG) üzemeltetett autók a benzinesekhez mérten harmadannyiért, 10 forintért tesznek meg egy kilométert – mondta a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke egy csütörtöki sajtótájékoztatón Budapesten.


Többek között a Fiat, az Opel, a Volkswagen és a Mercedes is kínál gyárilag CNG felhasználásra felkészített modelleket. A VW közlése szerint jelenleg a teljes értékű autókat tekintve a földgázhajtású up!-pal a legolcsóbb autózni.

Nem véletlen persze, hogy nem terjednek az ilyen autók. Jelenleg Magyarországon csak három nyilvános CNG-kút működik, és jó, ha az évtized végére lesz belőlük száz – tette hozzá Domanovszky Henrik.

Egy ilyen kút megépítése – a kapacitásától függően – 50-100 millió forintba kerül, jelenleg Ausztriában 200, Bulgáriában 100, Ukrajnában 300 működik belőlük. Erről Szabó Csaba, az Európa-szerte több ilyen kutat üzemeltető GDF Suez üzletfejlesztési vezetője beszélt a tájékoztatón.

A CNG 200 bárra sűrített metán üzemanyag. A gyakorlatban bárhol építhető ilyen töltőállomás, ahol van földgázvezeték a közelben. Csak egy kútfej és egy kompresszor kell hozzá. A kútfej azonban speciális a nagy nyomás miatt, a kompresszor ára pedig 150 ezer dollárról indul. Üzemanyagként használható biogáz is, például egy vízmű járműveibe tankolnak már szennyvíziszapból előállított biogázt is.

A CNG előnye, hogy a kibocsátott káros anyag jóval kisebb, mint a hagyományos üzemanyagok használatakor. Ezért elterjedését támogatja az EU is.   A tájékoztatón elhangzott, hogy a kormány 1,6 milliárd forint értékben tendert írt ki gázüzemű buszok beszerzésére.

Forrás: MTI

Kommentek

  • Liverpool87

    Hát persze mert teljesen kiszámíthatatlan a jövő és mivel többet is eszik az ilyen gázos autók ezért már krvára nem éri meg ilyenel szórakozni!Meg ha sok autósnak ilyen lenne akkor az Állam is jobban megadóztatná ez 100%!

  • Guevara

    Pedig a gáz (még) nincs is jöv.adó alá vonva és mégsem terjednek a CNG kutak. Viszont érthető hogy senkinek nem akaródzik beruházni, hisz elég egy jogszabályváltozás és kvázi soha nem térül meg a befektetés. Az E85 nek is jócskán alávágtak, de az alkohol előállítás nem állt le teljesen ettől, hiszen a sima benzinnek is tartalmazni kell közel 5%-nyi alkoholt. Magyarország abszurdisztán, néhány érdekkörtől eltekintve senkinek nem szabad jól járnia, gratulálok nagy vezéreinknek hogy lassan de biztosan becsúszunk az ukrán színvonal alá is.

  • peta33

    Miről is beszélünk??? Nincs is földgázkút az országban,max 4-5,ami nehezen megközelíthető telephelyeken van,rövid nyitva tartással!!! Ja ,meg az ajánlott új kocsik,igen drágák,használtban se olcsó,és macerásabb! Amúgy jó dolog lenne,ha lenne hozzá elég töltőállomás! DE mire kiépül,drága kormányunk elintézi hogy az is drága legyen,mint a bioetanolt,is jól elszúrták!!! Még csak annyi,hogy pedig környezet barátabbak,a gázok,és az etanol,ezért kisebb adó kellene rájuk,ha a kormány valóban környezetbarát lenne!!!??? :-(

  • kori

    Egyszerű a képlet: ha sokan használnák nem volna olcsó.Dicső nagy vezéreink azonnal rányomnák a hatalmas jövedéki adót,ha széles körben elterjedne.

  • Cult

    Nálunk a cég nemrég szerzett be Fiat multiplákat (használt), a szintén cng-s passatok mellé. A Fiatok 550-600 km-t tudnak egy feltöltéssel megtenni, nagyjából 30kg gáz fér a két tartályba.
    Egyébként 2018-ig jövedéki adó mentes (ezt vállalta az állam az Eu felé), aki még most áll át annak megéri de aki habozik az így járt…
    Hátrána csak hogy mindössze 3 hivatalos kút van, és 3-4 mondjuk h “magán…” Fogyasztásban a benzineshez képest elenyésző, nincs 15%-k, mint egyes oldalakon olvasható!
    Ráadásul a cég most azon gondolkozik megérné-e ha nem hivatalosan tankolná az autókat (nagytejestményű gázkomresszor)

  • Cult

    Most egyessével nem kívántam hozzászólni, vajon miért… :D
    Az íráshibákért bocs!

  • husky

    Na azért a legolcsóbb üzemanyag mégis csak a víz lenne!! És még működne is! Csak hát a jármű ára….

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.