Az alacsony regisztrációs adónak köszönhetően 2012-ben 53 533 autót hoztak be külföldről a hazánkba. Ugyan az export ezt a mértéket még nem érte el, 2012-ben – a Központi Statisztikai Hivatal adati szerint -, 10 785 autót értékesítettek határon túlra a kereskedők és a magánszemélyek, ami közel 10 százalékkal több a 2011-ben regisztrált üzletkötéseknél (2011: 9851 autó).


Az eladások összértéke majdnem elérte a 11,5 milliárd forintot. A növekvő számok hátterében egyszerű gazdasági tényező áll: magas euróárfolyam mellett több vásárló jön Magyarországra használt autóért. A tavalyi év során a külföldi vásárlók szempontjából kedvezően alakult ez a mutató, a 300 forint közeli (vagy azt meghaladó) euró sokakat arra biztatott, hogy hazánkból vásároljanak gépkocsit.

A legtöbb vevőt Szerbiából regisztrálták: 6863 gépkocsival a tranzakciók 63 százalékát fedték le, míg második helyen Németország zárt 1288 autóval, ami 12 százalékos részesedést jelent.

“Sokan úgy vélekednek, hogy Magyarország a végállomása az idős használt autóknak. Ez nagyrészt igaz is, azonban az exportszámokból kiderül, hogy sok koros autó távozik tőlünk déli szomszédjaink felé, ők ugyanis az idős, olcsóbb autókat preferálják. Ettől függetlenül az öreg autók importja továbbra is élő probléma, hiszen a tőlünk kiáramló idős kocsik száma meg sem közelíti a hazánkba érkező koros járművek mennyiségét” – mondta el Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója.

“A szerbekkel szemben a németek a fiatal, jobban felszerelt, így drágább gépkocsikat exportálták hazánkból, náluk a minőség az elsődleges szempont a vásárlás során”  – tette hozzá a márkaigazgató.

A célországok között több különleges hely is szerepel, vettek autót Líbiából, Bissau-Guineaból, Gabonból, Mauritániából vagy a Koreai Köztársaságból is.

Az 1500-2500 köbcenti hengerűrtartalmú dízel autók voltak a legkedveltebbek tavaly, 4976 járművet vettek ebben a kategóriában (ez 46 százalékos részesedés), de szintén keresettek voltak az 1000-1500 köbcentiméteres benzinmotorral szerelt gépkocsik is (2859 autó, 26 százalékos részesedés).

Mivel az euróárfolyam továbbra is 300 forint körül mozog, idén is várható, hogy nagy számban viszik majd külföldre a magyar használt autókat.

Forrás: Weltauto