Koreai kismackó

Négyajtós kupé-tanulmány a Kiától

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 10.00

Középről nyíló oldalajtók, mutogatással vezérelhető központi kezelőszerv, 204 lóerős turbómotor a Kia Cub koncepciójármű fedélzetén

Apró, de fényűző négyajtós kupéban gondolkodik a Kia. A tigrisszáj-formavilágot bevezető, hat évvel ezelőtti Kee tanulmányautóhoz visszanyúló Cub (angolul ‘medvebocs’) hossza nem éri el a négy métert, a B-oszlop nélküli kialakítás és a két irányban nyíló ajtók révén mégis bőséges helyet kínál, legalábbis alkotói szerint. 

Ami az autó külső formatervét illeti, a pufók, telt formákat éles, sportos sarkokkal elegyíti a Cub. Különleges stílusjegyei az első ajtókba és a motorházfedél hátsó élébe integrált, függőleges légterelő profilok.

A sportos hangulatot dupla buborék tető és alumínium profil visszapillantó tükör erősíti, a lényegről a cee?d GT 204 lóerős, 1,6 literes turbómotorja gondoskodik. 

A Kiák legfőbb jellegzetességét, a sokszögű hűtőmaszkot egészen sajátos, ötletes formában a lökhárítójában megjelenítő Cub elöl-hátul ledekkel világít. 

Az utastérben négy különálló ülés várja az utasokat. 

A műszerfal minimalista kivitelű, a kormánykerék karimája folyamatosan méri a vezető bioritmusát, a kezelőszerveket pedig menet közben meg sem kell érinteni: elég gesztikulálni, és a Cub a kézmozdulatokból megérti a parancsokat.

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.