Koreai kismackó

Négyajtós kupé-tanulmány a Kiától

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.29. 10.00

Középről nyíló oldalajtók, mutogatással vezérelhető központi kezelőszerv, 204 lóerős turbómotor a Kia Cub koncepciójármű fedélzetén

Apró, de fényűző négyajtós kupéban gondolkodik a Kia. A tigrisszáj-formavilágot bevezető, hat évvel ezelőtti Kee tanulmányautóhoz visszanyúló Cub (angolul ‘medvebocs’) hossza nem éri el a négy métert, a B-oszlop nélküli kialakítás és a két irányban nyíló ajtók révén mégis bőséges helyet kínál, legalábbis alkotói szerint. 

Ami az autó külső formatervét illeti, a pufók, telt formákat éles, sportos sarkokkal elegyíti a Cub. Különleges stílusjegyei az első ajtókba és a motorházfedél hátsó élébe integrált, függőleges légterelő profilok.

A sportos hangulatot dupla buborék tető és alumínium profil visszapillantó tükör erősíti, a lényegről a cee?d GT 204 lóerős, 1,6 literes turbómotorja gondoskodik. 

A Kiák legfőbb jellegzetességét, a sokszögű hűtőmaszkot egészen sajátos, ötletes formában a lökhárítójában megjelenítő Cub elöl-hátul ledekkel világít. 

Az utastérben négy különálló ülés várja az utasokat. 

A műszerfal minimalista kivitelű, a kormánykerék karimája folyamatosan méri a vezető bioritmusát, a kezelőszerveket pedig menet közben meg sem kell érinteni: elég gesztikulálni, és a Cub a kézmozdulatokból megérti a parancsokat.

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.