Tényleg sportos az új Range Rover

Terepen és mérlegen egyaránt jobban teljesít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 09.00

Határozottabb, könnyebb, tágasabb és mozgékonyabb elődjénél a vadonatúj Range Rover Sport.

Hajszál híján 15 centivel rövidebb és 55 mm-rel alacsonyabb nagytestvérénél, a vele csupán 25 százalékban azonos Range Rovernél a brit luxusterepjáró-márka megújult modellkínálatának harmadik tagja, a Range Rover Sport. Ez persze nem jelenti azt, hogy apró volna: az autó 4,85 méter hosszú, így csomagtartójában elfér a korábban beígért +2 ülés. 

Közvetlen elődjéhez képest szembeötlőek a változások: 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, mint az elődmodell, mások az arányai is (laposabb szögben álló szélvédő, 17,8 centiméterrel megnövelt tengelytáv), így összhatásában valóban sportosabb, ráadásul áramvonalasabb is annál.
Átdolgozták a légrugózást, a korábbi 227 helyett 278 milliméterre nőtt a maximális szabad hasmagasság, ugyanakkor a felfüggesztés alsó végpontját 10 milliméterrel lejjebb vitték, hogy az utasok könnyebben szállhassanak ki és be – a teljes szabályozási tartomány 185 mm. 
Szintén új, elektromos rásegítésű a kormánymű, összkerékhajtásból pedig kétféle is rendelhető az autóhoz – az egyik komoly terepjárásra alkalmas, felezővel, központi differenciálzárral, a másik egy 18 kilóval könnyebb, felező nélküli Torsen rendszer, ami bőven elegendő az átlagos SUV-vásárlók igényeinek. 
Kezdetben két motorral, az 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-cal, valamint a 292 lóerős 3.0 SDV6 dízellel lesz kapható az autó. Jövő év elején jön még két dízel (3.0 TDV6 258 LE és 4.4 SDV8 339 LE), valamint egy dízel hibrid hajtáslánc. Minden variáns nyolcfokozatú automata sebességváltót és start-stop automatát kap. 
Ahogy a Range Rover, úgy a Sport modell is könnyebb elődjénél – akár 420 kilóval, motortól és felszereltségtől függően, miközben a karosszéria 39 százalékkal merevebb lett. A belső tér kialakításában az Evoque által meghatározott, sportos üléshelyzet és a nagyobb tengelytávból adódó jobb helykínálat a meghatározó. A harmadik üléssor csak átmeneti használatra alkalmas, viszont motoros mozgatást kapott. 
A Range Rover Sport kényelmi, biztonsági és terepfunkciói között számos újdonsággal találkozhatunk, a színes head-up displaytől kezdve a táblafelismerésen át a vízmélység-érzékelőig, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, biztonságos-e a gázló, amelyen éppen átkel – a modell gázlómélysége egyébként a korábbi 85 helyett immár kerek 100 centi.

Kommentek

  • Dino871

    Nagyon komoly gép imádom a RR stílusát….de mint mindig most is jobban tetszik a nagy tesója.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.