Tényleg sportos az új Range Rover

Terepen és mérlegen egyaránt jobban teljesít

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 09.00

Határozottabb, könnyebb, tágasabb és mozgékonyabb elődjénél a vadonatúj Range Rover Sport.

Hajszál híján 15 centivel rövidebb és 55 mm-rel alacsonyabb nagytestvérénél, a vele csupán 25 százalékban azonos Range Rovernél a brit luxusterepjáró-márka megújult modellkínálatának harmadik tagja, a Range Rover Sport. Ez persze nem jelenti azt, hogy apró volna: az autó 4,85 méter hosszú, így csomagtartójában elfér a korábban beígért +2 ülés. 

Közvetlen elődjéhez képest szembeötlőek a változások: 62 mm-rel hosszabb, 55-tel szélesebb, mint az elődmodell, mások az arányai is (laposabb szögben álló szélvédő, 17,8 centiméterrel megnövelt tengelytáv), így összhatásában valóban sportosabb, ráadásul áramvonalasabb is annál.
Átdolgozták a légrugózást, a korábbi 227 helyett 278 milliméterre nőtt a maximális szabad hasmagasság, ugyanakkor a felfüggesztés alsó végpontját 10 milliméterrel lejjebb vitték, hogy az utasok könnyebben szállhassanak ki és be – a teljes szabályozási tartomány 185 mm. 
Szintén új, elektromos rásegítésű a kormánymű, összkerékhajtásból pedig kétféle is rendelhető az autóhoz – az egyik komoly terepjárásra alkalmas, felezővel, központi differenciálzárral, a másik egy 18 kilóval könnyebb, felező nélküli Torsen rendszer, ami bőven elegendő az átlagos SUV-vásárlók igényeinek. 
Kezdetben két motorral, az 510 lóerős, kompresszoros 5.0 V8-cal, valamint a 292 lóerős 3.0 SDV6 dízellel lesz kapható az autó. Jövő év elején jön még két dízel (3.0 TDV6 258 LE és 4.4 SDV8 339 LE), valamint egy dízel hibrid hajtáslánc. Minden variáns nyolcfokozatú automata sebességváltót és start-stop automatát kap. 
Ahogy a Range Rover, úgy a Sport modell is könnyebb elődjénél – akár 420 kilóval, motortól és felszereltségtől függően, miközben a karosszéria 39 százalékkal merevebb lett. A belső tér kialakításában az Evoque által meghatározott, sportos üléshelyzet és a nagyobb tengelytávból adódó jobb helykínálat a meghatározó. A harmadik üléssor csak átmeneti használatra alkalmas, viszont motoros mozgatást kapott. 
A Range Rover Sport kényelmi, biztonsági és terepfunkciói között számos újdonsággal találkozhatunk, a színes head-up displaytől kezdve a táblafelismerésen át a vízmélység-érzékelőig, amely folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, biztonságos-e a gázló, amelyen éppen átkel – a modell gázlómélysége egyébként a korábbi 85 helyett immár kerek 100 centi.

Kommentek

  • Dino871

    Nagyon komoly gép imádom a RR stílusát….de mint mindig most is jobban tetszik a nagy tesója.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.