Kia Soul: Lélekemelés

Tágasabb, jobban vezethető

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 10.00

Azonos megjelenése ellenére vadonatúj konstrukcióa Kia Soul második generációja. Stílusjegyeit a két évvel ezelőtti Track’ster tanulmány ihlette.

Európában megmaradt látványos különcségnek, Észak-Amerikában jobb fogadtatásban részesült a Kia apró szabadidő-járműve. Most, hogy tőlünk elköszönt a modell, már csak a távolból szemléljük annak megújulását.

Innen viszont fel nem ismernénk a különbségeket: sem a negyedével nagyobb torziós merevség, sem a két centivel megnövelt tengelytáv, vagy a másféllel megtoldott szélesség nem tűnik fel – érthető, hiszen az autó hossza változatlan maradt, a helykínálat ellenben javult: elöl 20, hátul 5 mm-rel nagyobb lábtér, 12 mm-rel alacsonyabb üléshelyzet, 14 literrel tágasabb csomagtartó örvendezteti az utasokat. 
A formavilág meghatározó volt az első generáció sikere szempontjából, ezért a tervező nem változtattak a bevált kombináción, csupán feljavították a Track’ster stíluselemeivel, mindenekelőtt az eltúlzott tigrisorr-maszkkal és a hátsó szélvédő színes betétjével.
Apropó, hátsó szélvédő: 2,5 centivel szélesebb a hátsó ajtónyílás, így könnyebb a rakodás, jobb a kihasználhatóság. A beltérben is a Track’ster körkörös motívumai köszönnek vissza a műszerparkban, a kormánykapcsolókon, a sebességváltón. Az indtógomb a sebességváltó előtt, bal oldalon a padlókonzolon található, pont mint a Track’steren. 
A motorokról és felszereltségről észak-amerikai modell lévén felesleges beszélnünk, az általános minőségjavulás viszont értelmezhető: a hatásosabb hangszigetelés mellett a Soulon is megjelent a FlexSteer kormánykarakterisztika-szabályozó rendszer.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.