Kia Soul: Lélekemelés

Tágasabb, jobban vezethető

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 10.00

Azonos megjelenése ellenére vadonatúj konstrukcióa Kia Soul második generációja. Stílusjegyeit a két évvel ezelőtti Track’ster tanulmány ihlette.

Európában megmaradt látványos különcségnek, Észak-Amerikában jobb fogadtatásban részesült a Kia apró szabadidő-járműve. Most, hogy tőlünk elköszönt a modell, már csak a távolból szemléljük annak megújulását.

Innen viszont fel nem ismernénk a különbségeket: sem a negyedével nagyobb torziós merevség, sem a két centivel megnövelt tengelytáv, vagy a másféllel megtoldott szélesség nem tűnik fel – érthető, hiszen az autó hossza változatlan maradt, a helykínálat ellenben javult: elöl 20, hátul 5 mm-rel nagyobb lábtér, 12 mm-rel alacsonyabb üléshelyzet, 14 literrel tágasabb csomagtartó örvendezteti az utasokat. 
A formavilág meghatározó volt az első generáció sikere szempontjából, ezért a tervező nem változtattak a bevált kombináción, csupán feljavították a Track’ster stíluselemeivel, mindenekelőtt az eltúlzott tigrisorr-maszkkal és a hátsó szélvédő színes betétjével.
Apropó, hátsó szélvédő: 2,5 centivel szélesebb a hátsó ajtónyílás, így könnyebb a rakodás, jobb a kihasználhatóság. A beltérben is a Track’ster körkörös motívumai köszönnek vissza a műszerparkban, a kormánykapcsolókon, a sebességváltón. Az indtógomb a sebességváltó előtt, bal oldalon a padlókonzolon található, pont mint a Track’steren. 
A motorokról és felszereltségről észak-amerikai modell lévén felesleges beszélnünk, az általános minőségjavulás viszont értelmezhető: a hatásosabb hangszigetelés mellett a Soulon is megjelent a FlexSteer kormánykarakterisztika-szabályozó rendszer.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.