Camaro Z/28: Véletlenül tévedt az utcára

Nem a legerősebb, de a legfürgébb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 11.10

Ahogy a Corvette a Stingray nevet, úgy vette fel a frissen bemutatott Chevy Camaro csúcsváltozata egy ötvenöt évvel ezelőtti legenda, a pálya-orientált Z/28 típusjelzését.

A versenypályára szánt Z/28 fejlesztői annak idején komolyan vették a szerepkört: 1967-ben sem automata váltó, sem klímaberendezés nem szerepelt a modell árlistáján. Ehhez a mai tervezők is igyekeztek tartani magukat: légkondi csak felárért, automata váltó úgy sem rendelhető az autóhoz – ha valaki ezekre vágyna, megveheti a frissen megújult, alaphelyzetében is 323 lóerős Camaro SS modellt. 

Ha az alapverzió 323 lovas, mennyit tudhat a csúcsverzió? Nos, ezt egész pontosan nem árulják el. Az eddigi topmodell, a ZL1 kompresszoros 6.2 V8-asa 580 lóerőre képes. A Z/28 az előző generációs Corvette kézzel összeszerelt 7.0 V8 blokkját kapja, amely “legalább 500 lóerőre és 637 Nm-re képes” – azaz papíron valószínűleg gyengébb, mint a ZL1. 
Hogy akkor mire a nagy felhajtás? Leginkább a futóműre, a fékekre, és a súlycsökkentésre. A Z/28 jó 150 kilóval könnyebb az izomautónál: kidobták a defektjavítót, a hangszigetelést, a ködfényt, és vékonyabb ablaküvegeket használtak; még a rádiótól is megszabadultak volna, de egy hangszórónak úgyis maradnia kellett a biztonsági öv csipogója miatt, úgyhogy hagyták. 
Ami a többit illeti, a sport-Camaro minden irányban állítható lengéscsillapítókkal szerelt, egyedi hangolású futóműve 1,05 g oldalgyorsulásra képes, a fékek karbon-kerámia darabok (1,5 g lassítóképesség). 
Emellett részlegesen önzáró differenciálmű, versenyhűtő, valamint a hangtompítót gyorsítás során kiiktató csappantyú gondoskodik a pályaszintű élményről. Azonos versenypályán mérve a Z/28 sokkal gyorsabb a ZL1-nél – a lelkesen emlegetett, három másodperccel jobb köridő az abszolút értékek hiányában semmit nem mond, de jól hangzik.

Kommentek

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.