Camaro Z/28: Véletlenül tévedt az utcára

Nem a legerősebb, de a legfürgébb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.28. 11.10

Ahogy a Corvette a Stingray nevet, úgy vette fel a frissen bemutatott Chevy Camaro csúcsváltozata egy ötvenöt évvel ezelőtti legenda, a pálya-orientált Z/28 típusjelzését.

A versenypályára szánt Z/28 fejlesztői annak idején komolyan vették a szerepkört: 1967-ben sem automata váltó, sem klímaberendezés nem szerepelt a modell árlistáján. Ehhez a mai tervezők is igyekeztek tartani magukat: légkondi csak felárért, automata váltó úgy sem rendelhető az autóhoz – ha valaki ezekre vágyna, megveheti a frissen megújult, alaphelyzetében is 323 lóerős Camaro SS modellt. 

Ha az alapverzió 323 lovas, mennyit tudhat a csúcsverzió? Nos, ezt egész pontosan nem árulják el. Az eddigi topmodell, a ZL1 kompresszoros 6.2 V8-asa 580 lóerőre képes. A Z/28 az előző generációs Corvette kézzel összeszerelt 7.0 V8 blokkját kapja, amely “legalább 500 lóerőre és 637 Nm-re képes” – azaz papíron valószínűleg gyengébb, mint a ZL1. 
Hogy akkor mire a nagy felhajtás? Leginkább a futóműre, a fékekre, és a súlycsökkentésre. A Z/28 jó 150 kilóval könnyebb az izomautónál: kidobták a defektjavítót, a hangszigetelést, a ködfényt, és vékonyabb ablaküvegeket használtak; még a rádiótól is megszabadultak volna, de egy hangszórónak úgyis maradnia kellett a biztonsági öv csipogója miatt, úgyhogy hagyták. 
Ami a többit illeti, a sport-Camaro minden irányban állítható lengéscsillapítókkal szerelt, egyedi hangolású futóműve 1,05 g oldalgyorsulásra képes, a fékek karbon-kerámia darabok (1,5 g lassítóképesség). 
Emellett részlegesen önzáró differenciálmű, versenyhűtő, valamint a hangtompítót gyorsítás során kiiktató csappantyú gondoskodik a pályaszintű élményről. Azonos versenypályán mérve a Z/28 sokkal gyorsabb a ZL1-nél – a lelkesen emlegetett, három másodperccel jobb köridő az abszolút értékek hiányában semmit nem mond, de jól hangzik.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.