Visszatért a Cherokee

Európába dízellel érkezik majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 13.00

Háromféle összkerékhajtással, kilencfokozatú automata váltóval, osztályelső vontatóképességgel és az év legfurcsább orrkialakításával érkezik a vadonatúl Jeep Cherokee

Juszt sem fogunk kitérni a Jeep Cherokee orrára. Egyrészt mert az autó minőségének semmi köze a megosztó dizájnhoz, másrészt már mindent elmondtak előttünk mások. A hűtőrács olyan, amilyen, a lényeg, hogy hetes osztású legyen – azaz hogy a Fiat csoport égisze alatt kifejlesztett autó valódi Jeep értékekkel bírjon.  


A specifikációk ígéretesek: elődjénél akár 90 százalékkal jobb kapaszkodóképesség, a Jeep mércéjét megütő terepalkalmasság és kategóriaelső, kéttonnás vontatóképesség (3,2 V6 esetén) jellemzi az újdonságot. Ezt a célt szolgálja a három szinten választható összkerékhajtás (alap; felezővel; felezővel és hátsó differenciálzárral), az ESP bevetésével üzemelő, akár a diffizár önálló aktiválására is képes, ötfokozatú SelecTerrain tapadás-szabályozó rendszer, valamint a (Trailhawk kivitelhez alapáron kínált) 25 mm-es emelés, a kiváló terepszögek és a kartervédelem. 
Nem csak terepjárásból áll persze egy szabadidőjármű élete. A Cherokee ezért alaphelyzetben elsőkerék-hajtással közlekedik, ami kedvező üzemanyag-fogyasztást (akár 7,6 l/100 km) eredményez. Ebben a kilenc (!) fokozatú sebességváltó, valamint az új fejlesztésű, 271 lóerős, 3,2 V benzinmotor is szerepet kap – az európai (és magyarországi) piaci bevezetéskor színre lépő 2.0 dízelmotor nyilván ennél is kedvezőbb fogyasztást produkál majd. 
Terepképességek ide vagy oda, a Cherokee nem csak vadonatúj padlólemezében, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásaiban is a személygépkocsikkal zár össze. 
Érintőképernyős multimédiás rendszer és adaptív tempomat, opciós vezeték nélküli töltőberendezés mobil készülékekhez és sávelhagyás-gátló, tíz légzsák és fűthető kormánykerék – és ezek mellett olyan ínyencségek, mint a kötelező panoráma üvegtető helyett választható, teljesen elhúzható vászontető, vagy a márkánál elsőként alkalmazott, párhuzamosan és merőlegesen is használható parkolórobot, amely egy-egy világháborús Willys Jeep grafikájával határolja a rendelkezésre álló parkolóhelyet.

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.