Visszatért a Cherokee

Európába dízellel érkezik majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 13.00

Háromféle összkerékhajtással, kilencfokozatú automata váltóval, osztályelső vontatóképességgel és az év legfurcsább orrkialakításával érkezik a vadonatúl Jeep Cherokee

Juszt sem fogunk kitérni a Jeep Cherokee orrára. Egyrészt mert az autó minőségének semmi köze a megosztó dizájnhoz, másrészt már mindent elmondtak előttünk mások. A hűtőrács olyan, amilyen, a lényeg, hogy hetes osztású legyen – azaz hogy a Fiat csoport égisze alatt kifejlesztett autó valódi Jeep értékekkel bírjon.  


A specifikációk ígéretesek: elődjénél akár 90 százalékkal jobb kapaszkodóképesség, a Jeep mércéjét megütő terepalkalmasság és kategóriaelső, kéttonnás vontatóképesség (3,2 V6 esetén) jellemzi az újdonságot. Ezt a célt szolgálja a három szinten választható összkerékhajtás (alap; felezővel; felezővel és hátsó differenciálzárral), az ESP bevetésével üzemelő, akár a diffizár önálló aktiválására is képes, ötfokozatú SelecTerrain tapadás-szabályozó rendszer, valamint a (Trailhawk kivitelhez alapáron kínált) 25 mm-es emelés, a kiváló terepszögek és a kartervédelem. 
Nem csak terepjárásból áll persze egy szabadidőjármű élete. A Cherokee ezért alaphelyzetben elsőkerék-hajtással közlekedik, ami kedvező üzemanyag-fogyasztást (akár 7,6 l/100 km) eredményez. Ebben a kilenc (!) fokozatú sebességváltó, valamint az új fejlesztésű, 271 lóerős, 3,2 V benzinmotor is szerepet kap – az európai (és magyarországi) piaci bevezetéskor színre lépő 2.0 dízelmotor nyilván ennél is kedvezőbb fogyasztást produkál majd. 
Terepképességek ide vagy oda, a Cherokee nem csak vadonatúj padlólemezében, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásaiban is a személygépkocsikkal zár össze. 
Érintőképernyős multimédiás rendszer és adaptív tempomat, opciós vezeték nélküli töltőberendezés mobil készülékekhez és sávelhagyás-gátló, tíz légzsák és fűthető kormánykerék – és ezek mellett olyan ínyencségek, mint a kötelező panoráma üvegtető helyett választható, teljesen elhúzható vászontető, vagy a márkánál elsőként alkalmazott, párhuzamosan és merőlegesen is használható parkolórobot, amely egy-egy világháborús Willys Jeep grafikájával határolja a rendelkezésre álló parkolóhelyet.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.