Juszt sem fogunk kitérni a Jeep Cherokee orrára. Egyrészt mert az autó minőségének semmi köze a megosztó dizájnhoz, másrészt már mindent elmondtak előttünk mások. A hűtőrács olyan, amilyen, a lényeg, hogy hetes osztású legyen – azaz hogy a Fiat csoport égisze alatt kifejlesztett autó valódi Jeep értékekkel bírjon.  


A specifikációk ígéretesek: elődjénél akár 90 százalékkal jobb kapaszkodóképesség, a Jeep mércéjét megütő terepalkalmasság és kategóriaelső, kéttonnás vontatóképesség (3,2 V6 esetén) jellemzi az újdonságot. Ezt a célt szolgálja a három szinten választható összkerékhajtás (alap; felezővel; felezővel és hátsó differenciálzárral), az ESP bevetésével üzemelő, akár a diffizár önálló aktiválására is képes, ötfokozatú SelecTerrain tapadás-szabályozó rendszer, valamint a (Trailhawk kivitelhez alapáron kínált) 25 mm-es emelés, a kiváló terepszögek és a kartervédelem. 
Nem csak terepjárásból áll persze egy szabadidőjármű élete. A Cherokee ezért alaphelyzetben elsőkerék-hajtással közlekedik, ami kedvező üzemanyag-fogyasztást (akár 7,6 l/100 km) eredményez. Ebben a kilenc (!) fokozatú sebességváltó, valamint az új fejlesztésű, 271 lóerős, 3,2 V benzinmotor is szerepet kap – az európai (és magyarországi) piaci bevezetéskor színre lépő 2.0 dízelmotor nyilván ennél is kedvezőbb fogyasztást produkál majd. 
Terepképességek ide vagy oda, a Cherokee nem csak vadonatúj padlólemezében, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásaiban is a személygépkocsikkal zár össze. 
Érintőképernyős multimédiás rendszer és adaptív tempomat, opciós vezeték nélküli töltőberendezés mobil készülékekhez és sávelhagyás-gátló, tíz légzsák és fűthető kormánykerék – és ezek mellett olyan ínyencségek, mint a kötelező panoráma üvegtető helyett választható, teljesen elhúzható vászontető, vagy a márkánál elsőként alkalmazott, párhuzamosan és merőlegesen is használható parkolórobot, amely egy-egy világháborús Willys Jeep grafikájával határolja a rendelkezésre álló parkolóhelyet.