Visszatért a Cherokee

Európába dízellel érkezik majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 13.00

Háromféle összkerékhajtással, kilencfokozatú automata váltóval, osztályelső vontatóképességgel és az év legfurcsább orrkialakításával érkezik a vadonatúl Jeep Cherokee

Juszt sem fogunk kitérni a Jeep Cherokee orrára. Egyrészt mert az autó minőségének semmi köze a megosztó dizájnhoz, másrészt már mindent elmondtak előttünk mások. A hűtőrács olyan, amilyen, a lényeg, hogy hetes osztású legyen – azaz hogy a Fiat csoport égisze alatt kifejlesztett autó valódi Jeep értékekkel bírjon.  


A specifikációk ígéretesek: elődjénél akár 90 százalékkal jobb kapaszkodóképesség, a Jeep mércéjét megütő terepalkalmasság és kategóriaelső, kéttonnás vontatóképesség (3,2 V6 esetén) jellemzi az újdonságot. Ezt a célt szolgálja a három szinten választható összkerékhajtás (alap; felezővel; felezővel és hátsó differenciálzárral), az ESP bevetésével üzemelő, akár a diffizár önálló aktiválására is képes, ötfokozatú SelecTerrain tapadás-szabályozó rendszer, valamint a (Trailhawk kivitelhez alapáron kínált) 25 mm-es emelés, a kiváló terepszögek és a kartervédelem. 
Nem csak terepjárásból áll persze egy szabadidőjármű élete. A Cherokee ezért alaphelyzetben elsőkerék-hajtással közlekedik, ami kedvező üzemanyag-fogyasztást (akár 7,6 l/100 km) eredményez. Ebben a kilenc (!) fokozatú sebességváltó, valamint az új fejlesztésű, 271 lóerős, 3,2 V benzinmotor is szerepet kap – az európai (és magyarországi) piaci bevezetéskor színre lépő 2.0 dízelmotor nyilván ennél is kedvezőbb fogyasztást produkál majd. 
Terepképességek ide vagy oda, a Cherokee nem csak vadonatúj padlólemezében, de kényelmi és biztonsági szolgáltatásaiban is a személygépkocsikkal zár össze. 
Érintőképernyős multimédiás rendszer és adaptív tempomat, opciós vezeték nélküli töltőberendezés mobil készülékekhez és sávelhagyás-gátló, tíz légzsák és fűthető kormánykerék – és ezek mellett olyan ínyencségek, mint a kötelező panoráma üvegtető helyett választható, teljesen elhúzható vászontető, vagy a márkánál elsőként alkalmazott, párhuzamosan és merőlegesen is használható parkolórobot, amely egy-egy világháborús Willys Jeep grafikájával határolja a rendelkezésre álló parkolóhelyet.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.