Utcai versenyautó a Jaguartól

Vadonatúj futómű, változatlan motor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 11.05

Mindössze 30 példány készül az XKR-S GT kiviteléből. A kerámiafékes autó 3,9 mp alatt gyorsul százra, a végsebesség ugyanaz maradt

Aprólékos és költséges módosítások nyomán született meg az XK széria legerősebb képviselője, az XKR-S alapjaira épülő GT verzió. 

Nem optikai a tuning. Kizárólag fehér színben kapható az XKR-S GT

A Jaguar R autók negyedszázados történetében nem gyártottak még ilyen csekély példányszámú modellt: csupán harminc darabot készít belőle a cég ETO (Engineered to Order, azaz megrendelésre fejlesztő) részlege. 
A fejlesztés során fontos szempont volt, hogy az utcai alkalmasságot még éppen megőrizve minél ütőképesebb pályaautót hozzanak létre. Ez elsősorban a futómű cizellálásában nyilvánult meg: vadonatúj segédvázkeretet, lengőkarokat, kerékcsapágyakat és perselyeket alkalmaztak, ezekhez mind az F-type megoldásaiból merítettek ihletet. 
Konkrétan az F-type-ból származik a kormánymű, ami az 52 mm-rel nagyobb első nyomtávval együtt különösen precíz, közvetlen irányíthatóságot eredményez. 
A lengéscsillapítók és a rugók is újak. Utóbbiakat megduplázták, előbbiek nem csak állíthatók, de a szabad hasmagasság szabályozását is lehetővé teszik. Elöl 68, hátul 25 százalékkal feszesebbek a rugók, mint az eleve sportos XKR-S modellen, a lengéscsillapítás nem a komfortra, hanem a tapadásra és az irányíthatóságra fókuszál. 

Szénszálas aerodinamikai kiegészítők és könnyítések mindenütt

Ugyancsak áthangolták az ESP-t, a fékekkel viszont nem bajlódtak: eldobták az egészet, és helyette kerámia tárcsákat szereltek be. A kompresszoros nyolchengeres motor teljesítményén nem változtattak: 550 lóerő és 680 Nm bőségesnek ítéltetett ahhoz, hogy az autó ütőképes legyen. 4,2 helyett 3,9 másodperc alatt gyorsul százra, a száguldásnak 300-nál elektronika vet gátat – pont, mint az alapmodellnél.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.