Magyar világpremier: Audi A3 és S3 limuzin

Nyártól kapható a győri újdonság

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.27. 09.05

A könnyű építésű alapverzióval párhuzamosan bemutatkozott a 300 lóerős S3 szedán is. Felső kategóriás szolgáltatásokat hoz a kompakt szedánok közé

2,64 méteres tengelytávjával és 4,46 méteres hosszával egyértelműen az alsó középkategória sztárja kíván lenni a vadonatúj A3 limuzin, a győri Audi üzem legújabb büszkesége. 

Az autó nem csupán a C-oszlop mögött folytatódó lépcsőben különbözik a ferdehátú alapváltozattól: 1,1 centiméterrel szélesebb, ugyanakkor 9 mm-rel alacsonyabb, mint az ötajtós Sportback. Emellett átrajzolták a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, a tömegcsökkentés érdekében alumíniumból készült gépházfedelet és a légbeömlő nyílásokat. 
Az A3 szedán bevezetéskori motorkínálata részben eltér a ferdehátúakétól. Hiányoznak a kis motorok: a belépőszinten az 1.4 TSI 140 lóerős (A3 Sportback: 122 LE) erőforrása dolgozik. A motor 4,7 litert fogyaszt százon, 8,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 217 km/óra. 
A másik két motor megegyezik a három- és ötajtóséval: a 2.0 TDI 150 lóerőt és 320 Nm-t bocsát a vezető rendelkezésére, az autó 8,7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 220 km/óra, átlagfogyasztása 4,1 l/100 km. A trió legsportosabb tagja a 180 lóerős 1,8 TFSI: 7,3 másodperces gyorsulás, 5,6 literes átlagfogyasztás, 235 km/óra végsebesség jellemzi. 


A modell futóműve értelemszerűen megegyezik a ferdehátúéval: a messze előre kitolt első MacPherson rugótag , a hátsó négylengőkaros konstrukció, az elektromechanikus szervokormány ismerős, bevált elrendezés. 
Ugyanez igaz a belső tér kialakítására: az A1 inspirálta műszerfal éke a nagyméretű multifunkciós kijelző; ehhez kapcsolódóan rendelhető merevlemezes navigáció, Bang & Olufsen hifi, LED-megvilágítású mélyhangszórók, kézírásos adatbevitelre alkalmas kezelőfelület, térdlégzsák, 100 Mbit/s sebességű adatátviteli opció az internetezéshez, parkolóhely-információs szolgáltatás, veszélyhelyzetet megjósló és automatikusan fékezést kezdeményező Pres Sense rendszer, valamint kétféle sportülés és vágott aljú sportkormány – ezek csak szemelvények a hosszú listáról. 
Fontos különbség a ferdehátúval szemben az automatikusan felbillenő csomagtérfedél alatt feltáruló, 425 literes üreg, amely az üléstámlák előre döntésével, illetve a síalagúttal bővíthető.
Az A3 limuzin, amely az 1,4-es motorral Néemtországban mintegy 7 százalékkal kerül többe, mint az azonosan motorizált (ám 18 lóerővel gyengébb) ötajtós kivitel, a nyár vége felé lép a piacra; néhány hónap késéssel követi majd a szintén most leleplezett S3.


Utóbbi a ferdehátún megismert paraméterekkel büszkélkedhet. Kettős közvetlen befecskendezés, hengerfejbe integrált leömlő, különlegesen jó hatásfokú hőgazdálkodás és egyéb nyalánkságok segítik a kétliteres motort abban, hogy 300 lóerőt és 380 Nm nyomatékot adjon le. 
Az autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában korlátozták, a 7,0 literes átlagfogyasztás a fenti értékekkel vagylagosan értendő. A 25 mm-rel ültetett S3 természetesen quattro hajtást kap, a kormány áttétele az elfordítás szögétől függően változik; opcióként adaptív felfüggesztés rendelhető az autóhoz.
Az A3 limuzin mérföldkő a győri Audi történetében: ennek a modellnek a kedvéért fejlesztették a korábbi motorgyárból és összeszerelő üzemből komplett autógyárrá a nyugat-magyarországi létesítményt. Az A3 limuzin egyik legfontosabb vetélytársa, a Mercedes CLA egyébként szintén Magyarországon, Kecskeméten készül.
S3

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Egy jobb belsővel ez egy tökéletes verda lenne. De így is nagyon korrekt darab. Legfeljebb maradt értelme megvenni az A4est :)

  • Holiday

    Vagány. 1-esből is a kupé a kedvencem. Enjnek is nagyon jók az arányai.

  • bubibeka1.6

    Hihetetlen, egyetértek egyszerre Holiday-jel és zoldfulu2000-rel ! :)

    Szerintem nagyon harmonikus és sportos a megjelenése, már féltettem is az Audit, hogy a Merci valamiben megelőzi…:)

    Nehéz lenne most a CLA és az A3 limuzin közül választani, az 1 es BMW ből meg ugyebár nincs 4 ajtós sajnos.

    Ez az autó számomra így lenne tökéletes:

    1.8 TFSI vagy 2.0 TDI ( 180 le ) quattro, kívül belül full S-line, kanyar xenon, navi, sportülés, ülésfűtés, alapnál jobb HIFI, 17 es vagy 18 colos felni ( amelyik szebb), és abban a tipikus mély audi kék-ben vagy bordóban vagy gyöngyház fehérben, herótom van már a fekete szürke és ezüst autóktól.

    Kár, hogy ez az összeállítás kb 12 millió Ft-amit számomra nem ér meg, de tudom, hogy vannak akiknek igen. Hitelt nem fogok ezért felvenni az hót-zicher :) Szegény Mazda meg már csak 2-2,5 milliót ér, de el kell adni 200.000 km előtt, mert utána a magyar piacon a kutyának sem kell…
    Jelentem most 170.500 van benne, szerintem ez átlagos futás 6,5 év alatt. Mielőtt valaki beírná, hogy hajtsam el 300 ig( úgyis bírnak ezen a mai blokkok 5-600.000 km-t ) majd tekerjem vissza 150 re, nekem ez a lehetőség nem jön számításba.

  • menőmanó

    Nagyon tetszik. Jól sikerült sportos “kis” autó.
    Az 1,8-as tényleg klassz lehet, de biztos túl drága.
    Az S3 lenne az igazi, de az meg horror lehet az árát tekintve.
    Viszonyítási alap az STI és az Evo.

  • bubibeka1.6

    Menő is beszállt és ráadásul így ? Erre nem számítottam ! :)

    Menőmanó !

    Nekem az S3 már sok, és nem az ereje és a futóműve miatt, hanem, azért mert elsőkerékhajtás orientált a hajtáslánca, és szerintem túl kicsi a motorja.

    300 lóerő körül ígérik, az előd 265 volt, ez rendben is lenne, de hogyan fogja bírni a hosszú távú használatot ? 2.0 sor 4 nél én többet várnék el az általad is említett horror árért cserébe, az RS 3 az már igen, 2,5 es 5 hengeres motorral, bőven elég lenne az előd S3 teljesítménye csak 5 hengerrel és túlkormányozottra hangolva :)

    a mostani RS3 és TT-RS 340 lóerejét is túlzásnak tartom egy 2,5 es motorból, a régi 3.6 os 290 paci körüli V6 ot szívesen látnám, arra egy kompresszor és kész, vagy az audi új 3.0 V6 kompresszorosa.

    No mind1, úgyis tudjátok, hogy én a downsizing ellen vagyok :)

  • menőmanó

    bubibeka1.6

    Azért legyünk őszinték. Ez (300 ló) már olyan erős, hogy nem gyakran kell “kinyomni a szemét”, így talán sokáig bírná, de tény, hogy a japánokban jobban megbíznék. ;)
    Egyébként úgy találnám korrektnek, hogy erre is él a 4 év 150.000 km garancia, ez a minimum.

  • zoldfulu2000

    Jázusom mennyi marhaság. Menő, neked volt már egyáltalán autód? Gonodolod hogy ez lesz a legnagyobb baj egy autóval? Majd amikor jön a tóyótól a félmillás számla a xenontrafóról (semmi “széthatásos” fasság, sima használat), akkor elgondolkozhatsz hogy a hajtáslánc a legiksebb problémaforrás, de nyilván neked csak annyi számít hogy legyen 8000ig prögethető meg lenyomj mindenkit a lámpánál.

  • Holiday

    Nyomni se kell neki Zöld! Megy magától. No nem tempomat, hanem beragadó gázpedál az innováció!

  • Barca

    Szépecske! Tőle jöhetne egy 1.4 Tsi is, ellennék vele! A probléma, hogy pont valamivel lélektani határ felett lesz az ára! Sajnos az útóbbi 6 évben másfélszeresére nőtt az autók ára, ezt sem a fizetések, sem pedig az emberek banki megtakarítása nem követte…

  • Holiday

    Mit csinált az autók ára? Begombáztál?

  • menőmanó

    zoldfulu2000
    Találó a neved, maradjunk ennyiben. :)

  • Barca

    Holiday

    Bescanneljem a 6 évvel ezelőtti Focus árlistámat :)? Meg leszel lepve!

  • Holiday

    Nem kell Barca, bármikor meg tudom nézni, elérem az össze aktuális árlistát, visszamenőleg is. Egy Focus árlita alapján azt kijelenteni, amit tettél, enyhén szólva is hülyeség. Mondok egy példát. A BMW árak 10 év alatt sem nőttek a másfélszeresükre. Szeva.

  • Barca

    Holiday

    Igazad van :) Én extrákkal növelt árral hasonlítottam össze az egykori alapárat (emlékeimben az maradt meg). Sajnos akkor is negyedével drágábbak a kocsik, persze ez már közel sem annyira árnyalt kép.
    Azonban manapság az extrák miatt pillanatok alatt elszáll az ár, talán ezért érezzük jóval drágábbnak a kocsikat. Az is igaz, hogy ezek az extrák nem voltak elérhetők még egy A3-hoz sem régebben, le kell róluk mondani!

  • La.Rómeó

    mindig igaza van!
    aszt is mekmontta hogy dacia logan nem lesz 1,99M mint a sandero.
    és aszt is hoty golf 7 mbqtol ocsob lesz ,eszmég ráczval eggyüt monnták meg.
    mindent tud,na!

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.