Háromajtós Range Rover

Akár gyári is lehetne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 10.00

Terepalkalmasságát komoly közúti menetteljesítményekre cseréli, hátsó ajtóit eltünteti a Merdad Range Rover Highland GTC kupé.

Nyitóképünkről messziről ordít, hogy nem több photoshopos grafikánál. Hogy mégis foglalkozunk vele, annak nagyon egyszerű oka van: a brit Merdad ugyanis nem a levegőbe beszél. Ugyanez a társaság néhány éve háromajtós kupét épített a Porsche Cayenne-ből, és az annyira gonoszul harmonikus lett, hogy nem látjuk okát kételkedni abban, hogy meg fogják csinálni a háromajtós Range-et is. 

Erre az átépítésre amúgy akár a gyár is odafigyelhetne: utoljára az 1996-ban lezárt első generáció kínált háromajtós karosszériát, amely éppen ezért komoly érzelmi kötődést jelent sokak számára. A rajongóknak eladható darabszámok persze nyilván nem indokolják a pluszköltségeket, a Merdad által elkészítendő Range-kupé ugyanakkor nagyon is vonzó jelenség. 
Persze ehhez nyilván a futómű és egyéb komponensek átfogó átalakítása is kellett. A változások a hosszabb első oldalajtók mellett 92 mm-rel szélesebb karosszériát, kerékív-toldatokat, új motorházfedelet, szénszálas műanyagból készült, diffúzorral megbolondított hátsó lökhárítót és tetőspoilert tartalmaz. 
Utóbbiaknak semmi keresnivalójuk egy terepjárón, de a Highland GTC nem is az. A légrugózásnak új vezérlést programozva 40 mm-rel leültetik az autót, a motorokat pedig egészen szélsőséges darabokra cserélik: a leggyengébbik is 517 lóerőre képes, a csúcsverzió 710 lóereje kimondva is félelmetes. 
Nem hétköznapi autókhoz persze nem tartozhatnak átlagos árcédulák. Egy háromajtós Range Rover legalább 163 ezer euróba (50 millió forint) kerül, míg a négy versenyüléssel felszerelt csúcskivitel ára 377 ezer euró (115 millió forint). A módosítások egyébként ajtótlanítás nélkül, azaz ötajtós kivitelben is megrendelhetők.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.