Háromajtós Range Rover

Akár gyári is lehetne

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 10.00

Terepalkalmasságát komoly közúti menetteljesítményekre cseréli, hátsó ajtóit eltünteti a Merdad Range Rover Highland GTC kupé.

Nyitóképünkről messziről ordít, hogy nem több photoshopos grafikánál. Hogy mégis foglalkozunk vele, annak nagyon egyszerű oka van: a brit Merdad ugyanis nem a levegőbe beszél. Ugyanez a társaság néhány éve háromajtós kupét épített a Porsche Cayenne-ből, és az annyira gonoszul harmonikus lett, hogy nem látjuk okát kételkedni abban, hogy meg fogják csinálni a háromajtós Range-et is. 

Erre az átépítésre amúgy akár a gyár is odafigyelhetne: utoljára az 1996-ban lezárt első generáció kínált háromajtós karosszériát, amely éppen ezért komoly érzelmi kötődést jelent sokak számára. A rajongóknak eladható darabszámok persze nyilván nem indokolják a pluszköltségeket, a Merdad által elkészítendő Range-kupé ugyanakkor nagyon is vonzó jelenség. 
Persze ehhez nyilván a futómű és egyéb komponensek átfogó átalakítása is kellett. A változások a hosszabb első oldalajtók mellett 92 mm-rel szélesebb karosszériát, kerékív-toldatokat, új motorházfedelet, szénszálas műanyagból készült, diffúzorral megbolondított hátsó lökhárítót és tetőspoilert tartalmaz. 
Utóbbiaknak semmi keresnivalójuk egy terepjárón, de a Highland GTC nem is az. A légrugózásnak új vezérlést programozva 40 mm-rel leültetik az autót, a motorokat pedig egészen szélsőséges darabokra cserélik: a leggyengébbik is 517 lóerőre képes, a csúcsverzió 710 lóereje kimondva is félelmetes. 
Nem hétköznapi autókhoz persze nem tartozhatnak átlagos árcédulák. Egy háromajtós Range Rover legalább 163 ezer euróba (50 millió forint) kerül, míg a négy versenyüléssel felszerelt csúcskivitel ára 377 ezer euró (115 millió forint). A módosítások egyébként ajtótlanítás nélkül, azaz ötajtós kivitelben is megrendelhetők.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.