Az év leggyorsabb újdonsága

16 mp alatt 300-on a Weber F1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.26. 09.00

Hat évnyi fejlesztés után megvalósul a svájci hipersportkocsi. A Weber F1-et 1200 lóerő és 1250 Nm forgatónyomaték viszi diadalra, árat csak komoly vevőnek mondanak.

Áprilistól vehetik át a kedves vásárlók a Weber F1 első példányait. A korábbi Forma 1-es mérnökök gondozásában megvalósuló autó egészen elképesztő paraméterekkel bír. 

Hatékonyan segíti a 38 centis kerámia tárcsák munkáját a féklap

Hatékonyan segíti a 38 centis kerámia féktárcsák munkáját a féklap


Elsőként is ikerturbós, V10-es motorja 1200 lóerőt présel ki 5,6 liter lökettérfogatból; ami önmagában is lenyűgöző, az 1250 kg menetkész tömeg fényében pedig egészen rendkívüli; az autó végsebessége valahol 400 km/óra felett van. 
A középmotoros autó minden egyes kilogrammjára jut egy newtonméternyi forgatónyomaték, ami nem evilági gyorsulási adatokat ígér. 2,5 másodperc százra, 6,6 kétszázra, majd további nem egészen tíz másodperc után már 300-nál jár. Ezzel minden idén bemutatott autón túltesz az F1, a LaFerraritól a McLaren P1-ig – nem sokkal, de az a kétharmad másodperc ebben a körben minden pénzt megér.
Ha emlékszünk a 2007-es prototípusra, az még nagyon nem így nézett ki: a szénszálas futóművű, monocoque utascellás szupersportkocsi eredeti dizájnja felett mára elszállt az idő, az új, aktualizált formaterv nem annyira látványos és agresszív megjelenésre, mint kiváló aerodinamikai hatásfokra törekszik. 
A megfelelő menetstabilitásról minden irányban állítható futómű, a fékteljesítményről elöl-hátul azonos méretű kerámia féktárcsák, valamint rejtekéből 50 ms alatt kiugró féklap gondoskodik. 
Az összkerékhajtású F1 egyébként csak a kezdet: a Weber tervei között már szerepel egy 1600 lóerős hibrid szörnyeteg megépítése. Ez azonban már az ő befektetőiknek is túl nagy falat: csak akkor lesz belőle valami, ha további forrásokat találnak – szurkoljunk nekik!

Kommentek

  • Bennie

    A neve nem hiszem hogy ugyan ez marad, a McLaren miatt

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.