SMS-sel riasztanák a bajba került autósokat

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 09.10

Célzottan tájékoztató SMS-küldési rendszert szeretne a katasztrófavédelem. A cél, hogy a dugóban álló autósok kapják meg az üzenetet ne mindenki.

Bakondi György, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) főigazgatója olyan SMS-küldési rendszert szeretne kialakítani, amely képes egy adott balesetnél célirányosan tájékoztatni a bajbajutottakat. Erről a országos katasztrófavédelem vezetője vasárnap este a Hír TV Versus című műsorában beszélt.


A múlt hét csütörtökön kezdődött havazás és a viharos erejű szél miatt kialakult hófúvás számos utat – közte autópályát is – járhatatlanná tett, autók és kamionok akadtak el, mintegy 14 ezer ember rekedt az utakon, a vasúti közlekedés több vonalon megbénult, számos településen megszakadt az áramszolgáltatás vezetékszakadások, oszlopdőlések miatt.

Másnap, pénteken a lakosság nagy része – akik otthon ültek azok is -.mobiltelefonjára olyan SMS-üzenetet kapott a Belügyminisztériumtól, amelyben azt tanácsolták: gépjárművüket ne hagyják el, ha az üzemanyag kifogy, üljenek át egy másik autóba.

Bakondi György, a tévéműsorában elmondta: a katasztrófavédelemnél jelenleg is működik egy úgynevezett pajzs riasztási és bevetési rendszer, amely révén SMS-t tudnak küldeni a kárhelyszín közelében élő önkéntes tűzoltóknak. Bakondi György ezt a rendszert szeretné továbbfejleszteni olyan módon, ahogy a határátlépésnél történő hálózati üdvözlő SMS-ek rendszere is működik.

A cél az lenne, hogyha mondjuk az M1-es autópálya egy körülhatárolható, 30 kilométeres részén van dugó, a szerver képes legyen elkülöníteni és leválasztani az érintetteket, hogy csak a baleset helyszíne körül várakozó, illetve bajba került embereket tudják tájékoztatni – mondta az OKF főigazgatója.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat hétfőre ismét tíz megyére adott ki figyelmeztetéseket havazás és a várható hófúvás miatt. Ezek között Tolna és Baranya megyére a havazás mennyisége miatt elsőfokú, az erős hófúvás miatt pedig másodfokú figyelmeztetés van érvényben.

Forrás: MTI

Kommentek

  • zoldfulu2000

    És mi az akadály ennek? Műszakilag megoldható.

  • Holiday

    A szolgáltatók.

  • v_Petya25

    Ugyan már, bármikor kijön egy olyan törvény/rendelet/akármi, hogy kötelező és kész. Semeddig sem tartana, ez meg ráadásul közérdek is. A nagy balesetek közelében lévő oszlopokra ki kell küldeni a tájékoztatást és ennyi.

  • Holiday

    Szolgáltató függő. A finn társaság a mostani sms-t sem küldte ki.

  • Shadow

    Mert ez így hülyeség és szar volt! Kedvencem a Bahamán nyaraló barátomnak elküldött: 40 fokban a tengerparton…
    Annak amiről most beszél már van értelme, de kiegészíteném azzal, hogy több nyelven és mindenkinek aki az adott területen van (Roamingosok is). A török, román, bulgár kamionos nem igazán beszél magyarul.

  • PluginHibrid

    Simán küldhették volna csak azokba a cellákba az üzeneteket ahol volt beragadás.

    Persze akkor 3-4 Millió helyett csak pár 100K-t (maximum) küldhettek volna ki..

    Az meg , hogy roamingra is kiküldték az végképp óriás baki.

    Vagyis hát óriási üzlet.

    Szívesen megnézném a számlát amit kap állam bácsi….

    Persze ahhoz semmi közünk, elég ha fizetjük…

  • L. Rómeó

    it a torlódásban és az aszkövetö katasztrófahejzetben etyértelmüen a finn társaság volt a hunyó én is igy látom

  • menőmanó

    Holiday
    Arra nem is gondolsz, hogy a szolgáltatónak több esze volt mind nektek együttvéve? Persze, hogy nem, hiszen mivel tennéd? :D

  • Guevara

    Próbálom értelmezni, elemezni ezt az egész jószándékúnak tűnő dolgot.
    1. A valóban bajba kerülteken mit segít egy sms?
    2. Mi van, ha a “baj” mégsem lesz (lett volna) olyan komoly, mint ahogy az sms-ből kivehető (volt)?
    3. Mivel nincs ingyen ebéd sem, miért lenne ingyen sms és ki fogja fizetni?
    4. Dacból egy szolgáltató megtagadhatja-e ezekenek az sms-eknek a kiküldését? (lásd T***or)
    5. Ha titkos a telefonszámom, tudhatja-e mégis azt a BM?

    Hirtelen most ennyi. Egyébként most a 15-i hóhelyzet és annak a visszhangja után, úgy látszik minden illetékes inkább arra játszik hogy inkább éremes jól be kell fosatni a népet, nehogy később alappal vagy alaptalanul “szó érje a ház elejét”.

  • Guevara

    Shadow: A magyar államnak elsődleges feladata (lenne) a magyar állampolgárokról gondoskodni. A bolgár kamionosnál meg legyen gugeltrenszlét.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.