Jön a titánvázas sportkocsi

1 kg/LE arányra törekszik az Ariel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 11.10

Már jelenlegi formájában is a könnyű építésmód mintapéldánya az Ariel Atom, a fejlesztések azonban folytatódnak: már tervezik a titánvázas modellt, amely könnyebb és sokkal drágább lesz a mostaninál

Ötszáz kilogramm alá szeretné csökkenteni kultikus sportkocsijának, az Atomnak a tömegét a gyártó.


A világ legtöbb autójához ehhez a motort is ki kellene szerelni a karosszériából. A puritán és hiperkönnyű autó eleve nem nyom többet 545 kilónál, tehát elvileg könnyűnek hangzik a feladat, ám itt másfajta probléma akad: nincs mit eltávolítani róla.

Nincs hát más lehetőség: jönnek a méregdrága nyersanyagok. A brit manufaktúra úgy döntött, titánra cseréli az Atom acél csővázát. Ezzel nagyjából negyven kilót fognak tudni megspórolni, amivel túllépni nem tudják ugyan a fél tonnás célértéket, de – ahogy a régi mérnökvicc mondja – kellőképpen közel kerülhetnek hozzá.

Kérdés persze, hogy mi lesz mindennek az ára, a titán ugyanis a speciális megmunkálási követelmények miatt rendkívül drága. Ezért az Ariel vezetői két lehetőséget tudnak elképzelni: vagy versenycélokra használnák a pehelykönnyű vázat, vagy limitált szériában dúsgazdag vevőknek kínálnák azt – igaz, a kettő kategória valószínűleg át is fedi egymást.

Az alapkivitelében 205 lóerős Ariel Atom csúcsváltozatát, az 500 lóerős 3.0 V8 kivitelt egyébként is csak ez a réteg tudja megfizetni, így számukra elérhetővé válhat az 1 kg/LE tömeg-teljesítmény arányú álomautó.

Kommentek

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.