Jön a titánvázas sportkocsi

1 kg/LE arányra törekszik az Ariel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 11.10

Már jelenlegi formájában is a könnyű építésmód mintapéldánya az Ariel Atom, a fejlesztések azonban folytatódnak: már tervezik a titánvázas modellt, amely könnyebb és sokkal drágább lesz a mostaninál

Ötszáz kilogramm alá szeretné csökkenteni kultikus sportkocsijának, az Atomnak a tömegét a gyártó.


A világ legtöbb autójához ehhez a motort is ki kellene szerelni a karosszériából. A puritán és hiperkönnyű autó eleve nem nyom többet 545 kilónál, tehát elvileg könnyűnek hangzik a feladat, ám itt másfajta probléma akad: nincs mit eltávolítani róla.

Nincs hát más lehetőség: jönnek a méregdrága nyersanyagok. A brit manufaktúra úgy döntött, titánra cseréli az Atom acél csővázát. Ezzel nagyjából negyven kilót fognak tudni megspórolni, amivel túllépni nem tudják ugyan a fél tonnás célértéket, de – ahogy a régi mérnökvicc mondja – kellőképpen közel kerülhetnek hozzá.

Kérdés persze, hogy mi lesz mindennek az ára, a titán ugyanis a speciális megmunkálási követelmények miatt rendkívül drága. Ezért az Ariel vezetői két lehetőséget tudnak elképzelni: vagy versenycélokra használnák a pehelykönnyű vázat, vagy limitált szériában dúsgazdag vevőknek kínálnák azt – igaz, a kettő kategória valószínűleg át is fedi egymást.

Az alapkivitelében 205 lóerős Ariel Atom csúcsváltozatát, az 500 lóerős 3.0 V8 kivitelt egyébként is csak ez a réteg tudja megfizetni, így számukra elérhetővé válhat az 1 kg/LE tömeg-teljesítmény arányú álomautó.

Kommentek

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing csapat vasárnap 13 óra 13 perckor lepeplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.