“Hagyja maga mögött a gondokat” – így szól a Ford Figo indiai reklámkampányának üzenete, és eddig rendben is volnánk.


Csakhogy a kreatívoknak elgurult a gyógyszerük, és nem tudtak leállni. Három változatot is készítettek: az egyikben Silvio Berlusconi, a másikon Paris Hilton, a harmadikon Michael Schumacher szerepel – persze karikatúraként. Mindegyiküknek más és más gond nyomja a vállát: a volt olasz államférfi a szexbotrányában ellene tanúskodó nők miatt aggódik, a szálloda-örökösnek az értelmetlen botrányokban lassan fölé emelkedő Kardashian nővérektől nem jön álom a szemére, míg az F1 pilótát a fiatal konkurensek nyomasztják – de sebaj, a Ford Figo csomagtere elég tágas ahhoz, hogy akár mindegyiket elnyelje.

Eddig a tények. A sajátos kreatív tartalom miatt valószínűleg Európában is felvonnánk a szemöldökünket, Indiában azonban, ahol valóságos nemzeti sporttá vált a nők tervszerű elrablása, bántalmazása, megerőszakolása, különösen mély felháborodást váltott ki a reklám.

Hogy a kampányt sikerült-e még a megjelenés előtt leállítani, vagy végleg elásta magát a kreatív csapat és vele együtt a Figo is, nem tudni. Az biztos, hogy a Fordnak hosszan kell majd esedeznie a nők bocsánatért Indiában (feltéve persze, hogy az egész nem valami időmilliomos grafikus internetes tréfája, és szó sincs provokatív reklámról).

Figo, mint Fiesta


A Ford Figo lényegében egy elöl-hátul átrajzolt, más motorokkal szerelt, előző generációs (2002-2009) Ford Fiesta. Az autót Indiában 2010 óta forgalmazzák, ezen kívül Mexikóban (Ford Ikon néven), Dél-Afrikában és a Közel-Keleten is kapható. Csomagtartója 284 literes, ami a városi kisautók körében tíz évvel ezelőtt kiemelkedőnek, ma már inkább csak jónak számít.