Emberrablásra csábít az indiai autóreklám

Rosszul sült el a Ford kampánya

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.25. 06.00

A csomagtartóba zárt, megkötözött nőket ábrázol a Ford legújabb indiai reklámkampánya. Humorosnak szánták, országos felháborodás lett belőle.

“Hagyja maga mögött a gondokat” – így szól a Ford Figo indiai reklámkampányának üzenete, és eddig rendben is volnánk.


Csakhogy a kreatívoknak elgurult a gyógyszerük, és nem tudtak leállni. Három változatot is készítettek: az egyikben Silvio Berlusconi, a másikon Paris Hilton, a harmadikon Michael Schumacher szerepel – persze karikatúraként. Mindegyiküknek más és más gond nyomja a vállát: a volt olasz államférfi a szexbotrányában ellene tanúskodó nők miatt aggódik, a szálloda-örökösnek az értelmetlen botrányokban lassan fölé emelkedő Kardashian nővérektől nem jön álom a szemére, míg az F1 pilótát a fiatal konkurensek nyomasztják – de sebaj, a Ford Figo csomagtere elég tágas ahhoz, hogy akár mindegyiket elnyelje.

Eddig a tények. A sajátos kreatív tartalom miatt valószínűleg Európában is felvonnánk a szemöldökünket, Indiában azonban, ahol valóságos nemzeti sporttá vált a nők tervszerű elrablása, bántalmazása, megerőszakolása, különösen mély felháborodást váltott ki a reklám.

Hogy a kampányt sikerült-e még a megjelenés előtt leállítani, vagy végleg elásta magát a kreatív csapat és vele együtt a Figo is, nem tudni. Az biztos, hogy a Fordnak hosszan kell majd esedeznie a nők bocsánatért Indiában (feltéve persze, hogy az egész nem valami időmilliomos grafikus internetes tréfája, és szó sincs provokatív reklámról).

Figo, mint Fiesta


A Ford Figo lényegében egy elöl-hátul átrajzolt, más motorokkal szerelt, előző generációs (2002-2009) Ford Fiesta. Az autót Indiában 2010 óta forgalmazzák, ezen kívül Mexikóban (Ford Ikon néven), Dél-Afrikában és a Közel-Keleten is kapható. Csomagtartója 284 literes, ami a városi kisautók körében tíz évvel ezelőtt kiemelkedőnek, ma már inkább csak jónak számít.

Kommentek

  • jimmy49

    Az önhibájukon kívül szűzen maradt nőegyletvezetők felháborodtak.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.