Miről álmodott suhancként a pápa?

Hasonló autók, ismeretlen nevek az argentin autógyártásban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.24. 08.15

Alcre, Siam di Tella, Zunder – lássuk, milyen autók népesítették be őszentsége, Ferenc pápa fiatalkorában az argentin utcákat

Noha állítólag bíborosként otthon, Argentínában tömegközlekedéssel járt legszívesebben, ezt nyilvánvalóan nem az automobil iránti ellenérzése táplálta; álmodozó kisfiúként, majd fiatal egyházfiként bizonyára őszentsége, Ferenc pápa is rajongott az automobilért – de vajon milyenekért is?

Mivel a dél-amerikai ország autóipara mindig is a licenctermelésen alapult, nem szeretnénk a pártosság bűnébe esni. Kizárólag olyan márkákat válogattunk össze, amelyek nem köthetők ma is létező európai vagy amerikai gyártóhoz.

Ehhez persze igen messzire kellett visszamennünk, egészen az ötvenes évek végéig. Ez kronológiai szempontból is megfelelő, hiszen az 1936-ban született Jorge Mario Bergoglio fiatalemberként ezek bármelyikéért rajonghatott, akár testközelből is – még mielőtt felsőbb célok terelték volna el figyelmét a belső égésű motorok aranyborjáról.

Az Alberto Credidio alapítóról elnevezett Alcre gépgyár 1959-ben kezdett automobilt gyártani. Egy év múlva megjelent a 3,42 méteres Susana, amelyet egy 450 köbcentis, 18 lóerős kétütemű Heinkel kéthengeres hajtott, akár 100 km/óra sebességgel.


A német Fulda tervei alapján gyártották 1960-tól a Bambit. Látványos cseppkarosszériájával modernebbnek hatott kortársainál, de jóval drágább is volt azoknál.


A Siam di Tella 1500 a brit BMC licensze alapján készült, de hol van már az a márka? Az akár 70 lóerős motorral szerelt, elegáns szedánból közel hetvenezer példányt gyártottak.


Saját fejlesztésű, igazi argentin autóként a Zunder voltaképpen soha nem létezett, ám milyen szép is lett volna: másfél literes farmotor 58 lóerővel, 140 km/óra végsebesség.

Kommentek

  • v_gabe

    “őfelsége I. Ferenc”

    Helyesen: Őszentsége Ferenc pápa. Ha már írtok róla…

  • zoldfulu2000

    Igen ez egy eléggé debil cikk lett. Vezesstől ennál jobbat szoktunk meg…

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.