A gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint. A kontinensen hazánk a harmadik helyen szerepel a listán, amelynek első helyén Csehország, második helyén Szlovákia áll – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése.  


Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így e tekintetben az európai listán hazánk a nyolcadik helyen szerepel.

Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció tekintetében Magyarországon 2011-hez képest. Az innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában.

A 300 autóipari gyártó és beszállító megkérdezésével készült jelentésből az is kiderül, hogy az európai autóipari gyártók és beszállítók bizakodóak. A válaszadók csaknem 80 százaléka szerint javulni fog üzleti helyzetük az előttünk álló fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe.

A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd.

Magyarországon a számtalan beszállító mellett, a Suzukinak, az Audinak és a Mercedes-Benznek van autógyára, de az Opel motorgyára is jelentős.