McLaren havon, McLaren aszfalton

Hódeszkával és a stopperrel versenyzett az MP4-12C

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 14.00

Szinte egyszerre bukkant fel az interneten két, a McLaren MP4-12C kvalitásait taglaló film. Az egyik jópofa és látványos, a másik egyszerűen letaglózó.

A hétköznapi kihívások hétköznapi autóknak valók, gondolta a McLaren amerikai importőre, és az MP412C Spyder forgalmazásának örömére sajátos hangulatú eseményt szervezett. 
A Colorado-hegységben található Loveland hágó a világ legmagasabban (3655 m) fekvő, egész évben nyitva tartó átjárója. Ide viteti fel magát a kisfilmen Chanelle Sladics, aki nem csak pimaszul helyes, de profi hódeszkásként a hegyhez is ért valamelyest. 
A csúcsról aztán már csak lefelé lehet menni – ki erre, ki arra. De vajon megelőzi-e Sladics a McLaren-t, amelyet a különleges párbaj alkalmából Rhys Millen kétszeres drift világbajnok és a Pikes Peak hegyi felfutó összesített csúcstartója, nem mellékesen Hollywood egyik legnépszerűbb kaszkadőre vezetett? Nézd meg a filmet, és kiderül…

A könnyed kis flört után (bár a szakadék szélén driftelni még Millennek sem lehetett babaálom) lássunk valami egyszerűbbet, keményebbet, rövidebbet. 
Az alábbi képkockákon egy csaknem teljesen szériaállapotú MP4-12C tűnik fel – motorját érintetlenül hagyták, csupán kerámia fékekkel, szuperkönnyű felnikkel és sportkipufogóval faragtak le néhány kilót a tömegéből. 
És az eredmény: 10,55 másodperc negyed mérföldön, 216,51 km/óra a célvonalban. Ezzel a McLaren kupéja a világ második legfürgébb szériaautó, amely drag pályán megfordult – az első, természetesen, a földön kívüli Bugatti Veyron volt. 
A filmen szereplő McLaren egy-egy lóerejének 2,25 kilogramm tömeget kellett mozgatnia ? így már érthető a 2,9 másodperces gyorsulás százra.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.