Feltámad a Fiat 127

Punto helyett, az 500-as stílusában

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.22. 09.00

Ami az 500-assal bejött, miért ne működhetne egy mérettel feljebb? Privát ötlet városi retróra


A Mini jópofa, a Beetle megjárja, na de a Fiat 500, az aztán telitalálat! Logikus volna receptjét más kategóriákban is alkalmazni – mondjuk a Fiat Punto sikkes-különc féltestvéreként. 

Az ötlet lehet, hogy Torinóban is megfordult a fejekben, de a megvalósításra csak egy bizonyos David Obendorfernek volt energiája. A régi modellek aktualizálásának a mestere jó érzékkel a Fiat 127-eshez nyúlt: a kisautó, amelyet 1972-ben lehengerlő fölénnyel választottak meg az Év Autójának, ideális alany volna a retrósításhoz. 
Az elkészült terv első pillantásra mintha szolgaian másolná az eredetit. Minden fő vonal stimmel, a nyílászárók úgy és onnan nyílnak, mint negyven éve. Csak a közvetlen összevetés nyomán derülnek ki a finom különbségek: az észrevétlenül megvastagított tetőoszlopok, a még erősebben döntött hátsó szélvédő, a magasra húzott hűtőmaszk. Egyedül a dupla fényszóró tűnik fel azonnal: ez éppúgy kötődik a 127-es lámpastruktúrájához, mint a Fiat-Chrysler csoport legújabb szerzeményének, a Cherokee-nak az ellentmondásos reflektoraihoz. 
Külön hajtásláncot nem álmodott az autónak Obendorfer, hiszen pont az volna a lényeg, hogy a meglévő alapanyagból építkezzen a gyár. Ha tehát valamilyen csoda folytán a Fiat nem csak meglátná a fantáziát az ötletben, de forrásokat is találna a megvalósítására, pont azokat a modelleket támadhatná meg vele, amelyeket a cikk elején említettünk

Kommentek

  • Charlie Firpo

    Szerencse, hogy nem a vw gyártja! A vw csak fapados fostalicskákat képes gyártani igénytelen embereknek. A vw minden modelje egykaptafára épült, csak a szekér logoját cserélgetik.

  • Lev

    Charlie , a szívemből szóltál ! Csakminél előbb kezdjék gyártani , így ahogy van .

  • Holiday

    “A vw csak fapados fostalicskákat képes gyártani igénytelen embereknek.”

    Arcból erős vagy cimbora. Nyelvemen lenne a válasz erre a hülyeségre, de először még figyellek kicsit, mert közben nagyon gyanús vagy…

  • Guevara

    Nagyon elcsépelt ez a retrohullám-lovaglás, az agytekervényeket olyan autókon kéne inkább tornáztatni amit majd 40 év múlva lehet(ne) másolni.

  • Holiday

    1-1 autó esetében miért ne lehetne valami retro? Azt azért nem állíthatod, hogy a kínálat többsége retro autókból állna.

  • Holiday

    Köszönet a moderátornak, hogy Rómeó hülyeségeit törölte.
    Holiday

  • L..Rómeó

    charlie gyanus vagy nekem is mint hollidaynak.
    te prs norka mtbe antiszoc menömanó stb vagy egy személyben erre gondol holliday
    onan tuggyuk ezt hogy nem dicséred a vw/skodát.
    figyejj oda magadra mer kidobatunk..
    söt kibaszatunkot fogsz it olvasni mingyár holliday komámtól ha nem fejezzed be

    vw a raj auto holliday ezerszer mekmontta pedig ö aztán képzelt és tudálékos jogyerek
    elvtársam!

  • L..Rómeó

    hollikám tessókám mi let veled?
    már elvtárs elen fordulsz?
    élőben felválalsz most meg tagadol tessó?
    pedig ugyanazt mongyuk mint edigis.
    vw raj többi szar

    kicsit megviselt ez a 10 év it mindenkiben elenséget látol már
    de elmékez:
    az elenség csak az aki vw/skodát nem dicsöiti ki vele az oldalrol!
    ökket moderáltassad a szerkesztöhaveroddal mint régen
    megmég a proli génhibás magyarokat akikröl már anyit reggéltél it

  • L..Rómeó

    és a libberálisokat(fujj demokrácia!)
    csakahogy réggen is emlékez

  • BMW7

    Végül is néha szórakoztatóak tudnak lenni lakatos rómeó hozzászólásai (hozzászólásai?), csak akkor sok, amikor egy normális hangnemű vitában megjelenik a kis kretén :))

  • L..Rómeó

    kretén?
    azt nem tuddom de te hülye vagy az bizztos
    bmw integet audinak??
    audi az vw csak kioktatlak
    tehhát audi és uttána bmw
    akki ezt nemérti…
    génhibás magyar még1

  • rasn79

    mennyi kretén! :)
    az autó koncepcióról kb 1-2 gondolat van! hát gratulálok, megy a szokásos cigánykodás (kötekedés). rettentő szomorú, hogy autóbuzik közt is ekkora nézeteltérés van! :(
    jaaa, majd elfelejtettem: szerintem remek kincepció, jól néz ki. brazil piac biztos, hogy felenné az egészet! ott készült a legtöbb, bár ott alaposan átépítették, modernizálták. hasonlóan közvedvelt, mint a Bogár. az eredeti 127-es nekem sosem jött be, mert fronthajtásos lévén gyermeki fejjel nem tudtam egyeztetni a sportossággal (Abarth akkor ismeretlen volt számomra)! most igenis nosztalgiával tekintek rá, és kéne!

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.