Luxuskupé a Hyundaitól

Prémium ellenfelekkel játszik a koreai gyártó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 15.00

A méregdrága utcai versenyautók optikáját ötvözi kényeztető mindennapi praktikummal a leendő Genesis kupé – legalábbis ha hihetünk a HND-9 nevű koncepciónak

A márka új generációs, hátsókerék-hajtású kupéjának előtanulmánya az az izgalmas kétajtós, amely a jövő hét végén, a Szöuli Autókiállításon mutatkozik be. 

Előzetes információkat szűken mérte, viszont bőségesen tett közzé rajzokat az autóról a Hyundai. Így jól felmérhető a Lexus, az Audi és a Jaguar formanyelvével egyaránt kokettáló dizájn: a hegyes kacsafarokká összeszűkülő karosszéria, az orrot uraló, rácshálós hűtőmaszk és a lámpáktól a légbeömlőkig húzódó LED-sáv egytől egyig megfelel a napjainkban a Grand Tourismóról alkotott elképzeléseknek. 
A szárnyas ajtó a valóságtól elrugaszkodott megoldás, de kétségtelenül látványos módja a puritán, vezető felé forduló, lényegre szorítkozó műszerfal tálalásának. 
A kupétanulmány orrában egy 3,3 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort képzeltek el az alkotók, amely nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kereket. 
Egy ezzel azonos konfigurációjú erőforrás már évek óta rendelkezésre áll a Hyundai észak-amerikai vásárlói számára; a Genesis szedánban és a Santa Fe SUV-ban is elérhető V6-oshoz képest azonban jó száz lerővel erősebb, 370 lóerős a tanulmány motorja.

Kommentek

  • L.Rómeó

    szar jappán nem kéne
    vw passat cc hejette naaz kéne

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.