Luxuskupé a Hyundaitól

Prémium ellenfelekkel játszik a koreai gyártó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 15.00

A méregdrága utcai versenyautók optikáját ötvözi kényeztető mindennapi praktikummal a leendő Genesis kupé – legalábbis ha hihetünk a HND-9 nevű koncepciónak

A márka új generációs, hátsókerék-hajtású kupéjának előtanulmánya az az izgalmas kétajtós, amely a jövő hét végén, a Szöuli Autókiállításon mutatkozik be. 

Előzetes információkat szűken mérte, viszont bőségesen tett közzé rajzokat az autóról a Hyundai. Így jól felmérhető a Lexus, az Audi és a Jaguar formanyelvével egyaránt kokettáló dizájn: a hegyes kacsafarokká összeszűkülő karosszéria, az orrot uraló, rácshálós hűtőmaszk és a lámpáktól a légbeömlőkig húzódó LED-sáv egytől egyig megfelel a napjainkban a Grand Tourismóról alkotott elképzeléseknek. 
A szárnyas ajtó a valóságtól elrugaszkodott megoldás, de kétségtelenül látványos módja a puritán, vezető felé forduló, lényegre szorítkozó műszerfal tálalásának. 
A kupétanulmány orrában egy 3,3 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotort képzeltek el az alkotók, amely nyolcfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kereket. 
Egy ezzel azonos konfigurációjú erőforrás már évek óta rendelkezésre áll a Hyundai észak-amerikai vásárlói számára; a Genesis szedánban és a Santa Fe SUV-ban is elérhető V6-oshoz képest azonban jó száz lerővel erősebb, 370 lóerős a tanulmány motorja.

Kommentek

  • L.Rómeó

    szar jappán nem kéne
    vw passat cc hejette naaz kéne

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.