Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel

Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel


A hónap végén mutatkozik be a Jaguar zászlóshajó zászlóshajója, az XJR. A sportszedán méltó módon az XKR kupé csúcskivitelének, az XKR-S-nek a két éve bevezetett motorját kapja meg. 

Az 550 lóerős, 680 Newtonméter forgatónyomatékú, kompresszoros 5.0 V8 a kupét minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Jaguarjává tette: végsebessége 300 km/óra, nulla-százas gyorsulása 4,4 mp volt. Ugyanezekkel a paraméterekkel büszkélkedhet az azonos technikát alkalmazó XFR-S középkategóriás sportszedán is. Ezeknél talán egy hajszállal lassabb lesz az XJR, ám a luxuslimuzinok műfajában így is előkelő helyet foglal majd el. 
Az XJR típusjelzést hagyományosan pályaversenyautóira alkalmazta a Jaguar; 1984 és 1993 között tíz típus, továbbá egy utcai szupersportkocsi (az XJ220 elődje) kapta meg a hárombetűs kódnevet. 
Utcai forgalomban 1995-ben jelent meg a név, amellyel a márka zászlóshajójának sportváltozatát jelölték. Ennek 4,0 literes hathengeres motorja indította útjára a kompresszoros sorozatgyártású modellek hagyományát a Jaguarnál. Teljesítménye 331 lóerő, maximális forgatónyomatéka 512 Nm volt; az autó sebességváltótól függően 5,7-6,4 mp alatt gyorsult 100 km/órára. 

Első generációs XJR, 1995-ből

Első generációs XJR, 1995-ből


Az első XJR szélesebb kerekeket és feszesebb felfüggesztést, színre fényezett apró hátsó légterelőt és első hűtőmaszk-keretet, valamint abba illesztett, rácshálós hűtőmaszkot kapott. A motort később egy 4.2 V8, majd most egy 5.0 V8 váltotta, az egyedi hűtőmaszk-megoldás azonban a mai napig megmaradt. 
Az új generációs XJR részleteiről egy hét múlva tudhatunk többet.