Lehengerlő limuzin a Jaguartól

Folytatódik az XJR két évtizedes hagyománya

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 09.00

Egyedi futóműhangolással, aerodinamikai kiegészítőkkel, 550 lóerővel jön a kompresszoros Jaguar XJR.

Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel

Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel


A hónap végén mutatkozik be a Jaguar zászlóshajó zászlóshajója, az XJR. A sportszedán méltó módon az XKR kupé csúcskivitelének, az XKR-S-nek a két éve bevezetett motorját kapja meg. 

Az 550 lóerős, 680 Newtonméter forgatónyomatékú, kompresszoros 5.0 V8 a kupét minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Jaguarjává tette: végsebessége 300 km/óra, nulla-százas gyorsulása 4,4 mp volt. Ugyanezekkel a paraméterekkel büszkélkedhet az azonos technikát alkalmazó XFR-S középkategóriás sportszedán is. Ezeknél talán egy hajszállal lassabb lesz az XJR, ám a luxuslimuzinok műfajában így is előkelő helyet foglal majd el. 
Az XJR típusjelzést hagyományosan pályaversenyautóira alkalmazta a Jaguar; 1984 és 1993 között tíz típus, továbbá egy utcai szupersportkocsi (az XJ220 elődje) kapta meg a hárombetűs kódnevet. 
Utcai forgalomban 1995-ben jelent meg a név, amellyel a márka zászlóshajójának sportváltozatát jelölték. Ennek 4,0 literes hathengeres motorja indította útjára a kompresszoros sorozatgyártású modellek hagyományát a Jaguarnál. Teljesítménye 331 lóerő, maximális forgatónyomatéka 512 Nm volt; az autó sebességváltótól függően 5,7-6,4 mp alatt gyorsult 100 km/órára. 

Első generációs XJR, 1995-ből

Első generációs XJR, 1995-ből


Az első XJR szélesebb kerekeket és feszesebb felfüggesztést, színre fényezett apró hátsó légterelőt és első hűtőmaszk-keretet, valamint abba illesztett, rácshálós hűtőmaszkot kapott. A motort később egy 4.2 V8, majd most egy 5.0 V8 váltotta, az egyedi hűtőmaszk-megoldás azonban a mai napig megmaradt. 
Az új generációs XJR részleteiről egy hét múlva tudhatunk többet.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.