Lehengerlő limuzin a Jaguartól

Folytatódik az XJR két évtizedes hagyománya

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.21. 09.00

Egyedi futóműhangolással, aerodinamikai kiegészítőkkel, 550 lóerővel jön a kompresszoros Jaguar XJR.

Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel

Rácshálós hűtőmaszk, fényezett kerettel


A hónap végén mutatkozik be a Jaguar zászlóshajó zászlóshajója, az XJR. A sportszedán méltó módon az XKR kupé csúcskivitelének, az XKR-S-nek a két éve bevezetett motorját kapja meg. 

Az 550 lóerős, 680 Newtonméter forgatónyomatékú, kompresszoros 5.0 V8 a kupét minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Jaguarjává tette: végsebessége 300 km/óra, nulla-százas gyorsulása 4,4 mp volt. Ugyanezekkel a paraméterekkel büszkélkedhet az azonos technikát alkalmazó XFR-S középkategóriás sportszedán is. Ezeknél talán egy hajszállal lassabb lesz az XJR, ám a luxuslimuzinok műfajában így is előkelő helyet foglal majd el. 
Az XJR típusjelzést hagyományosan pályaversenyautóira alkalmazta a Jaguar; 1984 és 1993 között tíz típus, továbbá egy utcai szupersportkocsi (az XJ220 elődje) kapta meg a hárombetűs kódnevet. 
Utcai forgalomban 1995-ben jelent meg a név, amellyel a márka zászlóshajójának sportváltozatát jelölték. Ennek 4,0 literes hathengeres motorja indította útjára a kompresszoros sorozatgyártású modellek hagyományát a Jaguarnál. Teljesítménye 331 lóerő, maximális forgatónyomatéka 512 Nm volt; az autó sebességváltótól függően 5,7-6,4 mp alatt gyorsult 100 km/órára. 

Első generációs XJR, 1995-ből

Első generációs XJR, 1995-ből


Az első XJR szélesebb kerekeket és feszesebb felfüggesztést, színre fényezett apró hátsó légterelőt és első hűtőmaszk-keretet, valamint abba illesztett, rácshálós hűtőmaszkot kapott. A motort később egy 4.2 V8, majd most egy 5.0 V8 váltotta, az egyedi hűtőmaszk-megoldás azonban a mai napig megmaradt. 
Az új generációs XJR részleteiről egy hét múlva tudhatunk többet.

Kommentek

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.